De arena is dood, en de broertjes zijn huisloos :( hoe gaan we dat is oplossen?
Trouwens, prayfortoday peops. Nine eleven :s

'Jongens? Geweldig nieuws. Jullie hoeven niet terug de straat op.'
'Jullie kunnen bij ons komen wonen op lucht tempel eiland!' Vult Ling me aan.
'O...' Antwoord Mako. 'We zouden wel willen, maar-'
'Asami heeft ons uitgenodigd in haar gigantische villa!' Grijnst Bolin. 'Wij gaan nu alleen nog maar voor luxe.'
'Hey Korra. Hey ling.'
Fijn. Ze is er ook.
'Help je mee inpakken?'
'Nee sorry. We wilden net weg gaan. We zien julie nog wel jongens.'
'Wat dacht je van morgen?' Stelt Asami voor. 'Jullie kunnen naar mijn huis komen.'
'Ik weet niet...' zucht ik. 'Ik heb nog wat... Avatar dingen te doen.'
'Kom op Korra,' zegt Bolin met een verdraaid stemmetje terwijl hij Pabu als handpop gebruikt. 'Kom ook! We kunnen zwemmen in Asami's zwembad. Na al deze ellende kunnen we wel wat lol gebruiken. Dat word geweldig!'
Ik lach. 'Oke Pabu.'
'Mooi. Dan zien we jullie morgen,' zegt Asami.
Samen met Ling ga ik naar beneden.
'Je mag haar niet he?' Zegt ze.
'Jawel hoor.'
'Lieverd, het straalt echt van je af.'
'Ben ik zo voorspelbaar?'
'Jep.'

'Avatar Korra is geariveerd.'
'Hey Korra!'
'Hoe gaat het?'
'Welkom in het paradijs!' Grijns Bolin. Ling neemt net een duik, waardoor ik gigantisch nat word.
'Is het zwembad niet geweldig?' Vraagt ze.
'Jullie hebben het hier wel naar jullie zin,' zeg ik. Mako lacht.
'Nogal. En iemand, is vergeten te vragen aan haar vader of we mochten blijven.'
'Ja, maar ik regel het wel,' zegt Asami. 'Het is makkelijker als het al geregelt is.'
Bolin komt het water uit.
'Dit is de geweldigste plek in de wereld. Moet je opletten. Kan je me afdrogen?'
'Natuurlijk, meester Bolin,' zegt de bediende.
'Meester Bolin!' Lacht Bolin. 'Ik hou van deze man! Maak me nu maar droog.'
'Zoals u wenst.'
'En vergeet meester Pabu niet.'
'Ik zou niet durven, meneer.'
'Zo, wat heb je vandaag voor ons bedacht?' Zeg ik tegen Asami. 'Laat me raden; Winkelen, make overs...'
'Oeh, ik wil een make over!' Zegt bolin. Vlug duwd mako hem weer onder.
'Ik had iets leukers in gedachten,' glimlacht Asami.

'Dat was geweldig! Dat we dat gedaan hebben!'
'Nah, soms is het ook wel weer eens leuk,' lacht Asami.
We hebben net een geweldige testrit achter de rug op het terrein van Asami's vader. Het was serieus super cool.
'Ik moet mijn excuses aanbieden. Ik dacht dat je zo'n tutje was dat alleen maar aan make-up denkt. Niet dat ik dat nu nog denk of zo.'
Asami lacht. 'Het is goed joh. Mensen denken vaak dat ik papa's hulpeloze kleine meid ben, maar ik kan mezelf prima redden. Ik zit al op zelf verdediging sinds dat ik nog zo was.'
Ze gebaart met haar hand tot aan haar middel.
'Mijn vader wil graag dat ik mezelf altijd kan verdedigen.'
'Slimme man.'

'NOODGEVAL! OPGEPAST!'
Bolin rent het huis binnen.
'Uhm... Is er misschien nog een andere wc die ik zou mogen gebruiken?'
'Ja, we hebben een dames toilet boven. Eerste deur rechts, je kan je daar even opfrissen.'
'Bedankt.'
Vlug loop ik naar boven. Nadat ik mijn handen even gewassen heb, zie ik een of ander raar ding liggen. Ik druk het onderzoekend tegen mijn gezicht, maar dat had ik beter niet kunnen doen.
Ik zit onder het poeder.
Nadat ik mezelf weer heb schoongemaakt, loop ik de badkamer uit.

'Nee, nee, alles gaat precies zoals gepland.'
Ik hoor meneer Sato tot op de gang. Zou hij aan het bellen zijn? Misschien...
Ach, wat kan het ook voor kwaad. Stiekem sluip ik dichter bij, om het gesprek te kunnen afluisteren.
'Hm hm... Ja. Het lokaliseren van het kolen dorp ( een organisatie in Republic city, genoemd naar de kolen man) heeft ons genoeg tijd gekost. Geloof me. Aan het einde van de week zijn we klaar om toe te slaan.'
Dan hangt hij op. Vlug ga ik weg bij het sleutel gat.
Dit klopt niet helemaal. Beter gezegd: hier klopt iets helemaal niet.
Vlug maak ik dat ik wegkom.
'Ga je weg? Maar ik dacht...'
Asami staat me vreemd aan te kijken als ik beneden kom. De butler staat Bolin een of ander vreemd parfum op te spuiten. Oke...
En waar is Ling eigenlijk?
'Sorry, Ik... Uhm... Ik ben vergeten te zeggen dat ik zou oppassen op de kinderen van Tenzin. Ik zie jullie nog!'
Vlug maak ik dat ik weg kom.

'Dus jij denkt dat meneer Sato heeft geholpen bij de arrestatie van de mensen van Kolendorp, in naam van de equalisten?'
'Dat is een gevaarlijke beschuldiging. Welk bewijs heb je?' Vraagt Lin.
'Ik heb niet echt bewijs, maar... Ik weet wat ik gehoord heb. Sato is iets van plan.'
'Dat kan best kloppen... En hij heeft een motief om samen te werken met de equalisten,' antwoord Lin.
'Dat klopt ja,' antwoord Tenzin. Vragend kijk ik van de een naar de ander.
'Twaalf jaar geleden, deed meneer Sato's vrouw mee aan een agni Kai. Haar tegenstander, een vijandige vuurmeester, vermoordde haar,' vertelt Tenzin.
'Dat is vreselijk.'
'Het is tragisch. Maar het is mogelijk dat hij hierdoor al die tijd een haat ontwikkelt heeft voor stuurders.'
'Misschien moeten we meneer Sato is van wat dichter bij gaan bekijken,' zegt Lin sluw.
En ook al mag ik haar totaal niet, ik ben het eigenlijk wel met haar eens.

'Wat is er aan de hand? Waarom gaan ze Hyroshi meer vragen stellen?'
Mako en Asami staan op de trap terwijl Tenzin en Chief Beifong naar boven lopen. Asami lijkt bezorgd.
'Ik heb hem gisteren aan de telefoon gehoord. Asami... ik weet niet hoe ik je dit moet vertellen, maar... Ik denk dat je vader samen werkt met de equalisten.'
'Wat?! Dat geloof ik niet!'
Licht gekrengt loopt ze de trap op.
'Zoek je moeilijkheden met Hyroshi? Wat is jou probleem?' Briest Mako. Vlug loopt hij achter Asami aan. Ik kijk naar de grond.

'Oke, je hebt je onderzoek gedaan. Nu kan je gaan.'
We zijn al de hele dag bezig met onderzoek in de panden van het bedrijf van Asami's vader, en we hebben nog niks gevonden. Hoe kan het in hemelsnaam dat we niks vinden?
Asami staat nog even bij Lin, maar dan trekt Mako me mee.
'Nou, ik hoop dat je nu blij bent.'
'Nee, dat ben ik niet. Ik weet niet hoe corrupt Hyroshi is, maar ik weet in ieder geval dat hij liegt.'
'Waarom doe je dit? Ben je soms jaloers op mij en Asami?'
Ik slaak een kreetje. Hoe durft dat jong dat te zeggen!
'Wat? Doe niet zo achterlijk, dat heeft hier niks mee te maken.'
'Als je hier niet mee ophoud, dan is onze vriendschap voorbij.'
'Het spijt me,' zeg ik. 'Maar Hiroshi is niet de man die hij lijkt te zijn.'
'Hm.'
Dan loopt Mako weg, en ik zucht. Gaat echt goed zeg.
Ik sta net Naga te aaien als ik voel dat er iets in m'n hand word gedrukt. Verbaasd kijk ik om me heen.
Als ik lees wat er op het briefje staat, worden mijn ogen even groot.
'Ik denk dat jullie dit wel even willen horen.'
Vlug loop ik naar Tenzin en Lin toe.
'Als jullie de waarheid willen vinden, ontmoet me dan om middernacht aan de zuider brug in de stad.'

'Pssst, hier zo.'
Een man komt achter een paal vandaan.
'Ik ben lid geworden van de equalisten, omdat ik geloofde in wat Amon zegt. Ik geloofde dat hij het leven beter kon maken voor ons, niet stuurders. Maar ik heb helemaal niet gevraagd om deze... Oorlog.'
'Wat weet je over Hiroshi Sato?' Vraagt Lin.
'Hij maakt wapens voor de equalisten.'
'Ik wist het!' Sis ik.
'En nu werkt hij aan iets groots. Een nieuw, groot wapen.'
'We hebben al zijn fabrieken afgezocht, maar hebben niets gevonden. Hoe kan dat?' Vraagt Tenzin.
'Simpel,' antwoord de man. 'Dat komt omdat hij een geheime fabriek heeft.'
'Waar?'
'Recht onder de familie Sato villa.'

Reageer (1)

  • Memoria

    geniaal stuk schat (;

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen