Ik liep hem achterna , maar stopte voor de deur die hij open gedaan had .
''Ja loop maar weg Seth , dat lost alles op! '' riep ik hem na en ik liep de woonkamer in.
Hij kwam de woonkamer in en ik zag de pijn van alles wat ik hem had gezegd in zijn ogen.
In een fractie van een seconde stond hij voor me en duwde zijn lippen tegen de mijne aan met zo'n kracht dat ik hem niet weg kon duwen of weigeren.
''Dat Kayla!'' zei hij toen hij zijn lippen van de mijnen haalde . '' Dat was geen leugen en als je het me nu eindelijk laat uitleggen dan wist je dat wat je net zei niet waar was.'' Zei Seth. Ik kon niet antwoorden , ik stond nog na te hijgen van die zoen.
''Kayla'' fluisterde Seth '' mag ik het uitleggen aan je?''
Ik zuchtte en ging op de bank zitten , Seth kwam naast me zitten.
''Luister , ik .. wilde je het niet aandoen , alle complicaties van onze wolven pack. We hadden met de Pack een soort van regel gemaakt , dat we niet meer mensen mochten vertellen hierover , vanwege dat er nu echt heel veel mensen het weten en het kan uitlekken en dat willen we niet .Het licht dus niet aan jou , het is alleen vervelend dat de andere er achter zijn gekomen door Edward omdat hij jou gedachten las. Het ging dus niet omdat je niet goed genoeg voor me bent of dat ik je niet wil , ik wil het je niet aandoen Kayla!.''
Zei Seth.
''Seth , ik heb mijn keuze gemaakt. Daar was je zelf bij . Maar na dit kan het niet zo verder.''
''Je bedoelt dat je me niet meer wilt?'' vroeg Seth.
''Nee , dat is het niet Seth.Maar dit gaat toch niet? Jacob staat er helemaal niet achter en hij is natuurlijk de echte Alpha hoewel Sam jullie leid.''
''Jacob heeft zijn eigen pack,nou ja hij is op zichzelf maar werkt nog wel mee met ons, hij vond dat er geen twee Alpha's konden zijn.''
''Seth ....'' zei ik en ik zuchtte.
Hoe kon ik hem ooit vertellen dat het niet ging werken.
Ik woon in Californië hij in La Push , dit ging niet werken.
''Luister Seth , ik woon in Californië jij woont in La Push , dit gaat niet werken het is veel te ver! Het duurt al hartstikke lang voordat ik bij Kim ben laat staan bij jou!''
''Kayla'' zei Seth geiriteerd .'' Ik ben een weerwolf , ik kan vanaf La Push in een halfuur hier zijn!''
Het was een tijdje stil.
''Ja kan kiezen , het is of mij de freaking weerwolf en een lange afstand relatie of een normale jongen uit je buurt.''
''Seth'' fluisterde ik.''het was al de hele tijd die freaking weerwolf die ik niet uit mijn hoofd kon zetten.Jij Seth , niemand anders maar jij , geen ander. Jij zal de enige voor me zijn.''
Hij keek me aan en drukte zijn lippen weer tegen de mijne aan , deze keer zachter.
''Kayla , ik moet nu naar huis , blijf bij Kim slapen morgen avond , dan kunnen we morgen samen iets in La Push doen oke?'' vroeg Seth.
''tot morgen '' zei ik en ik glimlachte.
''Tot morgen'' zei hij en hij lachte zijn mooiste lach , nooit zal ik eraan gewend raken .
Hij zoende me nog een keer en liep toen weg , ik liep naar mijn kamer , kleede me om en ging in bed liggen.
Hij was van mij , Seth was van niemand anders maar van mij.
En zo viel ik in slaap.
De volgende ochtend werd ik vroeg wakker , half vier.
Mijn ouders waren nog steeds weg met zn tweeen dus was ik alleen .
Ik draaide me om in bed en zag zijn mooie ogen.
''Goeiemorgen'' fluisterde Seth. ''Wat doe je hier?'' vroeg ik hem.
''Kon niet slapen en dus ben ik naar jou toe gegaan , de reserve sleutel was makkelijk te vinden dus ben ik makkelijk binnen gekomen '' Zei Seth en hij grijnsde.
''Schuif eens op'' zei Seth en hij kwam naast me liggen.
Ik nestelde me tegen hem aan en hij sloeg zijn armen om me heen.
Zijn lichaam was warm .
Zo vielen we in slaap , totdat ik iets hoorde een groot geronk , gescheur van iets en rinkelende ramen en deuren en het huis trilde. Ik wist niet wat het was maar viel weer meteen in slaap zo moe was ik.
''KAYLA! KAYLA? ! KAYLA!'' hoorde ik Kim hysterisch roepen in mijn nachtmerrie.
Het geluid werd steeds harder totdat ik besefte dat het geen nachtmerrie of droom was.
Ik stapte uit mijn bed en liet Seth liggen en liep naar beneden.
Ik hoorde Kim nog steeds Hysterisch mijn naam gillen en Jared probeerde haar te kalmeren.
''Kim , Jared . Wat is er aan de hand? wat doen jullie hier?'' vroeg ik.
''Kayla , oh Kayla!'' zei Kim en ze viel me huilend om mijn hals.''Je leeft nog! Je leeft nog !''
''wat is er dan Kim? waarom dacht je dat ik dood was?'' vroeg ik.
Jared kwam naast Kim staan die me losgelaten had en hij sloeg zijn arm om haar schouder.
''Hoe .. maar... dit kan niet , heb je niks gehoord? echt helemaal niks?'' vroeg Jared verbaasd.
''Nee Jared , ik weet niet waar jullie het over hebben!'' ik werd gefrusteerd van hun gedrag.
Ik hoorde Seth naar beneden lopen , hij liep naar me toe en drukte zijn lippen voor 2 seconden tegen mijn voorhoofd en daarna draaide hij zich om naar Kim en Jared.
Kim en Jared stonden ons stomverbaasd aan te kijken ik bloosde.
''Hee Kim , Hey Jared , wat doen jullie hier? Wat is er aan de hand?'' vroeg Seth vrolijk.
Kim kuchte en jared liep naar de deur.
Kim liep ook naar de deur en ze wenkte ons.
We stonden met zijn allemaal bij de deur en Kim deed de deur open en wees naar buiten .
Buiten was het een Chaos , hier kwamen de geluiden vandaan waar ik van dacht dat het mijn droom was.
Het was gewoon weg een slagveld , de grond was opengescheurd in 2 delen.
Auto's stonden op elkaar over de kop of bijna in de scheur.
Huizen waren in gestort , de grond was verzakt en de bomen waren omgevallen.
''Iedereen in heel californie is gewaarschuwd over de aardbeving die zou komen , behalve ji- ik bedoel jullie.'' zei Kim.
''Het is een wonder dat jullie het overleefd hebben , hebben jullie het huis niet gezien?'' vroeg Jared.
Ik begon mijn huis rond te lopen , en ik schrok.
Overal lagen spullen , lampen vazen allemaal kapot gevallen.
Alles lag overhoop , ook hier was de vloer gescheurd de kast deuren stonden scheef open.
De kroon luchter waar mijn moeder zo dol op was , hing aan het snoer uit de plafon.
De plafon zelf was ook opengescheurd.
Ik liep automatisch naar boven , mijn kamer zag er nog redelijk normaal uit , maar de badkamer waaronder de kroonluchter had gehangen was een ravage! De grond was open en je kon er zo doorheen vallen.
Ik liep terug naar mijn eigen kamer en begon mijn spullen in te pakken , ik pakte al mijn kleding uit mijn kast en deed ze in een koffer. , voor de rest stopte ik mijn laptop , ipod en telefoon en de nodige opladers erin.
Ik pakte de grote bak met alle foto's erin en albums en liep er mee naar beneden.
''We moeten hier weg '' zei ik , kim keek naar mijn bak die ik in mijn handen had.
''ik draag hem wel'' zei Seth en hij nam hem over en zette hem in de auto van Jared.
Ik liep naar boven en pakte de koffer en tas die ik net gepakt had en liep er mee naar beneden.
Toen we allemaal in Jared's auto zaten en mijn spullen erin hadden gezet , keek ik naar buiten.
Ik had een goed uitzicht op de ravage die de aardbeving had aangericht.
''hoe laat is het?'' vroeg ik.
''half 2 '' antwoordde Jared. Seth en ik hadden wel erg lang geslapen.
Ik keek nog een keer om naar mijn huis . Alle huizen in de buurt waren half ingestort of opengescheurd.
We zagen ook 1 lijk , iemand die zichzelf en zijn huis wilde redden maar het niet gelukt was . Ik rilde dat hadden Seth en ik kunnen zijn.
De auto moest soms de stoep op vanwege de ravage en de scheur in de weg.
We hadden al een uur gereden tot dat ik iets zag.
''STOP ! '' gilde ik '' STOP DE AUTO!''
Jared stopte en ik sprong de auto uit.
Ze keken me verbaasd na.
Ik bleef kijken naar het punt waar ik iets had gezien.
Er zat een klein meisje van een jaar of 9 , ze had blond haar dat zo licht was dat het wit leek en bruine ogen.
Ze keek om , ze huilde en zat onder het bloed.
Ik liep naar het kind toe en knielde bij haar neer.
Ze zat bij haar bijna dode moeder .
''Zorg voor haar '' zei ze toen ze me zag en ze blies haar laatste adem uit.
Het was verschrikkelijk omdat te moeten zien , de moeder had met het kind willen vluchten en door de aardbeving was eer een muur naar beneden gekomen die op haar gevallen was.
Daarnaast was ook de tv schotel met de punt door haar lijf gekomen , het kind had er waarschijnlijk bij gestaan toen ze er bij stond en haar moeder proberen te helpen waardoor ze onder bloed zat.
De vrouw had waarschijnlijk gevochten tegen de dood zodat ze wist dat haar kind veilig was .
Ik pakte het kind op en liep terug naar de auto.
Ik zette haar op de bank in het midden neer .
''wat vreselijk '' zei Kim toen ik hun vertelde wat er met die moeder was gebeurd en wat ze zei.
''Brief , mama brief'' zei het kind te moe om goed te praten.
Ik deed de rugzak van haar schouders af en deed hem open terwijl ik in de auto ging zitten en Jared weg reed.
Ik pakte de brief er uit en gaf de rugzak terug aan het kind.
''Lees hem straks maar '' zei Seth. Ik knikte.
hij pakte mijn hand , wat nogal moeilijk ging omdat hij voorin zat , en kneep er bemoedigend in.
De rest van de rit waren we stil , het kind in ons midden wegkwijnend om haar moeder.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen