26.
De rest slaapt al, als ling en ik terug zijn in het tenten kamp.
'Ga. Naga mist je. En zij niet alleen.'
Dan is ze al weer verdwenen.
Ik hoef niet te vragen hoe ze het voor elkaar krijgt.
Ergens vanuit een hoek hoor ik een zacht blafje, en Naga steekt haar kop omhoog. Ah, heeft ze nou heel de tijd liggen wachten?
'Stil joh. Je maakt de anderen nog wakker.'
Stilletjes sluip ik naar haar toe, en ga tegen haar aan liggen.
ik moet voor mezelf gewoon even de dingen samenvatten.
Ling is voor 3\4 geest.
Ze heeft het aardsturen uitgevonden.
Nogal een harde klap eigenlijk.
En o ja... Ze is de avatar beschermer. Dus de kans is groot dat ze me sinds mijn geboorte al in de gaten loopt te houden.
'Ik dacht al dat ik Naga hoorde.'
Mako komt naar me toe gelopen.
'Hey. Is hier nog wat bijzonders gebeurt?'
'Dat zou ik eigenlijk aan jou moeten vragen.'
O ja...
'Tenzin word beter. En de andere raadsleden ook,' glimlach ik terwijl ik mijn handen achter mijn hoofd leg.
'Mooi. Daar ben ik blij om.'
'Ik denk... Dat we nu maar eens moeten proberen te slapen,' zeg ik. Hij knikt. 'Trusten.'
Als hij wegloopt, zucht ik.
Ik heb Ling beloofd dat ik m'n mond zou houden, en dat tripje naar de geestenwereld heeft me wel bekaf gemaakt.
Ik heb slaap nodig.
'Hou van je, kleine broer.'
'Hou ook van jou, grote broer.'
We staan op het punt om te vertrekken, en nemen afscheid van de rest. Zo ook Mako van Bolin.
Onze groote vriend de zwerver kan het niet droog houden.
Dan komt Bolin naar mij toe.
'Korra... Amon is een slechte vent. Wees voorzichtig.'
'Altijd.'
Dan omhelzen we elkaar, ten teken van afscheid.
'Succes,' zeg ik. 'En als jullie de bergen in gaan, kunnen jullie Naga mee nemen.'
Ik knuffel Naga haar kop. 'Pas goed op Bolin voor me.'
Als reactie geeft ze Bolin een lik.
Wat later gaan we allemaal onze eigen weg. Asami, Iroh, en Bolin verlaten het tenten kamp op de rug van Naga, en Mako en ik lopen ook het riool uit. Als we aan de waterrand aankomen, maak ik een luchtbel, die ons naar luchttempel eiland brengt. Daar zetten we vlug onze maskers op, en klimmen het land op.
'Daar is Amon.'
Amon stapt net in een van zijn luchtschepen.
'We moeten in de tempel zien te komen,' zegt Mako tegen me. 'En dan, als hij terug komt...'
'Vernietigen we hem,' vul ik hem aan.
'Wat doen jullie twee hier?'
O nee. De man met de elektrische stokken.
'Uhm... We zijn overgeplaatst,' zegt Mako vlug.
'Nou, dan worden jullie bij deze opnieuw overgeplaatst,' zegt de man met de elektrische stokken.
'Amon wil extra beveiliging bij de arena vandaag.'
'De arena? Voor wat?' Vraagt Mako.
'De rally. Daar zouden jullie over ingelicht moeten zijn.'
'We zullen er zijn, meneer,' zeg ik.
Dan loopt hij weg.
'Ik weet een andere manier om binnen te komen,' sis ik tegen Mako. Zachtjes schuifelen we opzij, richting wat bossen. Dan komen we bij een stuk muur van de tempel, waarbij ik een luik open trek.
Was verstoppertje doen met Ikki, Jinora, en Meelo toch nog ergens goed voor.
Vlug gaan we de tempel binnen. Als we in een van de kamers zijn, zien we een ladder.
'Laten we hogerop gaan.'
Vlug gaan we naar boven. Ik klim net het luik door, als ik hoor dat Mako's adem stokt.
'Uhm... We zijn niet alleen hier.'
'Tarrlok?'
We zetten onze maskers af. Hier boven, boven de kamers van de tempel, zijn cellen. En in een van die cellen zit raadsman Tarrlok.
'Ik neem aan dat je hier niet bent om me te redden,' bijt hij me toe.
Natuurlijk ben ik dat niet. Ja sorry vriend, je hebt me wel gevangen genomen.
'We wisten niet dat je hier was,' zeg ik. 'Zijn er nog meer gevangenen op het eiland?'
'Nee. Ik ben de enige.'
'En wat maakt jou zo speciaal?'
'Ik ben Amon's broer.'
Er zijn nog geen reacties.