Foto bij De 100e Hongerspelen - 97

“Hier Selm, een energiepil.” Vania reikte hem er een aan. “En wat eten en drinken om de nacht door te komen.”
“Bedankt Vania”, knikte Selm. Iedereen maakte zich klaar om te gaan slapen, enkel Rue hadden ze al eerder naar de grot gestuurd. Het grote vuur werd gedoofd, een kleintje bleef over voor Selm om zich warm te houden die nacht.

Vania en Ian kropen samen in hun slaapzak, nadat Vania eerst nog naar Ians wond had gekeken. Het leek langzaamaan te genezen.
“Slaapwel lieveling”, Ian drukte een zoen op Vania’s wang.
“Slaapwel”, zei Vania zacht, en kroop tegen Ian aan.

***


“Goed, en nu de rest van de uitleg graag”, zei Peeta. “De volledige uitleg.” Hij keek streng naar Portia. Die haalde diep adem voor ze aan haar uitleg begon.
“Een opstand, er is weer een opstand bezig”, zei ze. “In eerste plaats tegen de Spelen, maar verder ook gewoon tegen het regime van Snow. Bijna het hele land, zelfs de helft van het Capitool is tegen hem, maar niemand durfde iets te doen. Maar nu Ian in de Spelen zit, de zoon van de Spotgaai, wisten we dat we deze keer wel mensen mee zouden krijgen. Het feit dat het weer twee geliefden zijn en de leeftijd van Rue helpen ook enorm. Zowat de helft van de tributen heeft er mee ingestemd Vania, Ian en Rue te beschermen, al is het met hun eigen leven. Het is de bedoeling zo veel mogelijk tributen levend de arena uit te krijgen.”
“En de families van de tributen dan, daar al aan gedacht?”, merkte Toista op. “Snow duldt dit niet zomaar!”
“Die zijn allemaal in veiligheid gebracht”, zei Inne. “Alleen moeten we nog bij de familie van Odette uit vier komen. Haar rol is niet echt duidelijk, maar ze heeft een paar dingen gedaan om te helpen, dus…”
“Oh hoe stom kunnen jullie zijn!” Katniss sprong kwaad op.

Reageer (5)

  • MayCuteAngel

    Ohw, nu ben ik benieuwd wat de o zo grote Katniss gaat zeggen _O_







    Sorry. Hou nog steeds te veel van die smiley, kon het niet laten die te gebruiken xD
    Love Ya xx

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Oeps, zwakke plek in het plan!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    snel verder!
    nu snap ik niet waarom ze boos is...:P

    1 decennium geleden
  • wildheart

    oehh...
    Benieuwd waarom Katniss boos is want dat snap ik niet :$
    Echt goed geschreven :)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    egt goe geschreve xD (K)
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen