Foto bij 6 wiliam benjamin shadow

"wat dacht je nou dan? dat je gewoon even wat mensen bloed kan drinken? dat niemand het zou merken als er ineens een dood meisje is zonder nog maar een druppeltje bloed in haar lichaam. ik zei je toch dat je de eerste week voorzichtig moest zijn? dat ik eerst zou uitzoeken of hier ook jagers zijn. door jou weet ik dat nu al sneller dan anders en zijn we nu allebei in gevaar. we kunnen net zo goed meteen weer verhuizen. je hebt nog geluk gehad dat ze haar spullen niet bij zich had. dat ze nu pas met het jagen op jou wou beginnen en dat dat ook niet kan doordat ze nu huisarrest heeft dankzij mij."
"maar ik kon er toch niks aan doen dat ik dorst had..."
"dorst? jij hebt altijd dorst! Jason je bent al 483 jaar maar gedraagt je nog net zo als toen je net was verandert!"
ik zie Jason zijn gezichtsuitdrukking veranderen en haal even diep adem.
"wat ben je over haar te weten gekomen?" vraag ik aan Jason.
Jason zijn uitdrukking verandert gelijk en begint meteen met vertellen.
"haar broer blijkt te zijn vermoord door een vampier vermoedt ik, want het zijn de zelfde kenmerken. de politie weet niet wie hem heeft vermoord en het blijkt dat Katherina de bewijzen een maand na de moord heeft ingezien. ze is na de moord verandert. in het begin verliet ze haar huis niet en deed ze helemaal niks meer, maar een maand na de dood was ze weer actief. ze was elke les bezig met iets anders dan school, maar dat boeide de leraren niet, want haar cijfers gingen weer omhoog. een week later was ze weer normaal bij elke les aan het opletten. Katherina blijkt ook na die maand elke avond weg te gaan op haar motor. ze is wel eens gevolgd en het blijkt dat ze naar Groningen rijd naar de beste clubs die daar zijn en wat een verrassing het zijn vampierclubs. Katherina heeft in totaal een vriendin haar naam is Saskia. hun zijn beide buitenbeentjes. ze doen niet aan de nieuwste mode en dragen wat ze zelf willen. Melissa verspreid elke dag minstens één nieuwe roddel over hun. Katherina haar ouders negeren haar en vermeiden haar zo veel als mogelijk. dat komt doordat ze nog steeds niet over hun zoon zijn dood zijn. doordat ze zo erg links word gelaten door haar ouders kan ze doen wat ze wil."
ik knik een beetje en begin met heen en weer te lopen.
"zou ze opdrachten van iemand krijgen of niet? en zou ze op vampiers jagen die geen mensenbloed drinken?"
ik weet dat Jason het antwoord niet weet, maar ergens hoop ik dat hij het wel weet. als afleiding ga ik naar buiten en ren ik naar het bos die maar een paar kilometer verderop is. Jason volgt mij op de voet en eenmaal in het bos zet ik mijn tanden in het eerste de beste dier dat ik te pakken krijg. het is een klein konijntje en zijn ogen kijken me aan terwijl hij langzaam dood gaat. ik jaag nog even door samen met Jason, maar heb al snel genoeg gehad. ik ren een beetje doelloos door de straten en kom zonder dat ik het weet bij Katherina haar huis aan. ik klim op haar dak en zie haar op haar bed liggen. haar kruisboog ligt op haar schoot en ze is bezig die schoon te maken. ik hoor haar vader de trap op stormen en al snel staat hij in haar kamer. de kruisboog is op hem gericht terwijl ze niet eens door heeft dat hij daar staat.
"geef die maar aan mij net zoals je motorsleutels, pijlen, kogels en pistool. ik weet dat het hier allemaal ergens ligt. wat denk je wel niet wij letten even niet op je en jij begint daar meteen misbruik van te maken. alsof de dood van je broer nog niet erg genoeg was. jij gaat je nu ook in de nesten werken en voordat je het weet eindig je net zoals hem. dat wil je toch niet?"
ik zie Katherina hem boos aan te kijken.
"jullie negeren me al maanden! je weet niet eens wat ik leuk vind om te doen of niet. je weet niet eens wat er met je zoon is gebeurt. hoe hij dood is gegaan. je denkt de afgelopen maanden alleen maar aan je zelf en je eigen verdriet. alsof ik het niet erg vind dat hij dood is. ik geef het tenminste toe en ga verder met mijn leven. jullie die doen niks! jullie zitten met jullie hoofden in het verleden. je weet niet eens hoe laat ik thuis kom s`avonds en of ik wel thuis kom! en alleen maar omdat je nu wakker bent geschud en weet dat ik wapens op mijn kamer heb liggen ga je ineens vader spelen nou nee bedankt. ik kan al voor mezelf zorgen."
haar vader slaat haar in haar gezicht en laat een grote rode afdruk op haar wang achter.
"als het morgen niet beneden op de tafel ligt dan sta je op straat."
ik kijk naar Katherina wiens hand op haar wang ligt en daarna op staat en haar kruisboog in haar tas doet. ze loopt naar het raam waar ik uit kijk en snel laat ik me naar beneden vallen. ik verstop me achter een auto van de buren en zie hoe ze uit het raam springt. als ze eenmaal beneden is sluipt ze de garage in en verdwijnt al snel op haar motor.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen