Foto bij No one understands

Niemand begrijpt hoe ik me voel. Niemand begrijpt dat ik mijn leven rondkom. Niemand begrijpt dat ik het heerlijk vind om alleen te zijn. Niemand begrijpt dat ik geen liefde nodig heb.
Is het zo vreemd om te genieten van mijn leven als single?
Iedereen vraagt, wanneer ik met een jongen op stap ga; is dit nu je vriendje?
Is dat nodig? Is dat wat de maatschappij wil? Mensen zo snel mogelijk binden?
Begrijpt niemand dan dat ik me niet wil binden? Geen jongen aan me zijde wil hebben? Dat ik wil genieten van het leven hier en nu en niet in afwachting van liefde. Onzekerheid.
Waarom begrijpt niemand dat ik me vrij voel. Dat ik me op mijn plek voel. Dat ik me nog nooit zo gelukkig gevoeld heb. Dat ik geniet van het leven. Van de vriendschappen die ik ontwikkel. Van de leuke conversaties die ik heb. Van het sporten en het leven van alledag. Het luisteren naar muziek en wegdromen om verschillende dromen. Geen vaste droom.
Mijn leven is vrij. Er is niemand aan wie ik verantwoording hoef af te leggen. Liefde heb ik niet nodig. Vrijheid is genoeg liefde voor mij.
Liefde hoeft niet van een relatie te komen. Liefde en zelfvoldoening kan je niet opdoen uit een relatie, wanneer je niet van jezelf houdt. Van jezelf houden is de sleutel voor blijdschap, voor vreugde en om te genieten.
Waarom begrijpt niemand dat? Zijn we allen zo in de ban van de maatschappij? Zijn we allen zo gehersenspoeld?
Relaties brengen problemen op. Zo is hoe ik ertegenaan kijk. Niet vreemd als je eerder door een jongen teleurgesteld bent. Nu ik al een lange tijd vast zit aan mijn vrijheid weet ik dat een jongen me nooit meer zo kan laten voelen als dat ik me nu voel. Geen jongen kan me laten zien hoe ik de wereld nu zie.
Vrij en vol vreugde. Dat is hoe ik door het leven gaat. Maar niemand begrijpt dat. Niemand begrijpt dat ik van mezelf en het leven geniet.
Het gevoel is ook onbeschrijflijk. Totale vrijheid. Iets waar ik dankbaar voor ben en elke dag van geniet. Zonder onzekerheid. Zonder verbondenheid. Volledig vrij. Één met mezelf en het leven. Verliefd op de vrijheid.
Niemand die het begrijpt. Hoe graag ik het ook alle mensen mee wil geven. Begrijpen zullen ze het niet.

Reageer (1)

  • Valverde

    Wauw, deze is echt mooi geschreven!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen