Kim trok als een idioot aan mijn arm , ik keek weg van zijn ogen. Om me heen zag ik het groepje jongens met elkaar overleggen.
Ik kon niet horen wat ze zeiden , maar ving toch wel een paar woorden op: Seth , Kayla , inprenten. Wat was er met mij? en wat was inprenten?
''Kayla , Kayla gaat het wel?'' vroeg Kim. ''j-j-a het gaat wel'' loog ik.
Ik was hier pas 5 minuten en meteen was er iets weird gebeurt. Daarna durfde ik niet meer naar Seth te kijken.
Ik ging naast Kim en Jared zitten. Leah kwam naast mij zitten.
''Haay , ik ben Leah '' zei ze en ze glimlachte onzeker. ''weet ik '' zei ik.
''Ja je bent aan iedereen voorgesteld maar ik dacht dat je mijn naam wel al vergeten zal zijn'' Ze probeerde het onverschillig te zeggen , maar toch hoorde ik de pijn in haar stem.
Waarschijnlijk hoorde ze er niet echt bij of was niemand echt aardig voor haar en voelt ze zich onbelangrijk.
''Heb je vakantie?'' vroeg ze. ''ja , gelukkig wel '' zei ik en ik glimlachte.
''wij ook '' zei ze.
Ik keek om me heen, Het regende maar de jongens hadden een grote feest tent opgezet en iedereen zat erin. Sommige jongens liepen buiten in de regen , maar de regen werd zo hevig dat ze maar in de grote ten kwamen. Iedereen zat op de grond.
Er waren een aantal kaarsen op een tafel neer gezet , en er stond ook een hoop eten dat Emily had klaargemaakt. Het werd binnen in de tent erg warm.
''Kim , ik ga even naar buiten , het word te warm hier'' zei ik.
''Oke ! tot straks''Zei ze en ze keek weer verliefd naar Jared.
Ik liep naar mijn rug tas en haalde mijn vest eruit. Ik deed hem aan en liep naar buiten.
Met mijn capuchon op liep ik naar buiten, naar het zand kijkent dicht langs het water liep ik verder . Mijn all stars waren klets nat. Ik bleef lopen en keek vooruit , totdat ik een donker figuur zag staan.
Hij keek over de zee heen. Nieuwschierig als ik was liep ik verder om te kijken wie het was.
Hij had me gehoord en keek me aan.
Het was Seth!
Ik stopte met lopen , en weer was dat gevoel er weer . Ik wilde me omdraaien en weg lopen maar hij liep al naar me toe.
''Kayla!'' riep hij.
Mijn naam klonk mooier met zijn stem dan ik ooit had kunnen denken.
''Kayla , wacht'' hij liep nu vlak achter me. Ik voelde zijn warme hand op mijn schouder en ik draaide om. Zijn gezicht was maar een paar centimeters van de mijne verwijderdt.
We bleven elkaar maar aanstaren. Ik vergat om te ademen.
''w-w-at is er? en wat was dat denet? '' vroeg ik uiteindelijk.
''dat kan ik je niet vertellen'' fluisterde hij.
ik fronsde , hij wist dus wat het was toen ik hem eerst in zijn ogen keek maar hij wilde het niet vertellen. Hij zag dat ik het niet begreep.
hij zuchte.
''het is te...te ingewikkeld om het te vertellen , geloof me ... je wil het niet weten!'' zei hij en hij liep weg naar de tent. ik stond daar maar tot ik een warme hand op mijn schouder voelde.
''Kayla , kom kim is ongerust!'' Jared leide me mee naar de tent.
Kim stond er al te wachten. ''waar bleef je nou?''
''ik eh vergat de tijd even''
''kom '' zei kim we liepen naar buiten de tent uit , het was donker en het regende niet meer , wel was het koud . Buiten waren ze bezig met een kampvuur , kim , ik en Jared gingen er omheen zitten.
Jared sloeg zijn arm om Kim heen.
Ik keek om me heen. En ik zag Seth naar me staren.
Snel keek ik weg en keek naar mn schoenen. Mijn schoenen waren drijfnat en zaten onder het zand ,
voor de rest waren ze helemaal versleten. Wat voor schoenen zou Seth aan hebben?
Ik bleef maar aan hem denken , ik kreeg hem niet uit mn hoofd.
''Kayla , we gaan naar Jacob's huis , daar gaan we nog even rond hangen en daarna naar huis oke? of wil je nog hier blijven?'' vroeg Kim , en haar ogen flitste bij de laatste zin naar Seth en terug naar mij.
''Uh , ik ga wel naar huis , blijf jij maar.''
ik zag Kim's gezicht betrekken.
''Asjeblieft Kayla? blijf? '' en ze keek me smekend aan. ''oke '' zuchte ik uiteindelijk.
Nadat we de tent hadden opgeruimd en de andere de tafels en stoelen naar Jacob's huis terug droegen liepen we naar Jacob's huis.
Iedereen was druk aan het praten , Kim en Jared hadden het te druk met elkaar. Ook de Cullen's waren diep in gesprek.
''Hee'' Leah was naast me komen lopen. Leah en ik waren een van de weinige die geen partner hadden.
''Hee'' zei ik terug.
We kamen luidruchtig aan bij Jacob's huis. Jacob's vader . Billy , had ons al horen aan komen en deed de deur open.
Hij zat in een rolstoel , maar ondanks dat kon hij zich snel verplaatsen. Al snel stonden de stoelen rond de bank. De tv was niet zo groot , maar toch groot genoeg om met een hele groep te kunnen kijken.
De Cullen's waren weg gegaan , alleen Renesmee was er nog. Jacob zou haar over 2 uurtjes thuis brengen had ie belooft.
Er waren niet genoeg stoelen dus zaten sommige , waaronder ik, op de grond . Opeens hoorde ik een plof naast me.
Ik keek wie er naast me zat , en weer vergat ik te ademen. Seth met zijn mooie ogen keek me aan.
Hij was zo dicht bij dat ik zijn adem op mijn gezicht voelde.
Het rook heerlijk . Opeens kwam Renesmee voor me staan , ze was de enige waar ik niet mee had gepraat deze avond . Ze liep naar me toe.
''Haaay '' zei ze haar stem klonk als een stem dat behoorde aan een engeltje , zo zag ze er ook uit.
Ze stak haar magere armpje uit om mijn hand te schudden.
Maar inplaats van dat ze mijn hand schudde legt ze haar hand tegen mijn wang aan.
Opeens zag ik allemaal beelden , van mij.
Het moment dat Seth en ik elkaar voor het eerst zagen en heel lang stil bleven staan , en dat ze de hele tijd naar me had gekeken .
Toen stopte het ineens , Jacob stond naast Renesmee en hij keek boos.
''Wat . Was . Dat?''
ik kon amper normale woorden uit mijn mond laten voortkomen , zo verbaast was ik.
''Ik zag Jacob ondanks zijn donkere huid kleuren.
Hij wist niet wat hij moest zeggen , maar hij hield wel zijn hand voor de mond van Renesmee.
''Waar heb je het over ? '' vroeg Jacob , zogenaamd niets wetend maar ik hoorde in zijn stem dat hij het wel zeker wist alleen net als Seth het niet wilde vertellen.
Ik voelde Seth naar me kijken , en ik keek terug.
''Seth?'' het was zo vreemd om de naam van deze perfecte jongen uit te spreken.
''Ik , eh . Dat was eh niks , Eh waar heb je het over?''
ook hij wist het . Ik stond boos op , ze wilde het me niet vertellen dus ik liep weg.
''Kayla wacht!'' Seth kwam me achterna.
''Luister , als jullie me niet willen vertellen wat ik zo juist zag en wat er toen op het strand gebeurde , dan heb ik ook geen zin om hier te zijn .
Zijn gezicht was nu zo dichtbij en zijn ogen stonden zo smekend.
''Kayla , ik leg het je uit oke? maar niet nu''
''He , wat?'' vroeg ik verward.''ohja dat ja.''
Hij lachte , de mooiste lach die ik had gezien.
Weer voelde ik dat ik mijn hele leven bij hem wilde zijn, en ik kende hem pas een dag!
''Luister Kayla , het is ingewikkeld , ik vertel het je nog wel oke?''
Zijn stem was net zo perfect als zijn ogen , zijn glimlach , zijn gezicht , zijn lichaam , en als zijn adem. Ik voelde de warmte van zijn lichaam afkomen.
''Goed'' mompelde ik.
Samen liepen we terug.
Iedereen keek naar ons , ze hadden over ons gepraat.
Jacob kwam naast ons staan .
''Heb je het haar verteld?'' vroeg hij.
''Nee , nog niet.'' Antwoorde Seth.
''Je mag het haar niet vertellen! '' zei Jacob.
Tuurlijk wilde ik de rest van het gesprek horen , maar ik voelde me niet op me gemak dus ik liep naar de dichtsbijzijnde stoel om toch alles te kunnen horen.
''Jake! ze is mijn Inprent! ik moet het haar wel vertellen!'' zei Seth.
''Nee '' sisde Jacob.'' niet weer een die het weet , het is onderhand geen geheim meer.''
''Het is hetzelfde als Sam en Emily , hij vertelde het haar toch ook?'' Zei Seth.
''En als ze je nou niet w...'' hij stopte.
Blijkbaar merkte hij dat ik mee zat te luisteren , want ik leunde helemaal de kant op waar hun stonden , dus liep hij met Seth naar de gang. Ik hoorde Seth schreeuwen , alleen kon ik niet horen wat. Opeens hoorde ik kleren scheuren een grom ,een vreselijk geluid, en het geluid van een jankende wolf en de deur dicht knallen.
Ik was niet de enige die het gehoord had.
Iedereen was stil en keek naar de deur. Jacob stapte binnen.
''Seth is..'' en hij stopte en keek naar mij.
''Seth is buiten aan het afkoelen , hij werd nogal boos .
''Iedereen keek naar mij , alsof ik de reden was dat Jacob stopte met praten en iets anders zei dan dat hij wilde. Ik was de enige die niet wist wat er met mij en Seth gebeurde toen ik hem voor het eerst zag , en de enige die niet wist wat Renesmee met me gedaan had , en de enige die niet wist waar die rare grom en jank geluiden die ik in de gang had gehoord vandaan kwamen en wat het was.
Ik werd er gek van!
Seth kwam de rest van de avond niet meer terug.
Sue , de moeder van Leah en Seth, kwam om 12 uur snachts toen niemand er nog was , ons op halen. ''Kim , Kayla , het is voor jullie te laat om terug naar kim's huis te gaan!'' zei Sue.
Kim woonde namelijk niet in La Push maar in een dorpje ernaast.
''Kom '' zei Sue.'' pak jullie spullen zeg gedag tegen iedereen en kom met mij mee .''
We zeiden iedereen gedag en ik pakte mijn rugtas.
Kim stond afscheid te nemen van Jared.
Ze stonden te zoenen , alleen duurde het nogal lang.
Toen ze klaar was en Jared dag zei liepen we samen naar Sue.
Leah stond er al. Bij Sue's huis aangekomen voelde ik me dood moe.
''Jullie mogen zelf uitkiezen waar je slaapt , bij Leah op de kamer of in de woonkamer.''zei Sue toen we in het huis stonden.
''Ik ga wel in de woonkamer'' zei ik en ik gaapte.
Ik ging naar de badkamer die leah me had aangewezen en kleedde me om in me pyama.
Voor de rest waste ik mijn gezicht en borstelde mijn haren.
Make-up hoefde ik er niet af te halen want ik gebruikte het niet.
Ik had al mega lange wimpers van mezelf.
Ik keek naar mijn ogen , ik had hele lange wimpers en mijn ogen leken op dit moment zwart,
mijn moeder had gezegd dat als ik moe was mijn ogen altijd zwart werden , normaal had ik kastanje bruine ogen.
Kim was bezig met haar ouders te bellen toen ik de woonkamer in kwam,klaar om te gaan slapen.
''Ik heb even mijn ouders gebeld om ze het uit te leggen '' zei Kim toen ik op de bank ging liggen , ze hadden namelijk maar 1 luchtbed en geen extra matras.
''zeg Kayla ,'' zei Kim geheimzinnig.'' Je weet toch wel dat we bij Sue en Leah in huis slapen he?'' en ik knikte.
''En je weet toch wel dat Seth Leah's broertje is en dus Sue's zoon? dus eigenlijk slaap je in zijn huis''
ze knipoogde naar me en liep toen naar boven.
Ik had er helemaal niet bij na gedacht ,ik sliep in ZIJN huis en ik lag op ZIJN bank.
Ik kon niet meer in slaap komen en was klaar wakker.
Ik sliep eindelijk half toen ik wat geritsel hoorde ,ik deed mijn ogen open en daar zat Seth.
Heel stilletjes naar me te kijken.
Ik schrok van hem en ging meteen rechtop zitten op de bank.
''whatmmbmlb'' hij deed zijn hand voor mijn mond voordat ik iets kon zeggen.
''sstt'' zei Seth.
Ik keek naar hem.
zijn gezicht was al weer maar een paar centimeters van me vandaan.
''Luister Kayla , ik heb er over nagedacht en ik wil je vertellen wat er vanmiddag op het strand gebeurde , wat Renesmee deed , en wat je hoorde in de gang.'' zei Seth.
Ik zat nu helemaal rechtovereind.
''luister '' begon hij en hij kwam naast me zitten.

Reageer (1)

  • wolfmother

    Leah is best wel.... aardig?:8

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen