Foto bij Living forever 20.3

Ik heb weer inspiratie!! Morgen heb ik weer tussenuren op school dus waarschijnlijk schrijf ik dan nog een stukje.

Jay
De uitdrukking op Nathan’s [url=C:\Users\A\Pictures\tumblr_m7dakr5h151qdkkcd.gif]gezicht[/url] was goud waard. Ik wilde net in de lach schieten toen tot me door drong wat Trudy net had gezegd. Mijn mond viel open en ik keek waarschijnlijk nog stommer dan Nathan.
‘What..?’ begon Siva.
‘The...’ zei Tom.
‘Unicorn,’ mompelde ik. Even keek iedereen me verbaasd aan. ‘Wat?! Had ik dan apennootjes moeten zeggen?’ Max rolde met zijn ogen en iedereen richtte zijn blik weer op Nathan.
‘Nath?’ probeerde Tom voorzichtig. Hij keek hulpeloos naar Max toen hij geen reactie kreeg en Nathan gewoon voor zich uit bleef staren.
‘Guys ik praat even met Nathan,’ mompelde Max. ‘Trudy kan jij…’
‘Natuurlijk,’ zei die meteen. ‘Deze kant op. Ik geef jullie wel een rondleiding.’ Ze ging ons voor en even later viel mijn mond weer open van verbazing. De grot die we in kwamen was gemaakt van duizenden kristalen. ‘Raak niets aan,’ zei Trudy. ‘Je kan een schok krijgen als je de kristallen aan raakt.’ Er was een stenen pad over de kristallen grond aangelegd, waar ik snel overheen liep, want ik kon de neiging om de prachtige muren aan te raken amper onderdrukken. Het ene wonder uitlopend liepen we het andere weer in. Het leek wel alsof we niet meer onder de grond waren. Ik zag paleizen, tuinen, akkers.
‘O my unicorn?’ vroeg Trudy lachend toen ze mijn gezicht zag. Ik knikte sprakeloos en ze moest nog harder lachen.
‘Is het waar dat jullie heksen met duistere magie lichte kunnen geven?’ vroeg Siva die het snelst van de verbazing bekomen was.
‘Dat is waar,’ zei Trudy. ‘Hoewel het niet verstandig is om te doen.’
‘Is het ritueel gevaarlijk?’ vroeg Tom verbaasd.
‘Nee, wel heel moeilijk. Het is de tijd na het ritueel waar de heks zich zorgen over moet maken,’ zei Trudy. ‘Duisteren heksen hebben eeuwen lang tegen de lichte heksen gevochten. Ze zullen een nieuwe lichte heks dan ook meteen willen vermoorden.’ We waren even stil. ‘We kunnen wel andere dingen met onze magie.’
‘Heeft Nathan ook magie?’ vroeg ik nieuwsgierig. Trudy schudde haar hoofd.
‘Nathan is een wisselkind,’ zei ze zachtjes. ‘Sommige moeders ruilden hun eigen kinderen om met mensen kinderen in de hoop dat ze zo beschermd zouden blijven van de heksen. Van die kinderen is de magie weg genomen zodat ze minder aandacht zouden trekken.’
‘Maar Nathan kan wel een aantal “magische”dingen,’ zei ik verbaasd. ‘Hij kan op water lopen.’
‘Niet alle magie is weg te halen,’ zei Trudy.
‘Wat kan er met die magie gedaan worden?’ vroeg Siva nieuwsgierig.
‘Van alles, er is genoeg magie om wonderen te verrichten,’ zei ze glimlachend.
‘Hoe ben je Max tegengekomen?’ vroeg ik nieuwsgierig.
‘Jullie hebben wel veel vragen zeg!’ zei Trudy lachend.
‘Wel we hebben ook best wel wat dingen mee gemaakt die vragen op roepen,’ mompelde Tom verdedigend.
‘Max redde me,’ zei Trudy zachtjes. ‘Hij redde me van zijn eigen soort. Hij was met een groep heksen een van hen zag mij, voordat die gene me kon vermoorden. Sprong Max er voor en gebruikte zijn magie zodat het leek alsof hij me vermoordde. De heksen vertrokken weer en ik heb hem daarna nog maar een keer gezien.’
‘Dat was de net?’ vroeg ik nieuwsgierig.
‘Nee, dat was toen ze Nathan aan Max gaf om hem bij de mensen te verstoppen,’ mompelde Tom zachtjes.

Reageer (1)

  • Braviour

    gelukkkig ik dacht dat je niet meer schreef het had zo lang geduurt

    nee grapje snel veder <33

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen