12.
Mijn straf: een hoofdstuk uit het verweer boek overschrijven. En voor als je nieuwsgierig bent, hij was niet erg te spreken over mijn opdrachten die ik in de les had gemaakt. Gelukkig kon hij het niet lezen, maar dat het onleesbaar was (buiten mijn schuld om) was al rede genoeg om mij te laten nablijven. Geïrriteerd zat ik samen met Aliene in de bib mijn strafwerk te maken. Aliene was stukjes papier uit de boeken aan het scheurde en die naar andere leerlingen aan het gooide. Echt ik begrijp niet dat zij niet in Zwadderig is ingedeeld. Het enige leuke van vandaag was dat ik eindelijk mijn stem weer terug had. “Weet je ik zat te denken aan hoe we die sukkels te grazen konden nemen als wraak voor jou strafwerk.” Ik keek haar vragend aan. “Liefdes drank.” Ze zij het als of het alles verklaarde. Toen ik haar vragend aan bleef kijken zij ze: “Pff moet ik hier dan ook echt alles uitleggen? We geven ze liefdes drank en zorgen dat ze dan op iemand vallen met dreuzel ouders. Echt een ergere ramp bestaat er niet voor ze.” Ik dacht daar even over na. “Misschien moeten we zorgen dat ze op elkaar verliefd woorden.” Met een duivelse grijns keken we elkaar aan. “Ik begrijp nu eindelijk waarom je in zwadderig zit.” Ik negeerde haar opmerking volkomen. “maar hoe willen we snel aan liefdesdrank komen?” “Je denkt toch niet dat ik onvoorbereid dit school jaar ben in gegaan Dewie? Fred en George Wemel hebben een fop shop en daar verkopen ze ook liefdesdrank.” “Dus je hebt het al gekocht?” “Nee zo voorbereid ben ik nou ook niet. Maar we kunnen ze vast wel een briefje sturen en erom vragen, ik weet ook nog hoe duur het is dus we kunnen het geld er ook nog bij stoppen.” “Ja maar je ziet een iets over het hoofd: alles post woord gecontroleerd dat is zo’n nieuwe wet van het ministerie sinds Voldemort weer is opgestaan.” “Dewie als ik een ding heb geleerd is het we dat je onder iedere wet uit kunt komen. En daar heb ik al een spreuk op gevonden. Hoe denk je anders dat ik al die andere dingen hier binnen haal.” “Welke ande… laat maar ik wil het niet weten. Kom op we moeten even een briefje schrijven.”
Reageer (1)
verderr
1 decennium geleden