4,1 ~ Catilynn Dreamcatcher;
Ik zet mijn kop met de warme, donkerbruine, dikke vloeistof terug op tafel en lik de warme chocolade van mijn lippen.
‘Apart of niet apart?’ Vraagt Lenaliss, meer aan mij dan aan Jack.
Als het aan Jack ligt. Niet apart, natuurlijk. Hij denkt dat we in de arena een bondgenootschap gaan vormen. Maar ik weet wel beter.
Mijn hoofd doet pijn van het nadenken. Als ik nu apart zit, weet Jack dat een plan in mijn hoofd heb. Dan vermoord hij me misschien al bij de hoorn. Dat kan ik beter niet hebben.
‘Niet apart.’ Zucht ik dan uiteindelijk maar. Ik kan altijd mijn minispeer kwaliteiten verborgen houden, tot ik alleen met Lenaliss ben.
Jack geeft me een goedkeurende schouderklop en ik hou mijn hand op voor een high five.
‘Dan wil ik nu jullie specialiteiten weten. Ik wil dat jullie die pas de laatste dag tonen tijdens de training. Focus je eerst op de dingen die je minder goed kan.’ Ze geeft me een veelbetekenend blik, en ik bedenk me dat ik geen betere coach had kunnen hebben.
‘Ik ben sterk en ik kan met alle wapens redelijk overweg. Het liefste grote messen of zwaarden.’ Verteld Jack en dan geeft hij mij een knikje dat het mijn beurt is.
‘Snel.’ Begin ik. ‘Ik ben moeilijk te pakken. Verder ben ik best slim. Ik kan ook goed met messen overweg. Maar erg sterk ben ik niet. Gróte speren kunnen best een probleem zijn.’
Lenaliss kijkt me onderzoekend aan, en ik vraag me af of ze de nadruk op ‘grote’ heeft meegekregen.
‘Met kleine speren, kan ik erg goed overweg.’
Lenaliss knikt. ‘Jinsey zei dat al.’
Ik kijk haar niet begrijpend aan. ‘Ken jij Jinsey?’
Hij is na de dood van je broer bij me geweest Cati, dat snap je toch wel.
‘Oh, natuurlijk.’
Ik snap dat Jinsey bij de medetribuut van zijn beste vriend op bezoek is geweest. Maar hoe lang geleden was dat? En waarom heb ik daar nooit aan gedacht?
Jack knikt en sluit zijn ogen voor een paar tellen alsof hij alles wat ik zeg opslaat in een laatje in zijn hoofd. Dan opent hij zijn ogen weer. ‘Ik vroeg me af, of je misschien nog een paar tips hebt voor in de arena.’ Vraagt hij. ‘We moeten natuurlijk vuur kunnen maken en dat soort dingen. Maar is er ook een bepaalde tactiek die we kunnen gebruiken?
Lenaliss knikt, maar staat dan op. ‘Dat komt later. Nu moeten jullie je klaarmaken voor de training.’
Reageer (1)
Leuk!
1 decennium geledenSnel verder!