11.
'O... Hey Pema. Hoe lang sta je daar al?'
Ikki, Jinora, en ik waren net bezig met de maki's voeren. We hadden het net over... Iets... En toen stond Pema daar.
Geweldige timing.
'Lang genoeg. Maar geen zorgen, ik weet precies waar je het over hebt. Jaren geleden, zat ik met precies het zelfde probleem. Met Tenzin.'
'Was papa verliefd op iemand anders voor dat jullie hadden?' Vraagt Ikki.
'Jep.'
'Zo, wat deed je toen?' Vraag ik.
'Nou... Een hele tijd deed ik niets, want ik was zo verlegen, en bang voor zijn reactie... Maar het idee stond me gewoon niet aan dat mijn wederhelft al zijn tijd doorbracht met de verkeerde. Dus op een moment heb ik het gewoon gezegd, en de rest is geschiedenis.'
'Aaaahw.'
En dan heb ik ineens een idee.
'En hier is het eerste team.... De vurige fretten!'
We zwaaien naar het publiek, en gaan vlug naar onze helft van de arena.
'En hier is hun tegenstander!'
Opnieuw gejoel. Vlug gaan we klaar staan.
Als de bel klinkt, gaan we van start.
En met gemak weten we ze naar de tweede zone te krijgen, zodat we groen licht krijgen om verder te gaan. Daarna schiet ik een water bal op de vuurstuurder, en bolin schiet wat schijven naar de water meester.
We winnen ronde 1.
In ronde twee word Bolin belaagt, en vlug schiet ik er voor. Met een enorme water straal blaas ik de vuur meester weg. En we winnen zo dus ook ronde twee.
En in ronde drie krijgen we na een paar seconden opnieuw groen licht.
Met gemak duwen we ze allemaal over de lijn, en we winnen drie rondes.
Dus we winnen ook de wedstrijd.
'En deze ronde van het kampioenschap gaat naar de vurige fretten!'
'Woohoo!'
We geven elkaar een groepsknuffel.
'Dank jullie, jullie zijn een fantastisch publiek!'
Bolin staat nog wat... Bolin te wezen.
Mako glimlacht. 'Wauw, het gaat echt fantastisch in de ring.'
'Ja, we zijn echt heel goed verbonden,' zeg ik.
'Vooral de samenwerking tussen ons gaat heel goed, en... Misschien zouden we wat meer tijd buiten de arena moeten doorbrengen met elkaar?' Vraag ik.
Laat hem alsjeblieft ja zeggen.
Laat hem ja zeggen.
Laat hem ja zeggen.
'Ja, we zitten al vaak in de sporthal-'
'Ik bedoel niet met trainingen, maar echt buiten de arena. En dan niet omdat we vechten met chi blokkers, of omdat we familie leden moeten redden of zoiets...'
'Ik weet het niet... Asami en ik...'
'Kijk, Ik vind je echt heel leuk en ik denk gewoon dat we voor elkaar gemaakt zijn.'
Oke. Ik heb het nu gezegd. Mooi.
Ik verberg m'n gezicht achter mijn handen. Laat het alsjeblieft goed zijn.
'Korra, het spijt me echt, maar... Ik denk er gewoon niet het zelfde over.'
'Vergeet in dat geval dat ik het ooit gezegd heb.'
Precies dan komt Ling binnen vallen.
'Jullie waren fantastisch!' Zegt ze. 'Jullie zijn gewoon weer verder!'
'Ja...' zucht ik.
Ik weet niet wat het de laatste tijd is, tussen Ling en mij.
Maar... Ik zou echt zweren dat ik haar gezien heb in het felle licht op het herrinerings eiland van avatar aang.
Ik zal het me wel verbeeld hebben ofzo, maar... Het leek echt gewoon zo. Alsof ze vlak achter dat licht stond.
Dan (hoe geweldig) komt Asami ook nog is binnen.
'Gefeliciteerd jongens! Jullie waren geweldig!'
En om het nog wat erger te maken, gaat ze lekker klef naar Mako toe.
Om niet op hem te hoeven letten, kijk ik maar naar Ling.
'En toen waren we nog met drie,' grijnst ze. 'Maar dat worden er spoedig twee, omdat ik nog een oude vriend moet gaan opzoeken. En ik heb Meelo belooft dat ik zou laten zien hoe nyana's tong werkt. Dus doei!'
En dan is ook Ling weg, en zijn alleen Bolin en ik nog over.
'Zo korra, jij en ik zijn er nog... Zullen we wat gaan eten vanavond? Een... Soort date?'
'Ik weet niet Bolin,' zucht ik. 'Ik ben niet zo... Date achtig op het moment. Sorry.'
'O meen je dat nou?' Grijnst hij.
'Je bent het slimste, mooiste, grappigste, coolste, en meest talentvolle meisje in de wereld!'
'Denk je echt zo over me?' Giechel ik. Hij lacht.
'Al vanaf de eerste keer dat ik je gezien heb! Geloof me, wij gaan zoveel lol hebben vanavond!'
'Weet je wat?' Zeg ik. 'Ik ga mee. Ik kan wel wat lol gebruiken.'
'Yes! Wie is de meest gelukkige jongen in de wereld? Ja, hierzo: Bolin!'
'Het is heerlijk! En zo Atlantic city!' Zeg ik met een mond vol eten.
'Ik heb me niet gerealiseerd hoeveel ik waterstam eten heb gemist.'
'Dat is mooi, want dit is mijn favoriete restaurant,' zegt Bolin.
'Zie je; ik hou van waterstam eten, jij houd van waterstam eten, dat is nog een reden waarom we bij elkaar passen.'
'Jep, deze noodels zijn goed.'
Dan valt mijn oog op een groepje achterin de zaak.
'Hey... Wie is die enge jongen die de hele tijd naar ons zit te kijken?'
'Dat is Tano,' vertelt Bolin. 'Met zijn vriendjes. Ze zijn al drie jaar achter elkaar kampioen van het pro sturings toernooi. Maak geen oogcontact!' Zegt hij als hij me ziet kijken.
Ik kijk hem recht in de ogen. De meisjes die aan allebei zijn kant zitten, giechelen op een vreselijke manier. Vervolgens staan ze op, en komen ze richting ons.
'O o... Nu gaat het gebeuren,' zeurt Bolin.
'Spot niet met hem. Hij is een vreselijke achterbakse gast.'
Dan stort Bolin zich weer op het eten.
'Nou nou nou, alsof het de vuurfretten weer niet zouden zijn. Een echt geniaal pro-sturings team,' zegt Tano op zo'n manier dat ik bijna moet kotsen. O, alsjeblieft.
'Vertel me is hoeveel koppels als jullie er mee doen aan het toernooi,' zegt hij. 'Jij in het speciaal, avatar.'
'Puh,' zeg ik.
'Weet je, als je wilt leren hoe een echte pro werkt, dan kan ik je wel wat prive lessen geven.'
'Je wilt me dus wat leren, mooie jongen?' Zeg ik terwijl ik op sta.
'Ja. Ik begin wel.'
'Korra, doe niet,' sist Bolin vanaf de tafel.
'Als je hem wat doet, liggen we uit het toernooi.'
Ik kijk Tano recht aan. Dan fluit ik schel op mijn vingers.
Het raam waar we tegen overstaan, vliegt open, en naga steekt haar kop naar binnen. Ze geeft een keiharde brul.
En laf dat dat jong is, neemt hij de benen.
Als hij weg is, beginnen bolin en ik keihard te lachen.
'Wow, dat was echt geweldig,' lacht hij. 'Jij, jij bent echt geniaal Korra.'
Ik glimlach.
Na een fantastische avond met Bolin, loop ik terug naar het stadion. Mako zit op de trappen te wachten.
'Welk spel ben jij aan het spelen?'
'Uh, pro sturing? We zitten in de kwartfinale?'
'Nee, ik bedoel met Bolin. Ik zie heel goed wat jij doet, je gebruikt hem alleen maar om mij te pesten.'
'O ja? Dat doe ik niet. We hebben alleen maar lol samen. Waar ben jij eigenlijk mee bezig?'
'Ik let op mijn kleine broertje. Ik wil niet zien dat zijn hart gebroken word.'
'Wacht eens even...'
Dat ik het niet eerder gezien heb. Stom!
'Je bent niet bezorgt om hem, Jij bent jaloers. Je voelt dus wel wat voor me!'
'Wat? Jaloers? Doe niet zo achterlijk.'
'Ja hoor. Je vind me leuk.'
'Nee. Ik ben met Asami.'
'Tuurlijk. Als ze niet bij je is, loop je alleen maar aan mij te denken, is het niet?'
'Doe normaal.'
'Ik ben alleen maar realistisch!'
'Je bent gek!' Schreeuwt hij.
'En jij een leugenaar!'
Dan lopen we allebei pissig weg.
Reageer (2)
Yeah lang stuk <3
1 decennium geleden