20.
En waar is ling nou-hou?
'Hey! Argh.'
Mokkend sla ik mijn armen over elkaar. Waarom wil er verdomme niemand naar me luisteren?
'Ik ben zo snel als ik kon gekomen.'
Gelukkig. Tenzin. Dan kan er tenminste nog iets goed gaan.
'Alles goed met je vrienden?'
'Geen idee. Deze leeghoofden vertellen me helemaal niets!'
'Ik zal er wel voor zorgen dat ze je wat vertellen. Sygon, kom hier!'
Heeft het nieuwe hoofd is even pecht dat hij net langs liep.
'Raadsman Tenzin, ik ben heel druk op het moment. Kan dit niet even wachten?'
'Nee, dat kan het niet. Drie van avatar Korra's vrienden zijn ten onrechte gearresteerd vanavond, en ik zou je bij deze willen vragen om ze te laten gaan.'
'Ze gaan nergens heen. Ze bemoeiden zich met politie zaken.'
'Als jullie onschuldige mensen oppakken, en gaan roepen dat het equalisten zijn, ja dan hebben ze het recht om zich er mee te bemoeien! En trouwens, die mensen moet je ook vrij laten,' zeg ik.
'Zij zullen vrij komen als het jacht team niet meer van kracht is.'
'Al deze mensen vallen onder de wet,' mengt Tenzin zich er tussen.
'Dan zal je het met raadsman Tarrlok moeten oplossen,' glimlacht Sygon geniepig.
Eikel.
'Dat zal ik ook zeker doen, bij de eerste raads vergadering morgen ochtend.'
Kwaad leun ik naar voren over de desk. 'Jij bent het slechtste hoofd dat de politie ooit gehad heeft!'
'Rustig Korra,' zegt Tenzin.
'Het komt wel goed. Je moet gewoon geduldig zijn. MAAR JE BENT INDERDAAD DE SLECHTSTE!' Voegt hij er aan toe.
Kwaad spring ik van het bed af.
Ik ben het beu. Ik ben het zo beu he.
'Wakker worden Naga. We gaan.'
'Wacht hier meid. Wees niet ongerust. Alles komt goed.'
Ik gebaar dat Naga hier moet wachten, en ik loop richting het raadsgebouw. Naar Tarrlok.
Hij zit natuurlijk weer schijnheilig te wezen in zijn kantoor.
En omdat ik aardig ben, gebruik ik het raam in plaats van de deur.
'Jij en ik moeten praten.'
Ik spring de kamer binnen, en loop naar zijn bureau toe.
'Zijn er andere mensen van de raad hier?' Vraagt hij aan zijn hulpje.
'Ik geloof dat iedereen al naar huis is voor de nacht, meneer,' antwoord hij terug.
'Dan zou jij dat ook is moeten doen.'
'Weet u het zeker, meneer?'
'Laat ons alleen.'
Perfect. Hij en ik.
'Heb je iets in je hoofd? Gooi het er uit.'
'Zie je het dan niet? Je doet precies wat Amon zegt over stuurders. Over wat ze doen tegen niet stuurders. Je gebruikt je krachten om ze te onderdrukken.'
'Doe jij dat niet dan?'
'Natuurlijk niet!'
'Is dat niet precies wat je hier komt doen? Mij onderdrukken en bang maken zodat je vrienden vrij komen? Want zo is de korra die ik ken; ze gaat tot het uiterste om te krijgen wat ze wil.'
Vieze vuile...
'We strijden allebei tegen equalteit.'
'Ik lijk in de verste verte niet op jou!' Zeg ik.
'Kijk, ik wil een deal met je maken. Jij doet wat ik zeg, en dan komen je vrienden vrij.'
'Is dat waarom je ze gearresteerd hebt? Om mij te kunnen chanteren?'
'Ik heb een antwoord nodig.'
Even ben ik stil.
'Nee. Je manipuleert chief Saigon al, maar dat zal bij mij niet werken.'
'Je zal die beslissing herzien.'
'Jij bent het die gestopt moet worden!' Schreeuw ik. 'Je bent net zo slecht als Amon!'
'Ik heb geprobeerd met je te werken, Korra. Maar je hebt het zelf onmogelijk gemaakt.'
Dan stuurt hij een waterstraal op me af, die net een stukje van mijn haar er af snijd. Als antwoord laat ik wat rotsblokken hem tegen de muur snakken.
En daarna bestook ik hem met vuur. Keiheet vuur.
Helaas schiet hij in de verdediging.
Dan begint hij ineens met ijs pegels te schieten, en ik doe mijn best om ze te ontwijken. Eentje schampt me, en ik sla een kreet van pijn.
Dan maak ik wat rotsblokken om mezelf te verdedigen, en laat ik Tarrlok's hele muur er uit komen.
We eindigen op het balkon die uitkijkt over de raads zaal.
'Denk je nog steeds dat ik een halve avatar ben?' Schreeuw ik tegen hem.
Dan laat ik rotsblokken op hem neer regenen, en valt hij een paar meter naar beneden.
En met nog een stoot maak ik van heel de zaal een ravage.
Had je maar niet aan mijn vrienden moeten komen, eikel.
'Wat ga je nu doen? Er is nergens water te zien, vriend.'
Dan vormen zich in allebei mijn handen twee vuurballen.
Maar Tarrlok pareert de aanval, en ik kan me niet meer bewegen.
Nee...
Hij is een bloed meester.
'Je...Je...Bent een bloed meester?' Hijg ik terwijl hij me op de grond stuurt.
'Goed opgemerkt, avatar. Je staat me in de weg. Je moet opgeruimt worden.'
'Maar... Hoe kan dit?' Hijg ik. 'Het is niet eens volle maan!'
'Er zijn genoeg dingen die je niet over me weet.'
Dan gooit hij me tegen de muur, en word alles langzaam zwart...
Er zijn nog geen reacties.