23.
Wat een flut speech zeg.
Het is officieel. Amon heeft de stad overgenomen.
Van Ling hebben we nog steeds niks gehoord.
En nu staat Asami haar vader de equalisten een beetje te promoten.
Het publiek barst in juichen uit. Alsjeblieft zeg.
Ik knik naar Mako, ook in chi blokker uniform, en samen lopen we rustig weg van de menigte. Achter wat bosjes haal ik een steen van zijn plek, en springen we het gat in dat er onder zit.
Als we in de gang zijn die onder het gat uitkomt, doe ik mijn masker af.
'Kan je het geloven wat Hiroshi uitkraamt?' Mopper ik. '"De avatar is op de vlucht." Ik vlucht voor niemand!'
Die vent heeft me serieus pissig gemaakt.
'Laten we terug gaan, en wat hoofden er af slaan,' zeg ik terwijl ik al terug loop. 'Ze zullen niet weten wat ze overkomt!'
'Relax,' sust Mako me. 'Generaal Iroh komt er aan, met een hele vloot aan oorlogsschepen. En dan zal het Amon zijn die op de vlucht slaat.'
'Gelukkig zijn Tenzin en zijn familie nu veilig,' zucht ik. 'Nou ja... Voor zover je het veilig noemen kan.'
Arme Meelo, Ikki, en Jinora. Hun vader is ernstig ziek, en hun moeder is nog verzwakt door alles van hun kleine broertje, Rowan.
'Ik zweer je, als Tenzin dood gaat, vermoord ik Amon hoogst persoonlijk.'
Mako glimlacht. 'Ik help je met plezier.'
Samen lopen we terug naar... Laat ik het maar even het "tenten kamp" noemen. De zwervers van de stad wonen er, en nu... Wij dus ook.
'Jullie waren lang weg,' zegt Asami.
'We deden onderzoek,' bromt Mako terug.
'Het zal wel.'
Iets zit niet helemaal goed tussen die twee.
Niet dat ik het erg vind.
'Welkom terug!'
Een van de zwervers, de man van het bosje, staat in eens voor onze neus.
Geweldig. Hij is echt mijn grote vriend.
'Ik hoop dat jullie trek hebben, want ons diner is geserveerd!'
Dat voedsel van de vuilnisbelt nou zo geweldig is.
'Echt hartstikke bedankt dat we hier mochten blijven de afgelopen dagen,' zeg ik terwijl ik mijn kom aanpak. De zwerver grijnst.
'Geen probleem! Iedereen hier beneden vind dat Amon maar zeurt, ik bedoel maar; hier beneden leven stuurders en niet stuurders toch ook prima samen?'
Bolin neemt een slok van zijn... Eten. Hij maakt een goedkeurend geluid.
'Dit is heerlijk! Waar heb je het vandaan?'
'Dit is het beste voedsel dat de vuilnisbelten van de stad te bieden hebben!' Grijnst de zwerver. Asami trekt gelijk groen weg.
Tja... Ik kan haar geen ongelijk geven.
'Kan je ook niet slapen?'
Ik lig tegen Naga aan, als Mako komt aangelopen.
'Nee. Ik zit met allerlei dingen in mijn hoofd.'
Hij komt naast me zitten. 'Ik ook.'
'Het is zo raar,' zeg ik. 'Twee weken geleden zat ik op de zuidpool, te leren voor mijn vuursturings proef. En nu zit ik midden in een oorlog.'
'Ik weet het. Toen kenden we elkaar nog niet eens. En nu, kan ik me geen leven zonder jou voorstellen.'
Hey?! Uitleg graag.
'Je bent de meest dappere, aardige, en zelfverzekerde persoon die ik ooit heb mogen kennen.'
'Jij bent ook geweldig,' zeg ik. 'Maar... Dat wist je al.'
Even kijken we elkaar aan.
NEE KORRA.
Af. Niet doen. Niet nu.
'Ik denk dat ik maar eens moet proberen wat te slapen,' zeg ik.
'Ik ook. Welterusten.'
'Welterusten.'
'Kust is veilig.'
Vlug volgen we mako de kade op. Daar blijven we even stil zitten, om de boel te bekijken.
'Als de verenigde naties komen, moeten we klaar staan en helpen op elke manier die we kunnen,' zeg ik.
'Ze zijn er!' Zegt Mako in eens.
Valt moeilijk te zien met deze mist, maar goed.
'Wacht is...' Zeg ik. 'Waar zijn de luchtschepen van de equalisten?'
Mako pakt de verre kijker over van Bolin, en kijkt de haven rond.
'De mac-a-tacks zijn er ook niet. Ze zijn nergens te zien.'
O nee. Dit is niet goed.
Dan klinken er in eens explosies, en er stuift water op bij de zee.
Nee, mijnen. Alleen is dit de water variant.
Ik handel direct, en spring met een ferme duik het water in. Met behulp van wat water sturing ben ik vliegens vlug bij de boten. Als ik boven kom, zie ik iets wat me niet echt blij maakt.
Vliegtuigen. Allemaal vliegtuigen, die op de vloot afkomen.
Waar haalt die man toch de tijd vandaan om iets nieuws te vinden?
Ze droppen bommen, midden op de schepen.
En ook onder water torpedo's, die ik maar met moeite kan ontwijken.
Dan, als het me wat te bont word, krijg ik een idee. Ik duik onder water, en maak een gigantische waterzuil, die me meters hoog de lucht in duwt. Vanaf daar, begin ik ijs pegels uit het water te laten staan, waar de vliegtuigen tegen aan knallen.
Eentje komt net tegen de zuil aan, waardoor ik weer in het water val, een torpedo omleid, en die weer tegen een ander vliegtuig laat knallen.
Als ik weer hijgend boven kom, zie ik hoe een vliegtuig het hoofdschip bombardeert, en hoe generaal Iroh in het water valt. Dus ik moet opschieten.
Vlug zwem ik naar hem toe, pak hem vast, en zwem met hem naar het wateroppervlak. Als we boven komen hoor ik hem luid hoesten.
'Het is goed. Ik heb je.'
'Avatar korra? Je hebt m'n leven gered. Dank je.'
Tja... Hoort waarschijnlijk bij het avatar zijn.
Met behulp van wat waterstoten zijn we snel bij de kant.
'Ik was bereid om de strijd aan te gaan met de mac-a-tacks, maar deze vliegtuigen slaan werkelijk alles.'
We zijn weer terug in het tenten kamp, en ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat Iroh's schouder te heelen.
'Hij komt steeds met iets beters!' Klaagt Bolin.
'Amon mag dan misschien goed zijn,' zegt Iroh,' maar wij zijn nog lang niet klaar met vechten.'
'Ik hou van deze man zijn zelfvertrouwen!' Grijnst Bolin. Uhm... Ja... Tuurlijk.
'Dus... Hoe gaan we het aanpakken?' Vraagt hij vervolgens aan Iroh.
'Er is een tweede vloot onderweg, maar ze moeten gewaarschuwd worden. Weet iemand hoe we dat kunnen doen?'
'Ik weet de perfecte man daar voor,' lach ik.
'En wie is de ontvanger van dit top geheime bericht?'
Laat onze zwerver nou toevallig ook... Een goeie berichten man zijn.
'Comandant Bumi van de verenigde naties.'
De zwerver knakt zijn vingers.
'Tenzin's broer?' Vraag ik ongelovig.
'Ja. Maar hij is een geweldig commandant,' antwoord Iroh.
'Klaar meneer!'
'Kom niet naar de stad, zijn aangevallen door vliegtuigen. Ga naar het rode eiland, en wacht daar op bericht.'
'En nu komt het moeilijke gedeelte,' zegt Iroh. 'We moeten er voor zorgen dat Bumi met de 2e vloot de stad in kan.'
Ik wil net antwoord geven, als iemand anders in eens wat zegt.
'Mag ik heel even storen? Ik heb Korra even nodig om een tegen gif te maken.'
Ling!
'Hoe doet ze dat toch?!' Zegt Bolin.
'Best makkelijk hoor. Maar als je serieus het hele verhaal wil weten, zou ik er maar even voor gaan zitten,' zegt ze.
Reageer (1)
<3
1 decennium geledenGeweldig, zoals altijd (;