AHAHAHAHAHAHAHAHA okee, beeld je dit ff in met zo'n vet reporters stemmetje ;p

Nadat korra net is ontsnapt uit de geheime werkplaats van Hiroshi Sato, staat haar nog flink wat ellende te wachten. Want wat is er nou precies aan de hand met haar vriendin Ling, die in het niets is verdwenen? En hoe zullen haar vrienden het vinden op luchttempel eiland?

'Jullie zijn er eindelijk!' Kirt Ikki.
Samen met Meelo, Ikki, en Jinora sta ik naar de rest te zwaaien, die net aankomen met de boot.
'Welkom op luchttempel eiland!' Zegt Jinora.
'Jullie nieuwe thuis!' Voegt Ikki er aan toe.
'Ja, welkom op het eiland!' Zegt Meelo.
'Oh, jij schattig klein aapkind,' zegt Bolin. Pabu rent onder Meelo's benen door naar Naga.
'Wat is dat voor raar schepsel?' Vraagt Meelo.
'Dat is een vuur fret,' beantwoord Jinora de vraag van haar broertje. 'Een dier dat in het bamboe gedeelte leeft van het centraal aarderijk.'
'OOOOOOOOOOOH!' Schreeuwd Ikki. 'HIJ IS SCHATTIG!'
Gelijk rent ze naar hem toe, en probeert hem te pakken terwijl ze giechelt.
Meelo gaat op Naga zitten, en pakt zijn oren vast.
'Jip jip, Vlieg, vliegende bizon, vlieg!'
'Dank je wel dat je de hulp hebt mee gestuurd om ons te helpen met verhuizen,' zegt Mako.
'Ja, ze zijn geweldig!' Bevestigd Asami. 'Zulke harde werkers.'
'Ze helpen graag met een paar dingen,' zeg ik.
'Ah, het had nog erger gekunt,' grijnst Mako.
'Geen probleem. Iedereen hier wil dat jullie je welkom voelen.'
Ik ga de anderen voor naar de gasten verblijven. Meelo loopt Asami aan te gapen.
'Jij bent mooi. Mag ik een stuk van je haar?'
'Lijkt er op dat ik concurentie heb,' grijnst Mako.
'Genoeg voor de grote tour!' Zegt Ikki. 'De vliegende bizons zijn daar zo,' zegt ze terwijl ze naar rechts wijst. 'Dat daar is de tempel die opa gebouwd heeft. En dat daar zijn de kamers waar we naar toe gaan als we gaan eten,' zegt ze breed grijnzend.
'Uhm... Ik heb een paar vraagjes,' zegt Bolin. 'Is alles vegetarisch hier? Is dat waar jullie luchtsturing trainen? Moeten we van zulke rare luchtnomaden pakjes aan? Gaan we een keer vliegen met een luchtbizon? En nog één ding: hoeveel bomen zijn er hier op dit eiland?'
Ikki moet even nadenken.
'Ja, ja, nee, nee, 10052,' glimlacht ze.
De gezichten van Asami, Mako, en Bolin zijn goudwaard.
'En waar moeten wij ook weer naar toe?' Vraagt mako.
'Jij bent een jongen, jongens moeten naar de jongens kant,' zegt Meelo.
'Ik wil jullie het wel laten zien,' zegt Jinora.
'Ik ben een jongen!' Zegt Bolin. Vlug loopt hij achter Mako en Jinora aan.
'Meelo, waarom ga jij niet met de jongens mee?' Vraag ik. Hij kijkt even naar Asami.
'Ik zal je snel weer zien, schitterende vrouw.'
Dan rent hij weg, de anderen achterna.
'Ikki en ik zullen jou dan je kamer laten zien,' zeg ik tegen Asami.

'Asami, weet jij dat Korra Mako leuk vind?' Zegt ikki.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?! WAAROM ZEGT ZE DAT?! DAT MAG ZE NIET WETEN!!!
'O...Euhm...Nee, dat wist ik niet.'
Vlug trek ik Asami mee, weg bij Ikki. En als we haar kamer ingaan, schuif ik de deuren recht voor Ikki's neus dicht, die een verontwaardigde kreet laat horen.
'Rot op, Ikki!'
Ze grauwt nog wat, en gaat dan weg.
'Dus,' zeg ik tegen Asami. 'Dit is je kamer. Ik weet dat dit heel wat anders is dan wat je gewend bent.
'Ik vind het heel mooi. En het beste van alles... Niets hier herrinert me aan mijn vader. Dank je voor je gastvrijheid.'
Er word geklopt.
'Ikki, ik zweer het, als je ons niet alleen laat-'
De deuren gaan open, en Tenzin kijkt de kamer binnen.
Oeps.
'Uhm... Tenzin, kom toch binnen,' glimlach ik.
Dat ging maar net goed.
'Hallo dames. Asami, welkom op het eiland.'
'Dank u dat ik mag blijven.'
'Saigon gaat Chief beifong opvolgen als hoofd van politie. Ik denk dat we er verstandig aan doen om er allebei is te gaan kijken,' zegt hij. Ik knik.

'Tarrlok, ik weet niet wat je gedaan hebt waardoor je het nieuwe hoofd van politie in je zak hebt, maar ik hoop voor je dat het legaal is.'
Aangezien de welkomst speech van het nieuwe hoofd van politie niet echt daverend was (vooral omdat Tarrlok er weer is wat mee te maken heeft), zijn Tenzin en ik niet echt blij.
'Tenzin, altijd maar Tenzin. Waardeer je het soms niet dat Saigon mijn talent ziet, en eindelijk zijn best doet voor de stad?'
'Hm.'
'Wel, avatar Korra,' zegt hij als hij mij ziet. Alsjeblieft zeg.
'Lang niet gezien. Nu je pro-sturings praktijken over zijn, zou het me een plezier doen om je bij mijn jacht groep te hebben.'
Ik ben dat gedoe met Bolin heus niet vergeten hoor, als je dat soms bedoeld.
'Puh. Vergeet het. Er is geen enkele manier om mij bij jou projectje te krijgen.'
'Dat is jammer om te horen. Maar het zal wel zo zijn, dat je er later op terug komt.'
'Bespaar je de adem, vriend. Weet je, Tenzin heeft altijd al gelijk gehad. Je bespeelde mij, Beifong, en nu ook het nieuwe hoofd van de politie. Nou, ik heb nieuws voor je. Jij hebt mij nodig, maar ik heb jou niet nodig. Ik ben de avatar.'
'Dat ben je eigenlijk niet, in principe. Je bent eigenlijk een avatar in training. Wat me er aan doet herrineren... Hoe gaat het eigenlijk met je luchtsturing? Lukt het daar een beetje mee?'
Ik kijk naar de grond. Klootzak.
'Ik denk het niet, al lijkt het me zo. Als je geen deel wil worden van mijn jacht groep, dan kan je het beste uit mijn buurt blijven.'

'Ik snap niet wat er mis met me is. Ik doe alle oefeningen, maar het lucht me nog niet eens om een miezerig zuchtje wind te produceren. Ik ben een faaler.'
'Dit ben je niet. Het gaat vanzelf wel beter,' antwoord tenzin.
'Geweldig advies. Ik zal het onthouden.'
'Ik was nog niet klaar. Zie je, Aang had zijn leraren om op te vertrouwen, maar ook zijn vorige levens. Heb je ooit contact gehad met je vorige levens?'
'Nee. Natuurlijk niet. De memo van de witte lotus niet gehad? Ik ben ook een spirituele faler.'
'Je moet gewoon de verbinding zien te vinden. Misschien heb je er al wat van mee gekregen. Bijvoorbeeld een droom, of iets anders misschien.'
'Misschien,' antwoord ik moeilijk. 'Ik heb al is van die vreemde hallucinaties gehad. Maar ik herriner me ze niet meer zo goed.'
Tenzin draait zich om. 'Heb je ooit een van de vorige avatars erin gezien?'
'Ik heb Aang gezien. Het zag er naar uit alsof hij... In de problemen zat ofzo. Wat denk je dat het betekent?'
'Hmm... Ik heb geen idee. Maar als ik jou was, zou ik mediteren. Ik geloof dat Aang's geest je iets wil vertellen.'

Zachtjes zit ik te huilen op een van de toppen van het eiland, die uitkijken over het water, richting de stad.
Ik ben een faaler. Een keiharde faler.
'korra? Ben je hier?'
Niks kan goed gaan. Bolin was bijna dood, door mijn schuld, Ling is weg, ook al mijn schuld, en ik kan ook geen lucht sturen.
'KOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAA!' Schreeuwd Bolin.
Pabu komt uit de bosjes, en kruipt op mijn schouder. Zachtjes begint hij mijn gezicht te likken.
'Hier ben je.'
Asami, Mako, en Bolin komen uit de bosjes gelopen. 'Alles oke?'
'Het gaat goed.'
'Kom op. Wat is er aan de hand? Je kan het ons heus vertellen.'
Ik zucht. 'Hoe kan ik de stad redden terwijl ik niet eens kan luchtsturen? Ik ben de slechtste avatar ooit! Ik voel me zo... Alleen.'
'Dat is nonsens,' zegt Asami. 'Je bent geweldig!'
'Ja,' zegt Mako. 'En je moet niet vergeten, Aang beheerste ook niet alle elementen toen hij ging vechten met de vuurnatie. Hij was een kleine jongen.'
'En hij was niet alleen,' valt Bolin hem bij. 'Hij had zijn vrienden om hem te helpen. Kijk, de arena mag dan dicht zijn, maar we zijn nog steeds een team! De nieuwe team avatar!'
'We willen je terug Korra,' zegt Mako. 'En we gaan de stad samen redden. Als een team.'
'Ja,' zeg ik. 'Laten we er voor gaan.'
Ik leg mijn hand bij de anderen.
Dan springt Meelo er boven op, en laat hij een keiharde scheet.
'Ja, laten we het doen!' Schreeuwt hij. 'Maar wat precies?'
Dan barstten we allemaal in lachen uit.

Naga werd het hem niet. Dus het werd de Sato mobiel.
'Ik hou van de nieuwe team avatar style,' grijnst Mako. Dan scheuren we weg, in de richting van de stad.
Daar aangekomen horen we wat op de radio.
'Mijn vader liet politie radio's installeren in alle auto's. Nu weten we helaas ook waarom,' zucht Asami.
'Aan alle eenheden,' klinkt het opeens. 'Agenten geelecrocuteerd, chi blokkers en equalisten gezien in het oosten, zeer gevaarlijk.'
Dan rijden de chi blokkers in eens voor ons neus voorbij.
'Laten we ze pakken!' Roep ik. Asami zet hem in een andere versnelling, en we scheuren er achter aan.
We zitten ze ver op de hielen, tot dat er in eens een vracht wagen de kruising oversteekt.
'Korra, Bolin, Maak een ramp (geen ramp ramp, maar zo'n skate ding ;p), nu!'
Bolin en ik staan allebei op, en krijgen met een makkelijke beweging een helling omhoog. We vliegen zo over de vrachtwagen heen.
Met een bliksemstraal haalt Mako een motor rijder neer. Met wat blokken aarde schiet Bolin op een andere motor rijder.
De twee laatst overgebleven motorrijders beginnen met rook te spuiten, en Asami zet haar vlieg bril op.
'Help me even met die draai,' zegt ze.
Bolin en ik maken een helling, waardoor ze makkelijk kan draaien.
'Ze weten niet dat we gedraaid hebben. Hou jullie klaar.'
En dan rammen we ze. De motors crashen, maar hun berijders springen op de motor kap van onze wagen. Als we ook van hun af zijn (door de elektrocuties van Asami) zitten we vlak achter de vrachtwagen.
En met een stroomschot haalt Mako hem onderuit.

'Avatar Korra, wat denk je dat je aan het doen bent?'
'O, hey Tarrlok. Leuk dat je ook nog is komt opdagen. Hier, moet je kijken, we hebben wat gevangenen voor je.'
'Wat jij deed, was de stad in gevaar brengen en deze criminelen vrij spel geven.'
'Hmmm, wat is dat grappig zeg. Ik heb je kleine jachtgroepje, de politie, de hele tijd niet gezien! Als team avatar er niet was geweest, dan waren deze equalisten nu niet gevangen.'
'Dit is je laatste waarschuwing. Blijf uit mijn buurt.'
Dan loopt ie weg.

'Wacht eens even... Deze mensen zien er niet gevaarlijk uit.'
Er was een nieuwe oproep op de radio. En iets klopt hier totaal niet.
'Alle niet stuurders, ga onmiddelijk terug naar huis!'
'Ja, zodat je ons kan kleineren zeker?' Roept er eentje.
'Jaa!' Roepen zijn vrienden.
'Als jullie zo door gaan, dan worden jullie allemaal gearresteerd.'
'Jullie stuurders kunnen ons niet zo behandelen!' Roept een vrouw.
'Mama, kijk,' zegt haar zoontje. 'Is dat niet de avatar?'
De mensen drammen allemaal naar de hekken toe.
'Alsjeblieft, help ons!' Zegt de vrouw. 'Is dat je plicht niet als avatar?'
'Allemaal, blijf kalm!' Zeg ik. 'Ik ga mijn best doen dit te stoppen.'
Dan loop ik weg. Bi een tent zie ik precies al degene die ik zoek.
'Tarrlok, zet de stroomschakelaar terug om en laat deze mensen met rust.'
'Avatar Korra, jij en je speelkameraadjes hebben hier geen zaken in.'
'Wij gaan nergens heen. Je hebt het recht niet om deze mensen als criminelen te behandelen.'
'Dit is een equalisten beinkomst! Hier is niks onschuldigs aan!' Briest Tarrlok.
'Dit zijn geen equalisten, dit zijn gewoon mensen die hun rechten terug willen,' zegt Asami.
'Zij zijn de vijand!' Roept Tarrlok uit. 'Pak deze Equalisten op!'
Dan gebeurt er van alles te gelijk. De agenten knopen de hekken letterlijk om de mensen heen, en tillen ze op op plateau's van aarde. Met wat makkelijke bewegingen krijg ik ze terug op de grond.
'Stop!'
'Arresteer hen!'
Asami, Mako, en Bolin worden in de boeien geslagen. Dat gaat zomaar niet!
'Tarrlok!'
Ik laat twee gigantische aarden blokken boven mijn hoofd zweven. O, wat jeuken mijn handen om die op hem te gooien zeg.
'Tenzij jij je vrienden gezelschap wil houden in de gevangenis, raad ik je aan om die dingen neer te leggen en terug te gaan naar luchttempel eiland.'
'Korra, luister naar hem!' Roept Mako. 'Het is het niet waard!'
Dus ik leg de blokken terug.
'Het komt goed!' Roept Bolin nog terwijl hij in de vrachtwagen word geduwd.
'Wees niet ongerust, ik haal tenzin, hij krijgt jullie er wel uit!'
Maar toch worden ze afgevoerd.
'Zo zielig om te zien hoe je kleine team avatar nu uit elkaar ligt,' sist Tarrlok. 'Ga toch naar huis.'
'Dit is nog niet voorbij, Tarrlok.'
'O. Ik geloof van wel. Breng ze weg.'

Reageer (1)

  • Memoria

    yeah net alles bijgelezen:Y)
    geweldig (;

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen