Try To Catch My Lovebug. 43
Je belt met Nick. Je vertelt hem uitgebreid over je avond met Luke. ‘Het was een leuke film! Maar dat kwam gewoon omdat Luke erbij was. Toen het allemaal goed kwam zoende hij mij en als een echte heer heeft hij alles voor me betaald,’vertel je zwijmelt. Nog steeds verbaasd.
‘Dat is aardig van hem,’zegt Nick.
‘Hij blijkt echt super populair te zijn! Hij is de sterspeler van het team. Ik vind het bijzonder dat hij interesse heeft voor mij,’zeg je eerlijk.
‘Dat is de tweede al. Zie je wel dat je het waard bent?!’
‘Hm, ja. Ik begin het een beetje te geloven..’
Nick grinnikt. ‘Geloof het nu maar helemaal.’ Het blijft even stil.
‘In dit hele kwartier dat we bellen heb jij alleen nog maar over Luke gepraat. Ik belde eigenlijk voor iets anders.’
‘Haha, oeps. Sorry, vertel,’zeg je giechelend.
‘We hebben een wijziging in ons tour programma, wat in ons voordeel werkt.. Het enige wat ik moet weten is of jij komend weekend beschikbaar bent. En Mira ook,’zegt Nick.
Je trekt wenkbrauw op. ‘Eh ja, we hebben een lang weekend. De laatste weken van school, dus veel vrije dagen.’
‘Oh, ok. Nice.’
‘Hoezo?’
‘Eh, ik mag niet meer zeggen van Joe. Volgens Kevin heb ik alweer teveel gezegd,’zegt Nick geheimzinnig.
Je zit naast Luke op een bankje in het park. Yannick rent achter de tak aan die je net heb weggegooid.
‘Heb ik je verteld over Nick?’vraag je.
‘Eh, je hebt zijn naam wel vaker genoemd. Wie is het?’ Luke kijkt je lief aan en strijkt een pluk haar achter je oor.
‘Dat is mijn beste vriend. Mijn allerbeste vriend,’verzucht je. Nadat hij gisteravond zo geheimzinnig deed weet je niet wat ervan moet denken. Je hoopt dat het is wat je denkt. Je mist hem.
‘Maar, hij is meer dan dat, en dat heb ik nog nooit aan iemand verteld, omdat ik niet wil dat iemand het weet. Dan ben ik niet meer veilig of wat dan ook. Alleen Mira weet het. Jij moet me beloven dat je het niet verder vertelt, niet aan iedereen. Dat je het nooit zult misbruiken. Als je dat wel doet, dan.. Dan.. weet nog niet.’ Je kijkt Luke aan.
Hij knikt. ‘Ja, nee, is goed. Ik zal er niet over praten. Wat is het dan, liefje?’ Hij kijkt je bezorgd aan.
‘Het is niets engs ofzo. Maar, hij is Nick.. Nick jonas, van de Jonas Brothers,’zeg je.
Luke lijkt verrast. ‘Van die drie broers, van die band?’ Je knikt. Bang voor wat er gaat komen.
‘Ok, hoezo ben jij zo goed met hem bevriend? Jij loopt toch niet in dat wereldje?’
‘Nee, het is was een ongelukje dat ons samen heeft gebracht.’ Je doet verslag van alles.
‘Oh, dat is wel tof. Niet omdat hij beroemd is, maar gewoon. Je begrijpt me wel.’ Luke glimlacht lief naar je.
Je glimlacht. Ja, je begrijpt hem. Hij geeft je een kus op je voorhoofd. ‘Vormt hij een bedreiging?’vraagt Luke dan.
Je fronst en schudt je hoofd. ‘Nee, hij is mijn beste vriend. Hij wil dat ik gelukkig ben. Hij zal nooit tussen onze relatie in staan of wat dan ook,’zeg je met een glimlach.
Als je zo over Nick vertelt dan voel je je trots. Niet dat je met hem wilt pronken, maar je bent trots op alles dat hij heeft bereikt en alles wat jullie samen hebben. Jullie vriendschap.
‘Hm, nou. Dan denk ik dat ik hem maar eens moet ontmoeten. Moet ik dan gaan gillen als ik hem zie?’vraagt Luke plagend. Hij prikt je in je zij.
Je gilt. ‘Nee, hoor.’ Je lacht. Luke prikt weer. Lachend geeft je hem een kus.
Reageer (6)
heel snel verder jij:Y)
1 decennium geleden