Hoofdstuk 10
Laure POV
We waren een paar weken verder nadat ik en Amy kampioen geworden waren. We zaten nu met de andere kampioenen en de jongens in 1 huis. Ik had nog steeds met Harry, en Amy met Liam. Het was erg gezellig. Jazz stond met de andere paarden in een heel groot weiland met veel gras. Ze konden zelf kiezen of ze buiten of binnen stonden. Ze vonden het allemaal geweldig! Natuurlijk maakten we ook veel buiten ritten en deden we gek. Dit was 1 van de mooiste momenten die ik ooit in mijn hele leven meegemaakt heb. Het was nu wel raar, ik werd bijna overal op straat herkend. “Laure! Kom je ook mee?” vroeg Amy.
“He wat? Waarheen?” vroeg ik verbaasd
“Ga je mee op een buiten rit. We gaan ruilen van paard en de jongens gaan ook mee!” zei Amy lachend.
“Aha oke ik ga mee!” zei ik.
Ik pakte mijn jas en liep samen met de andere naar buiten. We riepen de paarden, die kwamen meteen. Ik zou op Angel gaan en Amy op Jazz. We zadelde alle paarden op en gingen naar het bos. Daar had je een mooie plek om de crossen. Er lagen ook een paar boomstammen waar we overheen konden springen. Ik spoorde Angel aan en ging in een harde ren-galop naar de andere kant van het pad. Al snel volgde de andere. Harry en ik lagen op kop. Hij reed op 1 van de paarden van Sarah. Zij was ook 1 van de kampioenen, en had meerdere paarden bij. Haar paardje was ook erg snel. Maar ik had geluk dat het een dressuur paard was dus Angel was net iets sneller. Als 3e kwam Amy aan op Jazz. Als 4e Liam met United. Als 5e Louis met Oppium. Als 6e Karin met Okidoki. Als 7e Niall met Blondie. Als 8e Zayn met Ziezo en als laatste Lieke met Beauty. Het was leuk geworden. We wisselde weer van paard en nu gingen we op onze eigen paarden. We deden nog een wedstrijdje maar nu de andere kant op. Nu won Amy met Angel. Die Angel was echt snel! Toch was mijn lieve eigen Jazz de beste! Ik zou nooit een ander paardje willen. Amy wou dan nog kijken voor een 3 jarig paardje. En dat wou ze dit jaar doen. Volgens mij had ze al een paardje op het oog. Het enige wat ik wist was dat ze een springpaard wou hebben. Die ze nog zelf zadelmak moest maken. Ze vond alles leuk wat met jonge paarden te maken had. Ik vind het leuker als ze al zadelmak zijn. Jazz was dat dan niet, maar dat vond ik toch moeilijker dan dat hij al zadelmak was. Maarja, Amy is altijd al wat drukker geweest dan mij. Soms was ze echt super hyper! Dan was ze soms best vervelend en stuurde ik haar weg om wat met Angel te doen. Als ze er nou nog een paardje bij krijgt wordt ze misschien wat rustiger. Maar daar zal ik op moeten wachten tot ze er 1 koopt….
Er zijn nog geen reacties.