13. Ling
'Hey Bolin, wat is er aan de hand?'
Bolin zit half huilend aan de tafel, in het waterstam restaurant. En zo te zien (en te ruiken) heeft hij veels te veel noodels op.
'Mako heeft me verraden!' Snottert hij. In horten en stoten komt het hele verhaal eruit.
Mako wist dat Bolin Korra leuk vond, en heeft toch met Korra gezoent.
Hoe erg ik het eigenlijk ook hoor te vinden... Des te beter voor mij.
Mijn meesters zullen het hopelijk goed keuren, als ik het kan gebruiken om de avatar te beschermen.
'Hoe kan hij je dat nou aandoen?' Zeg ik. 'Jij bent de liefste, grappigste, gevoeligste, en sterkste jongen die er is. Zoiets doe je toch niet?'
Door mijn woorden houd hij abrupt op met snotteren.
'Meen je dat?'
'O echt wel!'
Dan doe ik iets onverwachts. Ik buig over de tafel heen, en kus hem. Ik voel gewoon dat hij er helemaal van opfleurt.
'Je bent de beste, Bolin,' zeg ik. 'Wat dacht je er van als ik je morgen het seismische zicht leer? Dan kan ik je ook leren metaalsturen! En wie weet lukt het wel zo goed dat je ook kan leren aan te voelen of iemand liegt.'
'Echt?' Vraagt hij verbaasd.
Ik glimlach. Ik voel gewoon dat zijn humeur helemaal is omgeslagen.
'Tuurlijk. Dus we hebben morgen een soort date, op het luchttempel eiland?'
'Oke.'
Ik sta op, en wil weglopen. Maar dan fluister ik hem nog iets in zijn oor.
'Weet je, een aarde meester als vriendje hebben is het beste wat je kan overkomen.'
Als ik buiten sta, hoor ik hem gewoon "yes!' Schreeuwen van blijdschap.
'Okee Bolin. Leg je handen op dit stuk metaal, en concentreer je er goed op. Beschrijf me dan wat je precies voelt.'
Hij legt zijn handen er op, en doet zijn ogen dicht. Dan doet hij verrasst zijn ogen open.
'Ik voel het! Allemaal kleine aard deeltjes.'
'Precies. En die worden gebruikt, om metaal te sturen.'
Ik sta op. 'We gaan even iets proberen. Jij gaat met je rug naar me toe staan, en je moet een aanval van mij zien aankomen. Gewoon verdedigen.'
Zonder morren doet hij wat ik van hem vraag. Met een simpele trap van mijn rechtervoet, krijg ik een aarden kogel uit de grond, en gooi die naar zijn linker schouder. En zonder te hoeven omkijken, stuurt hij de kogel door, waardoor hij een paar meter bij ons vandaan neer komt.
'Goed zo!' Zeg ik. 'Je hebt talent Bolin. Dat moet natuurlijk beloont worden.'
Opnieuw kus ik hem.
Reageer (1)
Awh<3
1 decennium geleden