42.

‘Hi Nick, met June.’
‘Hé, ik dacht dat ik je nooit meer zou spreken,’zegt Nick.
‘Sorry, sorry! Ik had het druk,’zeg je direct.
‘Geeft niet. Ik ben allang blij om nu weer met je te praten. Hoe gaat het?’
‘Goed, heel goed. Met jou?’
‘Prima, het gaat zo z’n gangetje.’
‘Is er iets?’ Je hoort aan Nicks stem dat er iets is.
‘Eh, nee. Nou, ik baalde ervan dat ik het van Joe moest horen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar..-’
‘Sjees, begin jij ook al? Iedereen zegt ‘heb je het al tegen Nick gezegd?’ Ik hoef toch geen toestemming van jou te hebben om met een jongen uit te gaan? Ik mag toch ook gewoon genieten?’val je uit.
‘Ja, ja, natuurlijk. Dat slaat nergens op, je hoeft echt geen toestemming. Ik vind het super leuk voor je, je verdient het honderd procent. Ik vond het gewoon jammer dat je het me niet eerder had verteld. Ik dacht dat het juist met me wou delen,’zegt Nick.
‘Ja, dat wou ik ook heel graag. Echt waar. Maar ik had nog geen tijd gehad. Sorry,’zeg je met een zucht.
‘Ik vergeef het je.’
‘Sorry voor mijn uitbarsting,’piep je.
‘Dat vergeef ik je ook. Het slaat ook nergens op. Maar, vertel, hoe was het met Luke, toch?’
‘Ja, nou, het was super,’zeg je glimlachend en begint trots te vertellen.

Jij en Luke liggen op het gras in het park. ‘Haha, stop daarmee,’gil je. Luke plukt gras en strooit het triomfantelijk over je heen. Je probeert zijn handen vast te pakken, maar hij blijft een manier vinden om gras te plukken. Je probeert omhoog te komen, zodat je hem opzij kunt duwen, maar hij gaat op je zitten en je kunt geen kant meer op.
Yannick komt eraan rennen en doet vrolijk met het spelletje mee. Hij duwt Luke omver en slikt je gezicht. ‘Ah, help me,’gil je lachend.
Luke trekt Yannick van je af en gooit een stok weg zodat Yannick daar achteraan rent. Daarna geeft hij jou een hand en helpt je rechtop te zitten. Je grinnikt en probeert het meeste gras van je af te krijgen.
‘Was het lekker?’vraagt Luke met een ondeugende glimlach.
‘Wat?’ je plukt aan je shirtje en haalt er gras onder vandaan.
‘Om met Yannick te zoenen.’ Je kijkt Luke aan. Hij heeft een uitgestreken gezicht, maar je ziet dat hij zo in het lachen uitbarst.
Je prikt in zijn zij. ‘Jaloers?’
Luke kijkt je aan met zijn puppyogen. Je verdrinkt er bijna in. ‘Ja,’zegt hij eerlijk.
Je buigt voorover en zoent zijn zachte lippen. Hij legt zijn hand in je nek en laat langzaam zijn tong bij jou binnen.
Je sluit je ogen. Het voelt heerlijk. Je voelt je super gelukkig.

‘Haha, jij ook al? Nick begon er gisteravond ook al over.’
‘Joe was lief. Hij heeft heel vaak gezegd dat hij mij mist,’zwijmelt Mira.
Je grinnikt. ‘Nadat jij natuurlijk -’
‘Eva,’sist Mira.
Jullie kletsen snel verder over iets anders. Eva mag niet weten dat Mira iets heeft met ene Joe. Dan zal ze doorhebben dat het de Jonas Brothers zijn. En jullie willen niet dat de hele school dat weet. Dan krijgen jullie valse vrienden en roddels.
‘Hi,’zegt Eva, vrolijk als altijd. Jullie begroeten haar.
‘Hoe gaat het met jou en Luke?’vraagt ze direct. Je doet verslag van jullie middag in de stad. Eva zegt bij bijna alles ‘ah’. Mira luistert glimlachend mee.
‘Wat super cute! Je moet zorgen dat je een foto van hem krijgt,’zegt Eva.
Je lacht. ‘Dat is wel een goed idee.’
Eva schakelt over op iets anders. ‘Hoe is het eigenlijk met jou en Declan afgelopen, Mira?’
‘Eh, nou. Ik was die avond straalbezopen, geloof ik. Hij zoende goed, maar nee. Hij is niet mijn type,’zegt Mira kort.
‘Er zwemmen meer vissen in de vijver,’help je haar.
‘Ach ja, dat had ik ook een keer..’ Mira en jij kijken elkaar aan en lachen. Eva vertelt vrolijk verder.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen