Bolin en Ling gaan officieel krijgen <3
Tis Ling's POV btw

'Ling!'
Bolin komt hijgend vanuit de gasten verblijven aangerend. Ik zit net met twee mini aardeblokjes in mijn hand.
hijgend blijft hij vlak bij me stil staan.
'Ik..Ik...'
'Ikke kan vangen?' Grijns ik. Ik gooi een van de blokjes naar hem toe, die hij nog maar nèt kan vangen.
'Ik...Ik...Ik moet je wat zeggen,' hijgt hij.
'Zeg maar, gek,' lach ik.
Hij komt wat dichter naar me toe.
'Nou... Jij bent een aarde meester, de uitvinder er van nog wel, ik ben een aarde meester, een goeie, al zeg ik het zelf, en jij houd van Pro sturen, en ik hou er van, en... Waar ben ik eigenlijk mee bezig.'
Dan kust hij me.
'Ik hou van je, en het maakt me niets uit of je 3\4 geest bent of weet ik veel wat eigenlijk.'
Ik glimlach, en pak zijn vrije hand, die ik op mijn borst leg, op de plek van mijn hart.
'Ook al mag ik amper mens zijn, mijn gevoelens voor jou zijn nog altijd zo menselijk als dat ze maar kunnen zijn.'
Dan kus ik hem terug.
'Ik hoop wel voor je dat je weet, dat je het nooit van je leven gaat vergeten. "De uitvinder van het aardsturen als je vriendin,"' imiteer ik de commentator van de arena. Bolin grijnst een typische Bolin grijns.
'Maar ehm... Bolin,' zeg ik. 'Ik hoop niet dat je het erg vind, maar ehm...'
Jezus, hoe vaak ga ik nog Ehm gebruiken in een zin?
'De maangeest moet even gebruik van me maken vanavond als je snapt wat ik bedoel. Maar ik kan wel even aan haar vragen of ze zin heeft om met je te dansen vanavond.'
Zijn gezicht klaart gelijk een heel stuk op.
'Jij bent echt het beste wat een vurige fret kan overkomen!'
Gelijk rent hij weer terug naar de gasten verblijven.
Die gaat zich (met medewerking van Pabu) voor bereiden op vanavond natuurlijk.

'Korra, waarom heb jij geen last van meisjes issues?'
Over twee uur begint het... Het ons eigenlijk "opgedragen" feest. En ik heb in de loop der eeuwen dat het gewoon geweldig is (menselijk puntje) om lekker te tutten als meisje.
Maar Korra schijnt daar helemaal geen last van te hebben.
'Ik weet niet... Het is gewoon mijn ding niet. En we hebben geen eens feest kleding mee genomen!'
'Hier hebben ze toch genoeg?' Zeg ik. Ze zucht.
'Dat weet ik... Maar het is gewoon mijn ding niet geloof ik. Zelfs Asami vind het niks, dus moet je nagaan.'
'O alsjeblieft, ik ben 3\4 geest, en zelfs ik vind het leuk! Wacht, ik weet misschien wel wat.'
Binnen een paar seconden (lang leven geesten gaven <3) heb ik een paar mooie jurken gevonden. Korra's jurk komt tot boven haar knieën, en de mijne heeft een split.
Ik dacht, voor de gelegenheid is het misschien handig om in waterstam style te gaan.
'Is dit wat?'
'Ja... O ling, hij is prachtig!'
Met een klein glimlachje pakt ze de jurk, die ik op het bed heb gelegd.
'Normaal ben ik nooit zo enthousiast over kleding, maar dit... Dit is echt schitterend.'
Mooi zo.
Een kwartiertje later hebben we allebei onze jurken aan. Over een half uurtje komen de anderen ons halen om naar het paleis te gaan, dus nog tijd zat.
'Goed,we hebben je kleding. Nu alleen je kapsel en make-up nog.'
'Maar... Moet dat echt? ik ben niet zo van de make-up.'
'Tut tut tut,' zeg ik. 'Ik mag dan misschien niet heel menselijk zijn, maar ik heb wel geleerd, dat als je niet een keer lekker tut, dat je dan niet geleefd hebt.'

'Je bent... Wauw.'
Ik ben het weer afgetrapt naar mijn eigen kamer, en Bolin komt me even oppikken zodat we met de anderen naar het paleis kunnen vertrekken.
Ben benieuwd wat de anderen van Korra zullen vinden.
'Dank je.'
Ik draai mijn hoofd een stukje op zij.
'Bolin... Zou je er wat voor voelen om de escort van de maangeest te zijn vanavond? Ze is heel aardig, en... Ik heb het haar eigenlijk al een beetje beloofd.'
Hij is helemaal verbouwereerd van mijn verzoek.
'He? Uhm... Nou... Oke.'
Ik lach. 'Vele mannen bij de waterstam zullen je benijden, weet je dat?'
Hij geeft me een arm, en samen lopen we naar de grote hal van de gasten verblijven, die de jongensgang zeg maar scheid van de meisjes gang.
Daar zitten Asami en Hai al te wachten. Korra en Mako zijn er nog niet.
Asami... Heeft voor de verandering is iets blauws aangetrokken. En mijn broer...
Nou ja... De waterstam variant van een smoking.
'Zijn Mako en Korra er nog niet?' Vraag ik. Asami wijst naar achter ons.
Mako heeft precies het zelfde aan als toen op het gala in de stad.
En korra... Laten we het er maar op houden dat ik mijn werk goed gedaan heb.
'Pardon...'
We worden gestoord door een nogal ongeduldig uitziende jongen. Ik schat hem vijftien ongeveer.
Volgens mij heb ik hem met wat watermeesters zien trainen.
'Ik moest jullie naar het paleis brengen.'
Een beetje angstig kijkt hij van de een naar de ander. Tja... Ik kan het hem eigenlijk niet kwalijk nemen.
'Goed. We gaan.'

Aangekomen bij het paleis, staat er in de ontvangst hal (het feest is in een of andere gigantische zaal schijnbaar) een van de slaafjes van Unalaq te wachten. Hij vraagt hoe we gaan opstellen voor onze... nou ja... entree.
Zo hebben ze het nog nooit gedaan hier volgens mij, maar goed, dat zal wel komen omdat mijn broer de oceaangeest is.
Als ik vraag waarom een entree eigenlijk moet ('ja, dat is helemaal niet nodig hoor,' valt korra me bij), zegt het slaafje dat we het feest zeg maar moeten openen met een... eerste dans.
Fijn. Heel fijn.
Alhoewel... Dit wil ik ook wel doen eigenlijk. Samen met Bolin, weet je.
Yue moet haar entree later maar even doen.
Als de slaaf vraagt naar de volgorde, besluiten we dat mijn broer en Asami eerst gaan, vervolgens Bolin en ik, en dan Mako en Korra.
Zo te zien is Korra er niet echt blij mee, dat we het moeten "openen."
zal wel komen omdat ze niet goed kan dansen denk ik. (ja hallo, ik heb haar zolang in de gaten gehouden dat ik dit soort dingen weet, weet je)
De slaaf verdwijnt in een of andere achteraf deur, aangezien de gigantische deuren die tot aan het plafond rijken (de ingang naar de zaal) gesloten blijven.
We stellen op, en dan is het een questie van afwachten.
'Help,' piept Bolin. 'Hoe moet dit?!'
Yeah... Op Hai en heel misschien Asami na, hebben de anderen (mako, bolin, en korra dus), dit waarschijnlijk nog nooit gedaan.
Als ik vlug achterom kijk, zie ik ook mako en korra een beetje wanhopig kijken.
'Oke. Korra, jij hebt dansles gehad he?'
Korra word gelijk rood. Tja, dat krijg je als ik je moet bewaken de rest van je leven. ik weet dan gewoon lekker alles van je.
En tja... Avatar's slaan op sommige feesten modder figuren als ze niet kunnen dansen.
'Gewoon doen wat je toen geleerd hebt. Dan moet het lukken. En jij Mako, laat Korra leiden, dan moet het bij jullie in ieder geval goed komen. En Bolin...'
Ik kijk naar Bolin, die nogal angstig van links naar rechts kijkt.
'Blijf rustig.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen