41.

Je kijkt naar waar je je voeten zet. Ineens trekt Luke je opzij, richting hem. Je verliest je evenwicht en valt op de grond. Luke meesleurend in je val. Een wielrenner racet langs jullie, terwijl jij half op Luke ligt.
‘Waar was dat goed voor?’vraag je verward.
‘Die wielrenner had je bijna aangereden,’zegt Luke,
Je begint te lachen. ‘Oh haha. Sorry, ik schrok.’
Luke lacht. ‘Geeft niet, ik ook.’
Je rolt van hem af, maar hij rolt mee, zodat hij met zijn hoofd boven die van jou hangt. Zijn gezicht is maar tien centimeter van die van jou vandaan. Langzaam komt hij dichterbij. Hij drukt zijn lippen op die van jou. Ontvouwt ze om jouwe.
Het enige wat je kunt denken is: ‘Luke geeft me nú mijn eerste zoen. Luke geeft me nú mijn eerste zoen. Luke geeft me nú mijn eerste zoen.’
Voorzichtig laat hij jouw lippen los.
‘Nee,’mompel je binnensmonds. Je zoent hem terug.
Luke gaat weer terug. Hij rolt opzij en het gewicht is van je af.
Je gaat rechtop zitten. Net zoals Luke. Hij kijkt je aan met zijn onweerstaanbare blauwe ogen. ‘Wil je mijn vriendin zijn?’vraagt hij zachtjes.
Je glimlacht van oor tot oor. ‘Niets liever.’
Hij glimlacht en buigt voorover. Hij laat een kus achter op je lippen.
‘Eh, ik moet nu echt naar huis,’herpak je je.
‘Natuurlijk, wacht.’ Luke gaat staan en trekt je omhoog.
Met zijn arm om jouw heen loopt Luke naast je, richting je huis.

‘Aaaaaah!’ Mira gilt de het hele plein bij elkaar. Je schaamt je dood, maar dit had je kunnen verwachten. ‘Echt?’
‘Nee, ik sta hier te liegen,’verzucht je.
‘Wauw, wauw, wauw! Was het lekker?’vraagt ze direct.
‘Sst, niet zo hard! Maar ja, het was lekker,’zeg je blozend.
‘Oeh, June en Luke. Luke en June, klinkt goed.’ Ze kijkt je lachend aan. ‘Heb je het al aan Nick vertelt?’vraagt ze dan met een serieus gezicht.
Je fronst. ‘Nee, ik was van plan om hem vanavond te bellen. Wat heeft dat ermee te maken?’
Mira zwijgt. ‘Niets, ik dacht gewoon aan hem.’
‘Aha.’
‘Maar ik vind het natuurlijk hartstikke leuk,’gaat ze snel verder. Je grinnikt.

Verlegen vertel je thuis het hele verhaal aan je moeder. Minder gedetailleerd als aan Mira natuurlijk. Ze glimlacht lief naar je. ‘Dat vind ik leuk voor je! Je verdient een jongen. Wat super leuk,’zegt ze en strijkt over je hand.
Je glimlacht trots. ‘Heb je het Nick al verteld?’
Je rolt met je ogen. ‘Nee, hoezo?’
‘Gewoon. Ik dacht dat je iets..’
‘We zijn vrienden mam. Ik hoef toch niet eerst toestemming van hem te hebben? Hij is een vriend. Ik vraag toch ook niet eerst toestemming aan Mira?’zeg je opgefokt.
‘Zo bedoelde ik het niet lieverd.’ Je moeder zwijgt. ‘Maar, ik vind het wel leuk voor je, van Luke. En nu?’
‘Morgen gaan we samen de hond uitlaten,’zeg je met een glimlach. Je voelt je alweer vrolijk als je aan zijn gezicht denkt.

Reageer (2)

  • lukesbae

    Neeejj nickk zoent triljoenenkeer beter
    ikreeg tranen in men ogen :D zo erg voor nick

    1 decennium geleden
  • xNPE

    hahah die reactie herken ik :$

    (L)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen