18.
Als de rook optrekt, is Ling verdwenen. Van de twaalf machines, staan er nog vijf overeind.
'Moet lukken!' Schreeuw ik tegen de rest.
Maar het lukt niet. Al snel genoeg raak ik bewusteloos, en word alles zwart.
'Dat lijkt me een redelijk geslaagde test!' Zegt Hiroshi terwijl hij uit zijn robot klimt. 'Laat ze in de wagens! En lever ze dan maar af bij Amon. Hij zal tevreden zijn.'
'Tot u orders, meneer!' Word er geantwoord.
Langzaam word het weer wat helderder. En ik hoor iemand praten.
'Ze ruineren de wereld! Maar met Amon kunnen we het goed maken, en samen de perfecte wereld opbouwen!'
Wacht... Is dat Hiroshi?
Ho. ik heb wat gemist.
'We kunnen mensen zoals wij helpen, overal!'
Wacht... Heeft Mako me nou vast?
'Doe met me mee, Asami.'
Ah. Een haal-je-dochter-over-speech. Die heb ik vroeger ook vaak gehad.
'Nee...'
Langzaam trekt Asami de handschoen aan.
'Ik hou van je pap.'
Dan elektrocuteert ze hem.
En met gemak legt ze hem en de man met de elektrische stokken het zwijgen op. Ik sta met open mond te kijken.
En dan komen de andere robots ook nog is tot leven.
'Laten we hier weg wezen!' Schreeuwt Mako.
Vlug rennen we naar het gat, en springen er in. Als Bolin het heeft afgesloten, voel ik me al iets beter.
'Het spijt me dat ik je niet geloofde. Maar geloven dat Asami's vader een equalist is, is een moeilijk iets om te geloven.'
Mako staat bij me in het luchtschip.
'Zelfs nu.'
'Ik weet het,' zeg ik. 'En het maakt de zaak er niet gemakkelijker op. Die wapens, de actie van Ling, de agenten die zijn afgevoerd naar Amon...'
'Actie van Ling?' Vraagt Mako verbaasd. Kort vertel ik hem wat er gebeurd is.
'Dus daar was ze naar toe!' Zegt hij verbaasd. 'In eens was ze verdwenen.'
'Ik weet het,' zucht ik. 'Maar ik snap nog steeds niet wat ze bedoelde. Ze had het over haar meesteres...'
'Ik zou het ook niet weten,' antwoord Mako.
Dan zijn we even stil.
'Het spijt me dat dit alles gebeurt is,' zeg ik.
'Zeg... Staat dat aanbod voor onderdak op luchttempel eiland nog open?'
'Natuurlijk. En Asami is ook welkom.'
'Echt hartstikke bedankt.'
'Na alles wat ze heeft meegemaakt, heeft ze je nodig Mako.'
Dan loopt hij naar haar toe, en valt Asami hem in de armen.
Er zijn nog geen reacties.