Zachtjes zet het meisje voetstappen in de sneeuw. Als ze het hoopje bewusteloze mens onder de boom ziet liggen, fluit ze zachtjes op haar vingers. 'Kom Naga,' zegt ze. 'Er moet een vriendin naar huis toe.'
De ijsbeerhond komt aangelopen, en geeft het meisje een lik, alsof hij een oude bekende weerziet.
'Nu nog niet Naga. Straks misschien.'
Het meisje staat de ijsbeerhond na te kijken, als hij wegloopt met het zielige hoopje bewusteloze mens.
'Veel succes, en tot straks misschien,' fluistert ze.

OKee, sorry jongens, ik hoop niet dat jullie het erg vinden, maar ik heb eventjes helemaal geen zin in het hele *ga op zoek naar Korra omdat ze waarschijnlijk is ontvoerd door de equalisten* stuk. Daarom spoel ik door naar het moment dat ze haar vinden (<3 bewusteloos op Naga =3), en ga vanaf daar verder. vooral omdat het dan coolie word <3 tis een ini mini stukje vanuit Mako trouwens.

'AUWHOEEEEEE!!!!'
'Dat klinkt als Naga!'
Vlug stuurt Tenzin Oogi naar beneden. Laat het alsjeblieft Naga zijn met Korra.
'Daar zo!'
Iets onder ons zien we Naga lopen, met Korra op haar rug. Gelukkig.
'Korra! Goeie god!'
'Waar is tarrlok?' Vraagt Lin gelijk.
'Geef haar wat ruimte!' Zeg ik. Wie weet wat er met haar gebeurt is, en dan gaan ze haar gelijk ondervragen? Never.
Voorzichtig neem ik haar van Naga af, en loop ik met haar richting Oogi.
'Ik was zo bezorgd. Alles goed met je?'
'Ja,' antwoord ze zachtjes.
Ze leeft tenminste nog.
'Ik ben blij dat je hier bent.'
Dan legt ze haar hoofd tegen mijn schouder.
Voorzichtig leg ik haar op het zadel van Oogi.
'Je bent veilig nu.'

En toen gingen we weer over naar Korra <3 De actie gaat beginnen.

'Het eten is geweldig Pema. Ik voel me eindelijk weer een beetje als mezelf.'
Ik. Had. Honger.
Hele erge honger.
Ik weet niet eens meer hoe lang Tarrlok me daar opgesloten heeft gehouden, maar ik heb er in ieder geval wel honger van gekregen.
'We zijn zo blij dat je weer veilig thuis bent,' zegt ze. Ze staat op om af te ruimen.
'Ik help wel,' zegt Asami.
'Korra, ik weet dat er veel gebeurd is,' zegt tenzin tegen me. 'Maar ik moet alles weten wat er gebeurd is.'
In het kort vat ik alles even samen.
'Dit is allemaal zeer verontrustend,' zucht Tenzin. 'Als hij de avatar en raadsleden te grazen probeert te nemen, word de ellende alleen maar groter. Ik denk dat Amon's finale begonnen is.'
De anderen knikken begrijpend.
'Hebben jullie eigenlijk nog wat van Ling gehoord?' Vraag ik in eens. De anderen kijken onderzoekend naar mij.
'Nee... Al een hele tijd niet,' zegt Lin. 'Sinds dat we in de fabriek waren van Hiroshi, heb ik haar al niet meer gezien.'
'Ja... Ik zou echt zweren dat ik haar gezien heb.'
'Hoe bedoel je?' Vraagt Bolin gelijk.
'Toen ik half bewusteloos in de sneeuw lag, zou ik hebben gezworen dat ik haar hoorde praten.'

'We hoorden explosies, wat is er aan de hand?'
Er klopt iets niet. Ik voel het gewoon.
'Republic City word aangevallen.'
Lekker dan.
'We moeten onmiddelijk naar de stad,' zeg ik. De anderen stemmen er meteen mee in. Vlug nemen we de eerste de beste boot, en veels te laat naar mijn zin komen we in de stad aan.
'Waar had je de auto ook al weer geparkeert?' Vraagt Asami. 'Het is hier ergens vlakbij,' antwoord ik. 'Daarzo.'
Ik loop naar een nogal mishandelde lantaarnpaal, waar de auto tegen staat.
Tja uhm... Het enigste wat ik ooit heb leren besturen, is een ijsbeerhond.
'Wauw. Mooi geparkeerd.'
'Hey!' Roep ik verontwaardigd. 'Jullie waren gearresteerd, en lieten mij alleen met de auto. Ik heb het al vaak genoeg gezegd: ik weet niet hoe ik moet rijden.'
'Wel mooi gedaan,' zegt Bolin. 'Maar hoe ga je ooit betalen voor al deze boetes?'
Mako pakt de boetes, en verbrand ze. 'Relax. De stad word aangevallen. De politie heeft wel ergere dingen om zich zorgen over te maken.'
'Deze komt wel van pas,' zegt Asami terwijl ze de equalisten handschoen uit de kofferbak pakt. Die heeft ze natuurlijk uit moeten doen tijdens de arrestatie.
'Zouden we Ling nog tegen komen?' Vraagt Bolin terwijl we in stappen. Asami start de auto. 'Geen idee. Ik vind haar nogal... Onvoorspelbaar.'
Tja... Zo is ze er, en zo is ze verdwenen.

We rijden net de hoek om naar het politie bureau, als mijn hart een tel over slaat van schrik. Tenzin word net bewusteloos in een vracht wagen geladen.
O o.
'Springen!' Schreeuwt Asami. Bolin en ik maken allebei een ramp, en we springen uit de auto.
Hij crasht op een paar gevechts robots.
Dan weet ik wat sneeuw te vinden, en loop met twee water stralen richting een robot. De stralen laat ik in zijn uitlaat komen, waardoor hij crasht. Mako en Bolin weten ook wat robots uit te schakelen.
We zijn net nog wat verder bezig met robots vernietigen enzo, als ik zie dat Asami Tenzin uit de vracht wagen haalt. Maar dan gebeurt er wat.
'Hulp nodig?'
Ling komt aan op een aardgolf. Wacht... Zelfs ik kan dat niet! Hoe kan ze dat nou weer?
Ze stopt ergens vlakbij Bolin, en begint samen met hem aarden blokken te smijten. Bolin licht helemaal op als hij haar ziet.
Als de robots verslagen zijn, kijk ik naar Tenzin.
'Alles goed?'
'Ja, dank je,' zegt hij. 'En jullie allemaal bedankt trouwens. Een paar seconden later en ik was opweg naar Amon.'
'Uhm...'
Mako wijst naar het einde van de straat. En dan zien we allemaal een vreselijk iets. Er hangt een equalisten lucht schip boven het eiland.
'Tenzin!' Schreeuwt ling in eens. Ze pakt hem vast, en dan is ze verdwenen.

Reageer (1)

  • Memoria

    Me likey likey<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen