Hoofdstuk 49
Na een uur doelloos op de bank gezeten te hebben ga ik toch maar koken. Jason heb ik nog steeds niet gezien. Als ik in de keuken ben pak ik alles wat ik nodig heb: aardappels, broccoli en sla. Ik begin maar met de aardappels te schillen want met schil zijn ze niet zo lekker. Na een stuk of tien aardappels besluit ik dat het er genoeg zijn en ga ik de broccoli schoonmaken. Als ook dat gedaan is zet ik twee pannen met water op, één voor de aardappels en één voor de broccoli. Ik zoek in de kastjes naar een kookwekker en als ik die gevonden heb gooi ik de aardappels in de pan. Nog geen vijf minuten later besluit ik ook de broccoli maar in de pan te gooien zodat ik aan de sla kan beginnen. Ik snij de krop sla en de augurken. Ik gooi er wat uitjes en komkommer in en klaar ben ik. Als even later ook de aardappels en de groenten klaar zijn ga ik Jason roepen. 'Jason! Het eten is klaar!' roep ik naar boven. 'Ik kom!' roept hij terug. Ik pak de pannen van het fornuis en zet ze op tafel. Ik hoor dat Jason de trap af komt lopen en ga alvast aan tafel zitten. Ik schep het eten op en zodra Jason zit begin ik te eten om ongemakkelijke gesprekken te voorkomen. Als ik klaar ben met eten begin ik, hoe saai ook, weer eens te piekeren. Dit moet gewoon op houden! Als ik me niet in mijn kamer verschuil doet Jason dat. Het moet gewoon afgelopen zijn. Denk ik en langzaam aan vormt zich een plan in mijn hoofd.
Reageer (1)
haha heb je je moeder gevraagt hoe je brocoli moet koken?
1 decennium geledenen ik weet nu wie het is!! niet niall maar jason mraz!!!!