Nog voor de volgende dag mijn wekker gaat roept mijn moeder me al uit bed. 'Marie!! Wakker worden!' klinkt het door het huis. 'Ik ben wakker, maar mijn wekker was nog niet gegaan!' roep ik terug. 'Tuurlijk wel! Ik heb hem toch gehoord!' roept ze terug. 'Nee mam, mijn wekker gaat pas over een halfuur!' vertel ik haar. 'Jaja...' zegt mijn moeder zachtjes maar hard genoeg zodat ik het hoor. Ik besluit niets terug te zeggen en stap mijn bed uit om te gaan douchen. Na tien minuten stap ik onder de douche uit en loop ik naar mijn kamer waar ik wat kleren uitkies en aantrek. Ik loop naar beneden om mijn brood voor school te smeren en wat ontbijt te maken. En natuurlijk is mijn moeder weer in de keuken zodat ik nog geen rust heb. 'Goedemorgen!' zegt ze opgewekt. 'Hoi mam' brom ik. Het is algemeen bekend dat ik last heb van een ochtendhumeur en mijn moeder kijkt me dan ook alleen maar even aan voor ze de keuken verlaat. Wat trouwens de eerste keer is. Ik smeer mijn brood en stop het samen met mijn iPod in mijn schooltas. Als ik op de klok kijk zie ik dat het pas half acht is en ik dus nog meer dan een halfuur heb. Ik pak een pannenkoek die nog over is van eergisteren en smeer er chocopasta op. En ja, dat is lekker! Ik moet hem alleen snel opeten voor mijn moeder weer terug is. Als ik hem in mijn mond gepropt heb pak ik mijn Griekse boek nog maar eens. Als ik zeker weet dat ik op zijn minst een acht haal stop ik hem weg en kijk ik weer op de klok tien voor acht. Laat genoeg. 'Mam! Ik ga naar school!' roep ik. 'Veel plezier!' roept ze terug. Ze is vast te druk bezig om zich druk te maken over mij, gebeurt wel vaker. Ik krijg het vanmiddag wel te horen...

Reageer (1)

  • Ninuturu

    Jemig wat zijn die ouders irri :X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen