14.
'Dat was het geweldigste wat ik ooit gezien heb.'
'We hadden dit nooit zonder jou gekund Korra. Dank je wel dat we altijd op je kunnen rekenen,' zegt Mako.
'Graag gedaan.'
We zitten gewoon in de finale! Geweldig!
'Dus... Ik weet dat alles nu heel verwarrend is, maar ik hoop dat we wel gewoon vrienden kunnen blijven?'
'Tuurlijk,' zegt Mako.
'Oeh... Vinden jullie het ook zo stinken hier? O, ik weet al wat het is. De geur van losers.'
Als daar mijn grote vriend van de noodels niet is.
'Wacht maar tot de finale. Dan zullen we zien wie de losers zijn.'
'Ja. Ik doe het echt in mijn broek.'
Dan gaat hij klaar staan.
'Goed gedaan!'
Asami en Ling komen binnen. Asami gaat natuurlijk gelijk naar Mako toe. Ling gaat bezorgd naar Bolin.
'Hoe is het met je schouder?' Vraagt ze bezorgd. Bolin gaat zitten.
'Ik had het moeten zien aankomen. En dat nog wel na jou lessen van vanmiddag.'
'Wat een come back korra!' Zegt Asami. 'Zoiets heb ik nog nooit van m'n leven gezien!'
'Bedankt,' zeg ik. 'Maar zonder jou en je vader zouden we nooit de kans hebben gekregen om te spelen op het kampioenschap. Dus bedankt.'
'Uhm, leuk feestje hoor, maar iemand hier heeft wat medische aandacht nodig,' bromt Bolin. 'Of willen jullie soms dat ik weer in het ziekenhuis beland?'
'Oeh, laat mij helpen,' zeg ik. Zachtjes raak ik zijn schouder aan. Bolin slaat gelijk een kreet.
'Heb je me nog niet genoeg pijn gedaan, vrouw mens?' Bromt hij. Ik lach.
'Relax. Ik ben een heeler. Ik heb het van Katara geleerd, zij is de beste die er is.'
'Nee nee nee nee oehhhhhhh...... Dat is het echte werk.'
Typisch bolin.
'Bolin... Sorry dat ik je gevoelens gekwets heb. Dat was niet mijn bedoeling.'
'Ach, het geeft niets Korra,' antwoord hij. 'Dat is al ruim schoots goed.'
'Hoe bedoel je?'
'Nou, Ling geeft me les in seismische zicht. En die lessen zijn nogal gezellig.'
Oke. Fijn. Nu ben ik de enigste singel hier.
'De winnaars!'
'Wat?' Roep ik verbaasd. 'Hoe kan de wedstrijd nu al klaar zijn?'
'Met een gigantische nock out, staat dit team in de finale. Ik hoop dat de vurige fretten een goede arts weten,' zegt het commentaar.
Vanonder zien we hoe het andere team op brancards word afgevoerd.
Dat gaat nog wat worden.
'Goede morgen, bewoners van Republic City. Hier spreekt Amon.'
De rillingen lopen over mijn lijf.
Nee...
Alhoewel: hoe weet hij de radio steeds weer te kraken?
'Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van de pro-sturings wedstrijd van gisteravond, want het zal de laatste zijn. Het is tijd dat deze stad stopt met sturings atleten te vereren alsof het helden zijn. Ik vraag bij deze de raad van de stad, om de arena te sluiten, en de finale te cancelen. Want anders, zullen er consequenties zijn...'
'Die gast is gek,' zegt Bolin.
'Zou hij het echt doen?' Vraagt Mako.
'Ik ga er in ieder geval niet op zitten wachten,' zeg ik. 'We moeten gelijk naar de stads hal.'
'Korra, je mag hier niet komen. Dit is een besloten beinkomst.'
Tenzin gaat recht staan als Mako, Bolin en ik binnen komen.
'Ik zei het toch al Tenzin: binnen een paar minuten zijn de vurige fretten er.'
Ling zit op een stoel, naar de tafel van de raad te kijken.
'Als de avatar, en als pro-sturings speler, heb ik het volste recht om hier te zijn. Je kan de finale niet cancelen!'
'Ik weet dat de arena veel voor je betekent, maar als raad moeten we de arena gewoon sluiten, want we moeten aan de veiligheid van de inwoners denken.'
'En de rest dan? Tarrlok, er is geen reden dat jij iets zou moeten vrezen van Amon.'
'Eigenlijk... Zijn Tenzin en ik het voor een keertje eens.'
'De raad is unaniem. We sluiten de arena.'
'Nee!'
'Dat kan je niet maken!'
'Ze hebben gelijk Tenzin.'
Ling staat op.
'Ik wil me niet bemoeien met zaken die mij niks aan gaan, maar je hoeft geen raads lid te zijn om te weten dat je Amon zo precies geeft wat hij wil. Want kijk: hij vraagt of jullie de arena sluiten, en wat doen jullie? " goh, laten we de arena lekker sluiten, dan is Amon tevreden."'
'Ja, ze heeft gelijk,' zeg ik. 'Maar ik snap het niet. Ik dacht dat jullie het juist wilden opnemen tegen Amon.'
'Ik wil niet dat onschuldige levens in gevaar komen, alleen maar omdat jij en je vrienden een simpel spelletje willen spelen,' zegt Tarrlok.
'Pro-sturing is misschien zomaar een spelletje voor jou, maar bedenk is wat het betekent voor de stad!' Zegt Mako. 'De arena is de enige plek vaar stuurders en niet stuurders samen... eh... Kunnen kijken naar...'
'Stuurders die strijden!' Schiet Bolin Mako te hulp. 'In vrede! Het is inspiratie voor iedereen!'
'Ik waardeer jullie pleidooien,' zegt Tarrlok. 'maar jullie kennen de ernst van de situatie niet.'
'Daar komen we weer bij Ling, Tarrlok,' zeg ik. 'Als je de arena dicht doet, laat je Amon winnen. Dan doe je precies wat hij van jullie vraagt.'
'Ja, precies wat zij zegt.'
'Het spijt me, maar onze beslissing staat vast. De vergadering is gesloten.'
Dan word Tarrlok's hamer ineens gemold door een ijzeren draad. Iedereen kijkt verschrikt naar de ingang van de zaal.
Kijk nou is. Lin Beifong.
'Ik kan niet geloven dat ik dit zeg, maar ik ben het met de avatar eens.'
'Zo dat?'
'Ja... Hoezo?'
'Ik kan zoiets geloven van Tenzin, maar van jullie? O, kom op zeg. Toon is wat meer ruggen graat. Het is tijd dat de stuurders van deze stad het is opnemen tegen de equalisten.'
'En weten jullie wat nou zo grappig is?' Zegt Ling op eens.
'Ling, dit is niet het moment,' zucht Mako.
'O zeker wel. Ik vind het gewoon grappig dat de raad nooit naar Tenzin luistert, en dat het dan altijd weer fout gaat. Maar goed, jullie moeten het zelf weten.'
Ling maakt weer een studie van haar schoenen, en ik kijk weer naar Lin. Die kijkt weer naar Tenzin.
'We moeten zorgen dat dit conflict tussen stuurders en niet stuurders niet uitloopt op een oorlog!' Zegt hij. 'De raad gaat zijn mening niet veranderen.'
'Even wachten, Tenzin,' zegt Tarrlok. 'Laat ons eerst is luisteren naar wat het hoofd van de politie te zeggen heeft.'
'Hmmpf.'
'Als je de arena open houd, zullen mijn metaal stuurders en ik zorgen voor extra beveiliging, gedurende de hele wedstrijd. Maar ik zal niet veel kunnen doen aan de chi blokkers. Ons leger is niet bestand tegen hun aanvallen.'
'Je wil dus zeggen dat je persoonlijk de verantwoordelijkheid neemt voor de burgers van de stad?' Zegt Tarrlok.
'Ik garandeer het.'
'Het is moeilijk om een argument te gebruiken tegen de woorden van Chief Beifong. Als zij zegt dat haar mensen het aankunnen, dat krijgt ze mijn vertrouwen. Ik verander mijn stem. Wie is het met me eens?'
Iedereen van de raad steekt een hand op, behalve Tenzin. Natuurlijk.
'Ik zeg je, dit gaat verkeerd aflopen,' zegt Ling terwijl ze op haar rug op een rij stoelen ligt. Niemand luistert.
'De arena blijft open,' zegt Tarrlok. 'Veel geluk in de finale.'
'Yes!'
'Woehoe!'
'Dankje!' Zeg ik.
'En jij ook veel succes, Chief Beifong,' zegt Tarrlok. Tenzin staat op.
'Kan je even mee komen, Lin?' Zegt hij. Samen lopen ze de zaal uit.
'Wat een ongelofelijke actie! De vuurfretten sturen de elementen niet, ze sturen mijn gedachten!'
Met gemak gooi ik Mako terug de ring in. Dit ging maar net goed.
Als we in ronde twee beginnen, steken we de koppen bij elkaar.
'Wat is er mis met hun?' Zeg ik.
'Ze hebben de scheidsrechter omgekocht, dat kan niet anders,' zegt Mako. 'Iemand wil dat we verliezen.'
'Als zij het smerig gaan spelen, dan doen wij dat ook.'
'Nee, de scheids let op ons. Als we dit willen winnen, moeten we het glad spelen.'
'pff..,' zucht ik. 'Dat is niet leuk, maar als het zo moet, dan moet het.'
Uiteindelijk moeten we bij ronde twee een munt gevecht doen.
'De vuurfretten winnen het munt gevecht!' Roept de scheids. 'Welk element kiezen julie?'
'Ik neem deze.'
Ik zet een stap naar voren.
'Kom op mooie jongen! Jij en ik, we gaan er voor.'
'Ik dacht dat je het nooit zou vragen.'
We stappen allebei de ring in. Als het platvorm stil staat, beginnen we om elkaar heen te circelen.
'Kom op kleine meid. Geef me je beste schot.'
met een gemakkelijk schot, schiet ik zijn masker af. Hij is zo verbaasd dat hij van het platvorm afvalt.
'Sukkel.'
'Ronde twee gaat naar de vurige fretten!'
Ik spring van het platvorm, en loop naar mako en Bolin.
'Goed werk!'
'Dat is het. je bent mijn held!'
'We gaan dit winnen,' grijnst Mako.
De mooie jongen kijkt niet al te blij. Ik heb hem boos gemaakt. Mooi zo.
'Nog 1 ronde te gaan! Wie gaat dit winnen?'
En we beginnen in de derde ronde. En het gaat er hard aan toe.
Ze spelen het smerig. We vallen alle drie over de rand.
'Nock out!' Schreeuwt de scheids.
Dan ben ik even kopje onder. Als ik weer boven kom, zie ik allerlei bliksem fliten oplichten in het publiek.
Iets gaat niet goed.
Reageer (1)
You go girl!!
1 decennium geleden