27.
EEN HEEL HOOFDSTUK VAN 1000 WOORDEN WEG!
dat vind ik dus serieus klote. ik hoop dat jullie het begrijpen, maar ik ga dat stuk dus even over slaan. Het bestond uit Tarrloks levens verhaal, en hoe zijn jeugd verliep. Niet heel belangrijk dus. Neem maar aan dat Korra en Mako Tarrlok gesproken hebben, en nu in de arena zijn, om Amon te verslaan.
'Dank jullie wel dat jullie deze heugelijke dag met mij willen delen!'
Jegh. Amon is op het toneel verschenen. En zoals verwacht joelt het publiek volop.
'Toen ik een jongen was, moordde een vuurmeester mijn hele familie uit, en liet hij mij achter met een verminkt gezicht. Dat was het begin van mijn doel, om de wereld te equaliseren.'
'Dat is een leugen Amon! Of heb je liever dat ik je Norrtak noem?'
Geschokte kreten. Mako en ik zetten onze maskers af.
Ugh, het zou ook weer eens niet.
'Iedereen, blijf rustig. Luister naar de avatar. Luister naar wat ze te zeggen heeft.'
'Amon liegt tegen jullie. De geesten hebben hem helemaal niet de kracht gegeven om mensen hun sturing weg te nemen. Hij gebruikt daarvoor bloedsturing. Amon is een watermeester!'
Mijn vinger priemt in Amon's richting, en mensen slaan verschrikte kreten.
'Je bent wanhopig, avatar,' bromt hij. 'Dat je met zulke verhalen aankomt zetten...'
'Je familie is helemaal niet vermoord door een vuurmeester! Je vader is yakone!En zijn broer, is raadsman Tarrlok!'
'Een prachtig verhaal. Maar ik zal je de waarheid laten zien.'
Hij zet zijn kap af, en begint aan zijn masker te frummelen. O kom op he, wat gaat hij daar onder vandaan halen?
Als hij zijn masker op zet, zien we een verminkt gezicht.
O nee...
'Dit, dit is wat een vuurmeester met me gedaan heeft.'
'Wat?' Antwoord ik verbaasd.
'De avatar liegt!' Schreeuwt iemand.
'Ik zeg jullie; hij is een watermeester!'
Ik kijk vlug naar Mako. 'Het heeft niet gewerkt. Ze geloven me niet.'
'We hebben gedaan wat we konden. Nu moeten we hier weg wezen.'
Hij kijkt naar de Chi blokkers achter ons, die er niet al te zacht aardig uitzien.
'Ik zou nog niet weg gaan, avatar,' zegt Amon in eens. 'Je mist de hoofd act.'
Dan gaat er een plateau in de grond omhoog. Langzaam worden er drie palen zichtbaar. Ik sta met mijn mond vol tanden als ik zie wie er aan vastgekentend zitten.
De huidige vuurheer (of eigenlijk vrouwe... Zuko's dochter), Lin Beifong (hoe hebben ze die nou weer te pakken gekregen, moest die niet op de zuidpool zitten?) en (slik), mijn bloed eigen oom Unalaq, stamhoofd van de noordelijke waterstam.
Allemaal hoge mensen in hun eigen natie. Hoe komt Amon in hemelsnaam aan hun?
'Vanacht, zal ik een einde maken aan de heerschappij van drie groote meesters!' Zegt Amon.
'Amon, laat ze gaan!'
'Je kan naar beneden komen, en proberen me te stoppen, avatar.'
Mako legt zijn hand op mijn schouder. 'Hij probeert je in de val te lokken.'
'Kan me niet schelen! We moeten ze redden!'
'De avatar moet er duidelijk aan herrinert worden, dat ik een grote kracht bezit,' zegt Amon. Hij loopt in de richting van Lin.
Dan stuurt Mako een bliksem straal naar Amon toe, die hij onmiddelijk ontwijkt. Met een korte vuurstoot springen we van het plateau af, en rennen we via de muur (door lang durende vuurstoten), naar het podium.
Gelijk schieten we enorme vuurstralen naar Amon en zijn chi blokkers.
Ik schiet gelijk even naar Lin toe, en begin haar boeien los te branden.
'Hoe hebben ze jullie in hemelsnaam te pakken gekregen?'
'Lang verhaal.'
Als ze los is, maak ik ook vlug de vuurvrouwe en Unalaq los.
'Ook leuk om jou weer te zien,' zeg ik vlug.
Vlug gaan we weg van het podium, via de gangen.
'Ga. Wij pakken Amon.'
Zonder wat te vragen maken ze dat ze wegkomen.
Vlug maak ik wat vuurvlagen, en dan schieten Mako en ik een nabij gelegen hal in. Daar verstoppen we ons.
Ik zit onder een tafel (met tafellaken) als ik Amon's voetstappen hoor. Opgelucht slaak ik een zucht als hij voorbij loopt.
Dan word ik in eens vanonder de tafel getrokken.
Bloedsturing.
'Laat haar gaan!'
Mako begint volluit vuurballen op Amon te gooien. En natuurlijk (echt, hij is goed) ontwijkt Amon ze.
En dan heeft hij ook Mako te pakken.
Als ik in eens half overeind vlieg, weet ik wat hij van plan is.
Nee... Alsjeblieft.
'NEE!!!!'
'KORRA!' Schreeuwt Mako.
Amon plaatst zijn vinger op mijn voorhoofd. En ik slaak een geluidsloze schreeuw.
Dan val ik als verlamd voor over.
'Ik zei toch dat ik je zou vernietigen.'
'Eindelijk ben je machteloos.'
Langzaam kruip ik overeind. Ik wil hem slaan (letterlijk en figuurlijk), maar het lukt niet.
'Amon!'
Man met elektrische stokken. Wat moet hij nou weer?
Ach ja. Ik ben m'n sturing kwijt. Veel erger kan het toch niet meer worden.
'Alles wat de avatar gezegd heeft is waar, is het niet? Ik heb je net zien bloedsturen.'
Hij doet zijn masker af, gooit het op de grond, en stampt het kapot.
'Je bent een verrader! Ik heb alles in mijn leven voor jou opgegeven!'
Dan trekt hij zijn zwaarden, en wil op Amon afrennen.
Maar hij vliegt een paar seconden later al weer door de lucht.
'Je hebt me goed gediend, luitenant.'
Dan smijt hij hem weg, tegen wat dozen.
En ik voel gewoon dat hij langs me heen loopt, richting Mako.
En Mako dient hem een gigantische stroomschok toe.
Met wat vuurballen gooit hij Amon tegen de muur. Dan loopt hij naar mij toe, en pakt hij me op. Dan rent hij de zaal uit, de gang op.
'Mako... Mijn sturing...' fluister ik.
'Alles komt goed! We moeten hier alleen weg wezen,' zegt hij.
Dan val ik in eens voor over, en ik hoor Mako een kreet slaan.
O oh.
'Ik ben onder de indruk. Niemand heeft op die manier ooit beter gepresteert dan ik.'
Mijn hart slaat een slag over als ik Mako een kreet hoor slaan van pijn.
Neem me m'n sturing af, maar blijf dan tenminste van Mako af.
'Het is eigenlijk zonde, om de sturing af te nemen van zo'n getalenteerd iemand. Maar het moet.'
Langzaam kijk ik op. En mijn zicht word gelijk klaarhelder als ik zie dat Amon zijn hand op tilt, klaar om op Mako's voorhoofd te leggen.
'NEE!!!!'
En dan gebeurt het onverwachte. Met mijn hand deel ik een klap uit.
Een luchtstoot.
Wow.
Ik stuur lucht.
Ik stuur lucht!
Amon vliegt een stuk naar achter.
'Onmogelijk,' hoor ik hem zeggen.
'Ik... Ik kan luchtsturen. Ik kan luchtsturen!'
Haha. Lekker voor je eikel.
Ik begin luchtstoten te slaan, die hem onmiddelijk naar achteren gooien. Maar ook Amon vecht terug.
'Nee...Je...Doet... Het niet!'
Dan slaak ik zo'n harde stoot dat Amon naar achteren vliegt, het gebouw uit. Samen met Mako loop ik naar wat... Nou ja... naar waar ooit een raam zat.
'De avatar!' Schreeuwt iemand.
Dan komt Amon in eens boven, zonder Masker, zonder litteken, gehuld in een gigantische waterhoos. Hij snakt naar lucht.
'De avatar had gelijk!' Schreeuwen verschillende mensen. Dan verdwijnt Amon in eens in het water. Mako stuurt nog verschillende stoten achter hem aan, maar het helpt niets.
Reageer (1)
Go Amon:Y)
1 decennium geleden