Try To Catch My Lovebug. 45
*JunePov
Je hebt Nick meegekregen naar het mooiste deel van San Diego. Jullie lopen door het Del Mar Plaza. Het is er zonovergoten, vlakbij zee en gezellig. De meeste mensen spreken er Spaans en komen uit andere delen van het land. Het is een stukje reizen met de trein, maar het is de moeite waard.
‘Wauw, het is hier prachtig,’fluit Nick.
‘Echt wel. Ik kom er eens per jaar. Met mam of met Mira en haar ouders. Ik ben hier graag. De rotsen en de zee. De wind door je haren. De winkels zijn eigenlijk te duur, maar Mira en ik passen vaak van alles voor de lol. Van jurken tot mantelpakjes,’zeg je lachend.
‘Hm, dus jij hebt ook een duistere kant.’
‘Wat bedoel je?’
‘Dat je hier winkels bedriegt door van alles te passen, maar niets te kopen,’grapt Nick.
‘Haha, als je het zo noemt is het best crimineel hé?!’
Nick en jij lachen. Je loopt langs de gouden etalages.
‘Weet je, Miley heeft weer contact met me gezocht. Eerst sms’te ze me en eergisteren belde ze.’
Je mond is open gevallen. ‘Echt? Wat moest ze?’
‘Haha, dat was ook mijn eerste reactie. Maar ze boodt haar excuses aan en ze ratelde aan een stuk door over haar fout. Maar ze heeft me weten te overtuigen en ik heb het haar vergeven. Ik zei dat ik wel kon begrijpen dat ze haar woede uitte in een liedje, al vond ik het stom dat ze dat liedje ook had uitgebracht. Dat zou ik nooit doen, maar ja. We hebben het nu dus weer bij gelegd en nu praten we weer normaal tegen elkaar,’vertelt Nick.
‘Wow, ok. Ik ben blij dat het nu ok is tussen jullie.’ Je meent het. Natuurlijk vind je Miley verschrikkelijk, maar het is beter dat het nu ok tussen hen is.
Jullie lopen alle winkels voorbij. Je hebt geen zin om iets te kopen. ‘Wacht, wacht!’ Je trekt Nick mee. Naar een fotohokje.
Nick glimlacht. ‘Nee,’protesteert hij
‘Jawel, jawel. Wij gaan samen foto’s maken.’
Nick lacht. ‘Ik kan niets doen om je van die gedachte af te krijgen hé?!’
Je schudt je hoofd. Je trekt Nick mee en stopt wat geld in het apparaat. ‘Ready?’ Nick knikt gehoorzaam. ‘Ok, here we go.’
Bij de eerste flits trek jij een zuur gezicht en Nick steekt zijn tong zo ver mogelijk uit. Bij de tweede werp je een kushandje, Nick kijkt scheelt. Bij de derde kijkt Nick alsof hij moet kotsen. Jij zuigt je wangen in. En bij de laatste zet je de meest overdreven en grootste lach ooit op. Nick keert zijn hoofd weg en houdt zijn vingers omhoog, als peace.
Jij en Nick rollen lachend uit het hokje. Snel gris je de foto’s uit het laatje.
‘Oh – My.. Ze zijn echt verschrikkelijk!’gier je uit.
‘Ze zijn geweldig goed gelukt! Kom op, nog een keer,’brult Nick en sleurt je mee het hokje weer in.
Lachend gaan jullie opnieuw. Je maakt van je vingers klauwen en laat je tanden zien. Nick trekt zijn wenkbrauwen op en kijkt zo schijnheilig mogelijk. Bij de volgende verstop je je gezicht en Nick heeft zijn vingers in zijn oren. Op de derde foto steek je je middelvinger op en Nick heeft een varkensneus. Op de laatste foto lik je Nick zogenaamd over zijn wang. Nick houdt zijn vinger tegen zijn kin, kijkt bedenkelijk en maakt hazen tanden.
Giechelend rollen jullie het hokje weer uit. Nick pakt de foto’s voordat iemand ze ooit kan hebben gezien. Jullie gieren als een stel kinderen om de resultaten.
Als jullie bij gekomen zij van het lachen kijken jullie elkaar zwijgend aan. ‘Denk jij wat ik denk?’vraag je aan Nick. Hij proest het uit. Jullie rennen terug het hokje in. ‘Ok, nu even netjes,’zeg je nep-serieus.
Uiteindelijk zijn alle drie velletjes verschrikkelijk lachwekkend. ‘Dit mag niemand te nimmer nooit zien,’roep je uit.
Nick kan niet meer verder lopen van het lachen. ‘Oh help, mijn buik,’puft hij.
Je houdt je aan zijn arm staande, schokkend van het lachen. ‘Kom, ik moet iets drinken.’
‘Wacht, nog één ding. Beloof je me dat je dit nooit aan iemand zult laten zien? Aan mijn broers en Mira mag wel, maar niet aan mensen die er verkeerde dingen mee kunnen gaan doen. Het is ..’
‘Jouw carrière,’maak je Nicks zin af. Hij knikt. ‘Ik beloof het. Ik begrijp het.’
‘Dank je, en nu drinken!’roept Nick. Je grinnikt.
Er zijn nog geen reacties.