Het eerste echte hoofdstuk!

'Ja mam, ik meen het' zucht ik. Ze knikt maar ik zie gewoon aan haar dat ze me nog steeds niet geloofd. 'Ik ga huiswerk maken' kondig ik aan waarna ik zo snel als ik kan de kamer uit loop naar boven. Als ik boven ben pak ik mijn tas uit en pak mijn Griekse boek. Morgen een proefwerk Grieks... rottaal. Na een halfuur blokken krijg ik honger en besluit ik zachtjes naar beneden te lopen. Als ik langs de woonkamer loop hoor ik mijn ouders praten en zucht ik opgelucht. Ik loop door naar de keuken en maak een cracker met kaas en pak een glas cola. Ik sluip zachtjes de trap op maar blijkbaar niet zacht genoeg. 'Marie? ben jij dat?' hoor ik mijn vader. Ik zucht. 'Ja, ik ben het.' antwoordt ik. 'Ben je al klaar met je huiswerk?' vraagt mijn moeder. 'Bijna mam.' antwoordt ik. 'Wat doe je dan beneden?' gaat ze door. 'Iets te drinken pakken' antwoordt ik. 'Had je dat niet beter eerst kunnen doen?' vraagt mijn vader. 'Misschien wel, maar daar had ik even niet aan gedacht.' vertel ik hem. 'Ja ja natuurlijk' zegt mijn moeder. Ik zucht en loop door naar boven waar ik weer aan mijn Grieks ga. Alfa, Bèta, Gamma...'Marieee?' roept mijn moeder. 'Jaaaa?' roep ik terug. 'Help je me zo even met het eten?' vraagt mijn moeder. 'Als ik klaar ben met mijn huiswerk.' zeg ik. 'Ben je zeker dat je nog niet klaar bent?' vraagt mijn moeder. 'Ja mam, ik weet zeker dat ik nog niet klaar ben.' roep ik terug. Ik hoor mijn moeder zuchten. 'Oké dan' zegt ze en even later hoor ik de deur van de kamer dichtgaan en ga ik weer verder met mijn huiswerk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen