WHAHAHAHA IK HAD IN EENS EEN HEEL KOMISCH STUK IN GEDACHTEN.
het is een week later.
Tis Korra's Pov trouwens.

'Jij bent geen haar beter dan Tarrlok. Hiroshi moet in de gevangenis, ik zeg het je!'
Tenzin is met het nieuwe raadslid, Parun, de vervanger van Tarrlok, in discussie. Het gaat er over wat ze met Asami haar vader aan moeten.
Hij heeft samen gewerkt met de equalisten... Maar is ook een van de machtigste mensen van de stad.
Ik zeg (duizend keer sorry Asami), dat hij de gevangenis in moet, maar goed, wie ben ik, ik ben de avatar maar.
'Sorry raadsleden,' zegt Ling in eens. 'En in het speciaal jou Tenzin, want dit is niet tegen jou bedoeld, Maar uhm... Ik hoop dat jullie het niet vergeten zijn.'
Ze beweegt wat met haar voeten terwijl ze ondersteboven op een stoel zit. Met haar hoofd raakt ze de grond.
'Wat zouden we dan vergeten moeten zijn, jonge dame?' Vraagt de vrouw die voor de vuurnatie staat.
'Nou... Het gaat altijd fout als de raad niet naar Tenzin luistert.'
'Jep. Heeft ze een punt,' merkt Bolin droog op. Mako en Asami mompelen ook iets instemmends.
'En nu moeten jullie niet moeilijk gaan doen of zo, want jullie weten best dat ik gelijk heb,' zegt ze terwijl ze van de stoel afkomt.
'Trouwens, Hiroshi kan je het beste in de gevangenis gooien, dan kan hij daar lekker zijn bezoek af wachten.'
'Pardon jonge dame?!' Briest Lin. (jaaah, Lin beifong is weer terug hoofd van politie, en is er dus ook bij)
'Hoe zou zo'n crimineel bezoek kunnen krijgen?'
'Nou, ik zeg maar wat. Van z'n dochter bijvoorbeeld, ook al heeft ze de pik op hem, ehm... Laat me nog is denken... Van zijn vrouw misschien, of misschien van de geesten van het leven en de dood, die hem wat komen aanbieden.'
'Wat is dat nou weer voor nonsens?' Vraagt een van de raadsmannen.
'Precies zoals ik het zeg. O ja... Jullie wisten dat natuurlijk nog niet. Wat dom van me.'
Ze staat op.
'De geesten worden het een beetje zat in de geesten wereld, en ze willen hier is orde op zaken komen stellen.'
'Geesten, amahoela!' Blaft Parun. 'De geesten die zitten in de geestenwereld, en daar horen ze ook thuis.'
'Das nou net verkeerd gedacht, vriend,' zegt ze. 'Niet àlle geesten horen daar thuis. Tenminste, niet voor wie deels geest is.'
'En wat bedoel je daar nou weer mee? Deels geesten bestaan niet.'
'Ga je me nou een beetje lopen beledigen?!' Roept Ling in eens. Haar ogen lichten fel op. De raadsleden (behalve Tenzin. Die weet een héél klein beetje hoe het zit) deinzen achteruit.
'Als je mij beledigt, beledig je mijn meesters, de geesten van het leven en van de dood. En als je niet snel normaal gaat doen, dan vraag ik mijn broer, de oceaan geest, om je is onder handen te nemen,' zegt ze met dubbele stem.
Dan worden haar ogen weer normaal, en gaat ze verder alsof er niets gebeurt is.
'Goed. Zoals ik dus al zei, de geesten zullen binnekort, met mid zomer, naar de stad komen. En ze houden wel van een feestje. Ik zat zelf te denken aan... Een muziek festival, met nog allerlei dingen. En o ja, Tenzin? Zouden we een van de vliegende bizons mogen lenen? We moeten mijn broers gaan zoeken, die zitten hier ergens. O ja, ik kan nu het beste om mijn zus gaan, die zit bij mijn meesters thuis. Tot zo.'
Dan is ze weg.
'Wat. Is. Zij?' Hijgt Parun. Het is het meest van angst.
'Dat was de schepper van het aardsturen,' mompel ik. 'Ze is ouder dan wij allemaal bij elkaar, en nèt ietsjepietsje jonger dan deze wereld. En o ja, haar zus is de schepper van het luchtsturen, en haar broers hebben het vuursturen en watersturen geschapen. En voor het geval je ze nog een keer boos wil maken, ik zou het niet doen, want net zoals ik kunnen ze ook alle vier de elementen beheersen, hun eigen element beter dan de rest. En was er dan nog iets...'
Ik krabbel even aan mijn lip. Dan weet ik het al weer. 'O ja, Zij, haar zus, en haar broer die het vuur sturen geschapen heeft, kunnen allemaal dingen scheppen. Zij heeft de dasmollen geschapen, haar zus de luchtbizons, en haar broer de draken. Dus ik zou ze niet boos maken.'
Tenzin kijkt met twinkel ogen naar Parun. 'Dus Parun... Ik neem aan dat we het allemaal eens zijn dat hiroshi Sato de gevangenis in gaat? Wie stemmen voor?'
Alle handen, zelfs die van Parun, schieten de lucht in.
'Mooi. Lin, zou je zo vriendelijk willen zijn om-'
'Ik ben al weg,' antwoord ze.
Dan is Ling er weer, ze verschijnt midden in het gang pad.
'O Tenzin, ik heb m'n zus even afgezet op luchttemel eiland. Daar zal ze zich denk ik wel het beste voelen. Pema let op haar. Ze is al zolang niet meer tussen de normale mensen geweest.'
Dan ziet ze dat de vergadering eigenlijk al afgelopen is. Parun staat nog steeds met afgrijzen naar haar te kijken.
'Is de vergadering nou al klaar?' Vraagt ze verbaasd.
'Ach ja, wat maakt het ook uit. Ik hoop dat jullie voor deze keer wel naar Tenzin hebben geluisterd. Echt, dat zouden jullie vaker moeten doen. Maar goed, wij zijn er nu vandoor, mijn broer zit ergens bij de zon krijgers in het centrale gedeelte van de vuursturings natie. Ajuus!'
Ze gebaart naar ons dat we haar moeten volgen. Dan lopen we de zaal uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen