10.
'Korra, dit is gekken werk.'
'Probeer me niet te stoppen, en probeer me ook niet te volgen. Ik moet het in mijn eentje opnemen tegen Amon.
'Dit is allemaal jou schuld!' Briest tenzin tegen Tarrlok. Ik doe mijn best om niet te luisteren, en ga verder met de boot klaar maken.
'Ik heb geprobeerd om op haar in te praten, mijn beste Tenzin,' zegt Tarrlok. 'Maar haar gedachten zijn niet te veranderen.'
Ik luister niet naar het gekibbel van Tarrlok en Tenzin, en duw de bood weg van de stijger. Vlug vaar ik in de richting van avatar Aang's herrinering's eiland.
Twaalf uur. Geen Amon te bekennen. Ik ga op de grond zitten, en rek mezelf uit.
'Nou, het ziet er naar uit dat het geen show word vanavond, Amon. Wie is er nou bang?'
Dan ga ik terug naar beneden, om rustig naar de boot te lopen. Zachtjes fluit ik wat.
'Wow!'
Op eens word ik door een touw vast gegrepen bij mijn benen, en op de grond gegooit. Iets trekt me de tempel binnen, die onder Avatar Aang's beeld staat. Kennelijk is Amon toch op komen dagen.
Met een vlugge vuur stoot heb ik mezelf zo los. Maar dan zie ik ook wat me te wachten staat.
Chi blokkers. Minstens vijftig Chi blokkers.
Dan is er ineens een fel, blauw achtig licht. Ik weet niet hoe het komt, maar... In eens zak ik in elkaar op de grond, en langzaam word alles zwart.
'Aang?'
Langzaam word alles wat helderder. Iemand komt op me afgerend.
Je zou haast denken dat het...
O nee. Het is Tenzin.
'Korra! Korra, alles goed met je? Wat is er gebeurd? Was Amon hier?'
'Ja... Eigenlijk... Ik weet eigenlijk niet.'
'Heeft hij je sturing afgenomen?'
Met gemak weet ik nog een vuurbal tevoorschijn te krijgen.
'Nee. Dat in ieder geval niet. Maar... Wat is er eigenlijk gebeurd?'
In het kort vat ik alles even voor Tenzin samen. De Chi blokkers. Het felle, wit-blauw achtige licht.
'Gelukkig hebben die Chi blokkers je niet te pakken gekregen,' zegt hij. Ik knik magertjes.
'Kom. We gaan naar huis.'
'Korra! O lieverd, je weet niet hoe ongerust we waren! Waarom moest je ook net zo nodig Amon uitdagen?!'
Ling komt op me afgerend, en geeft me een knuffel.
'Het is goed Ling. Ik ben oke.'
'Mooi.'
'Als je het niet erg vind... Ik zou nu wel eigenlijk naar bed willen.'
'Tuurlijk, dat is logisch.'
Ik ga op bed zitten. Dan kijk ik nog is naar Ling. Ik schut mijn hoofd.
Nee, ik zal het me wel verbeeld hebben.
Reageer (2)
JEEEJ DIT IS ZO LEUK <3
1 decennium geledenzozo jij gaat snel <3
1 decennium geleden