9.
btw chek dit filmpje ik vind het serieus cool gedaan
'Niet te geloven dat hij dit voor mij gedaan heeft.'
'Ik weet Tarrlok's bedoelingen niet, Korra,' hoor ik Tenzin achter me zeggen. 'Maar neem gerust van me aan dat hij nooit feestjes geeft voor de fun.'
'Ik ben zo blij dat je gekomen bent, avatar Korra.'
Tarrlok komt op me afgelopen.
'Pas op,' sist Ling achter me.
'Als je ons wilt excuseren, Tenzin; de stad wacht.'
Ik volg Tarrlok een klein stukje, tot hij blijft staan bij een man. Ling hoor ik zachtjes goedkeurend fluiten.
'Korra, het is me een eer om aan je voor te stellen, Republic City's grootste industrialist, Hiroshi Sato.'
'Iedereen verwacht grote dingen van je,' glimlacht hij vriendelijk.
'Ja... Grootsheid...' Zucht ik.
'Hey Korra!'
'Dit is mijn dochter, Asami,' zegt Hiroshi.
'Ja, we kennen elkaar al,' antwoord ik vlug. 'We zijn allebei in het ziekenhuis bij Bolin geweest.'
Ik kijk naar Mako, die arm in arm staat met Asami.
'Hoe is-'
Vlug snoert hij me de mond, en wijst hij achter zich, waar Bolin breed staat te grijnzen.
'Blij om uit het ziekenhuis weg te zijn?' Vraag ik. Hij grijnst.
'Maar nog steeds wil iemand me vermoorden,'fluistert hij terwijl hij om zich heen kijkt. Eigenlijk mag het totaal niet, maar de manier waarop hij het zegt is nogal komisch. Ik schiet er van in de lach.
'Hoe hebben jullie elkaar ook weer ontmoet?' Vraag ik.
'Asami heeft Mako aangereden met haar scooter,' zegt Bolin vlug.
Juist ja. Zo zat het ook weer.
'Trouwens, meneer Sato, echt geweldig dat u de vurige fretten gaat sponsoren,' zegt Ling. Meneer Sato glimlacht. 'Het is niets.'
'Chief Beifong!'
Tarrlok gebaard naar iemand (een persoon die ik absoluut niet mag) om te komen.
'Ik geloof dat jij en avatar Korra elkaar al ontmoet hebben?'
Ze kijkt nogal chagerijnig terug. 'Alleen maar omdat de stad wil dat je hier bent, moet je niet denken dat je speciaal bent.'
Ja, ook leuk om jou weer te zien hoor.
'En je hebt hier absoluut niks te zeggen.'
Dan loopt ze weer weg. Niet dat ik het erg vind.
Nee... Media mensen.
'Als je zo aardig zou willen zijn,' zegt Tarrlok gladjes. 'Ze hebben een paar vraagjes.'
'Maar-'
'Avatar Korra, u weet dat Amon sturing kan weg nemen, voor definitief. Hoe gevaarlijk is hij volgens u voor de onschuldige bewoners van Republic City?'
'Volgens avatar Korra is Amon zeer gevaarlijk, en moet hij gestopt worden, wel nu direct.'
Wat doet ze nu? Ling schiet de trap op, en blijft bij me staan. Waar is dat kind mee bezig?
Alhoewel, Tarrlok is wel overdonderd.
'Ik ben Ling-Hu Fong, avatar Korra's pers agente. Voor vragen en interviews met de avatar, of dergelijke, dient u eerst langs mij te gaan. Aangezien de avatar hier is om haar training te voltooien, heeft zij een druk schema.'
'Waarom zou je dan niet mee doen aan Tarrlok's jacht groep?' Vraagt een verslaggever. 'Als de avatar, zou het zo horen dat je achter hem aan gaat.'
'Dat neemt ze in overweging. Avatar Korra haar plichten als avatar zijn al zwaar genoeg,' zegt Ling vlug. 'En voor wie niet geloofd dat die plichten zwaar genoeg zijn... Die zouden we het liefste aan de geest Koh voeren, toch Korra?' Glimlacht ze.
Ik knik magertjes. Hoe... Waar heeft ze het in hemelsnaam over?
'Waarom loop je als avatar weg van dit gevecht?'
Ik wil zelf antwoorden, maar alweer snoert Ling me de mond.
'Avatar Korra is nooit weg gelopen van een gevecht, en dat doet ze nu zeker ook niet. Zoals ik al eerder vermelde, avatar korra neemt tarrloks aanbod in overweging. Nu geen vragen meer.'
Zonder pardon trekt ze me weg van de trap, weg van de media, terug naar Mako, Bolin, en de rest.
'Sorry dat ik wat laat ben jongens,' zucht ik. 'Ik kan nergens naar toe zonder dat de media me achter volgen. "waarom doe je niet mee korra?",' imiteer ik een journalist met een verdraaid stemmetje. Bolin gooit net een schijf in het net.
'Het is goed hoor Korra. We snappen het. In ieder geval, we zijn al blij dat je uberhaupt komt opdagen, toch Mako?'
Mako legt de krant neer waarin hij zat te bladeren. Ik wil uberhaupt niet eens weten wat hij heeft zitten lezen.
'Jep. Je komt zelfs vaker naar trainingen dan dat Hasook ooit gedaan heeft.'
De radio kraakt wat, en dan klinkt in eens mijn stem er uit.
Oeps... Dat was niet de bedoeling.
'Amon verstopt zich in de schaduwen van de stad als een rat! Amon, ik daag je uit tot een duel! Jij en ik, bij het standbeeld van avatar Aang! Vanavond, om middernacht! Laten we dit voor eens en voor altijd uitvechten! Als je tenminste het lef hebt om te komen opdagen.'
Als mijn stem weer weg sterft, zitten Ling, Bolin, en Mako me allebei aan te gapen.
'Daarom kon ik je dus niet vinden vanochtend,' zucht Ling. 'Waar is dat in hemelsnaam goed voor? Sinds dat feest hadden we toch afgesproken dat je media afspraken via mij zouden gaan?'
'Korra, ben je nou helemaal gek geworden?' Zucht Mako. 'Amon uitdagen in je eentje?'
'Tja Korra,' zegt nu ook Bolin. 'Je mag dan wel de avatar zijn, maar alleen tegen Amon...'
'Het kan me niet schelen wat jullie er van vinden,' zeg ik.
Ik ga vanavond gewoon naar het herrinerings eiland van avatar Aang, neem Amon te grazen, en dan ben ik van iedereens gezeur af.
Reageer (2)
ZO leuk!! Ik heb eindelijk tijd om verder te lezen ^^ Ik zal trouwens even opnieuw een abo nemen misschien staatie er dan weer <3.
1 decennium geledendat filmpje is cool:Y)
1 decennium geleden