Nu begint de miserie pas echt :O Want wat verbergt Asami haar pappie, en wat mankeert Ling?

'Pap? Hallo?'
We lopen met z'n allen het vertrek in. De agenten kijken waakzaam om zich heen. Ling hoor ik achter me in zich zelf mompelen.
Ik weet niet wat het is met haar de laatste tijd... Maar ze gedraagt zich vreemd.
'Baas, het vertrek is veilig,' komt een agent melden. 'Niemand heeft het pand verlaten sinds dat wij zijn gearriveerd.'
'Of misschien hebben we hem niet weg zien gaan,' antwoord lin.
Ze loopt naar het midden van de kamer, en zet een stap op de grond. Even sluit ze haar ogen.
'Er is een tunnel onder de werkplaats, diep verborgen in de berg wand.'
'Wat? Er is geen tunnel,' Roept Asami verbaasd.
Binnen drie seconden heeft Lin een ijzeren plaat van de vloer gehaald.
En we zien een trap naar beneden.
'Wow,' zegt Bolin. 'Denk je dat je vader weet van deze tunnel?' Fluistert hij tegen Asami.
'Ik begrijp het niet,' zegt ze hulpeloos. 'Er moet een verklaring voor zijn.'
'O die is er ook hoor,' zegt Ling droogjes. 'Je vader is een equalist.'
'Ling, doe niet zo bot,' zeg ik. Maar het lijkt alsof ze me niet hoort, omdat ze alweer in zichzelf loopt te mompelen.
'Misschien weet je niet alles over je vader...' Zeg ik tegen Asami. 'Het spijt me.'
'Agenten, de tunnel in,' beveelt Lin. 'En wees discreet.'
Als een goed getraind leger, marcheren ze de tunnel in.
Ling, Bolin, Mako, en Asami willen ook mee, maar Lin houd ze tegen.
'Uh uh. Jullie blijven hier.'
'Tja, dacht het even niet,' bromt Ling. 'Ik heb een Shirshu als beste vriend, die met zijn tong iedereen kan verlammen. Ik heb haar zelf nog wel getemd. Als me dat lukt, dan kan ik dit zeker toch ook wel aan?'
'Geen sprake van. Jij blijft hier ook.'
'Nee-hee,' zeurt Ling. 'Ik ben een zand, metaal, en aarde meester. Je denkt toch niet dat iets me tegen houd hier?'
Lin negeert haar volkomen.
'Agent Song, let op ze.'
Dan loopt ze de tunnel in. Met een dubbel gevoel volg ik haar.

'Wat doe jij nou hier? Hoe ben je langs agent Song gekomen?'
We staan op het platvorm dat ons naar... Tja, het einde van de tunnel brengt zeker?
En uit het niets, is Ling er in eens ook. Daar is Chief Beifong niet zo blij mee.
'Schat, als ik zeg dat niets me tegen kan houden, dan is dat ook zo. Ik lieg nooit namelijk. En ik weet niet of Korra het ooit gezegd heeft, maar ik ben hier voor wat avontuur. En dat kunnen we elk moment vinden denk ik.'
Ik hoor Lin kwaad briesen, en ze begint vervolgens te mopperen tegen Tenzin, alsof die er wat aan kan doen. Ling geeft me een knip oog.
'De anderen zitten ook niet stil hoor,' fluistert ze.
Dat antwoord verbaast me niks.
Als het platvorm tot stilstand komt, gaan we er vlug af, en komen we in een gigantische hal terecht. Overal hangen banieren, met het gezicht van Amon.
'Niet echt een kleine werkplaats, als je het mij vraagt,' bromt Lin.
Om ons heen staat een bonte verzameling van typische wapens die worden gebruikt door de equalisten.. Gevechts robots, en dingen... Waarvan ik niet eens zal willen weten wat ze inhouden.
'En ik gok dat dit zomaar de nieuwe wapens zijn,' zeg ik, terwijl ik naar de gevechtsrobots wijs. Ling is alweer in zich zelf aan het mompelen, en dit keer hoor ik ook wat ze zegt. Ze klinkt bang.
'Nee... Alstublieft... Zo veraad ik alles wat ik heb opgebouwt... Zo zal ik hem niet meer kunnen zien.'
Dan word haar stem weer wat normaler.
'Natuurlijk. Het is mijn plicht. Alles om haar te beschermen.'
'Hiroshi heeft al die tijd gelogen,' zegt Tenzin. 'Maar waar is hij eigenlijk?'
Alsof er op dit moment gewacht is, komt er in eens een gigantische metalen plaat omhoog, die de uitgang naar het platvorm afsluit.
We zitten opgesloten.

Lin probeert beweging te krijgen in het metaal dat de boel afsluit, maar het lukt totaal niet. De rest kijkt nogal radeloos, en Ling staart in de leegte.
Dit gaat echt helemaal geweldig.
'Ik geloof dat het je niet zal lukken om die muur te metaal sturen, chief Beifong,' klinkt er in eens een stem. Er verschijnt een fel groen licht, en ik sla mijn handen even voor mijn ogen.
'Hij is van staal.'
De lichten komen van de robots, en ze komen allemaal langzaam tot leven.
Oeps.
'Mijn mag-a-bags zijn van het puurste metaal gemaakt. Zelfs je moeder zou het niet hebben kunnen sturen.'
'Hiroshi, ik wist wel dat je een liegende, slechte, equalist bent! Kom daar uit, en-'
'Om wat te doen, jonge avatar? Om het te moeten ontgelden tegen jouw sturing? Nee, ik denk dat ik er beter aan doe om vanaf hier met jullie te vechten. Dat lijkt me heel wat... Eerlijker.'
'Je hebt ons hier heen gelokt,' briest Lin. 'Het was een val.'
'Helaas beken ik schuld,' lacht Hiroshi.
'Ik zou het maar laten, Hiroshi,' klinkt Ling's stem. Ik weet niet wat het is, maar... Ze klinkt niet helemaal als zich zelf.
'Je gaat hier spijt van krijgen. En je haalt je heel wat woede om de hals.'
'Wie z'n woede?'
'Nou, de mijne bijvoorbeeld.'
En dan sta ik paf. Hiroshi valt aan, en schiet een touw naar ons toe, ongeveer van het zelfde soort als van de politie. Zonder moeite krijgt Ling hem te pakken, en stuurt een soort... Bliksem er door heen, denk ik.
Dat is simpel weg onmogelijk.
'Wat heb je gedaan, stom wicht?!' Schreeuwt Hiroshi. 'De besturing blokkeert! Hij staat vast!'
'Als je dat al erg vind...'
Ling springt er naar toe, en duwd hem met gemak omver.
'Wie zich de woede van mijn meesteres om de hals haalt, doet dat ook met de mijne.'
Dan legt ze haar hand op de grond, en er klinkt een gigantische knal. Een stofwolk ontstaat, en we zien zo goed als niets meer...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen