<3 (okee, ik kom er net achter dat ik een stukje heb overgeslagen van de normale richtlijn, maar goed, dat boeit niet)

'Bolin!'
We komen net de kamer binnen, als ik zie dat Bolin half overeind zit, en Ling er voor probeert te zorgen dat hij weer gaat liggen.
Onbewust moet ik lachen.
Maar is hij ook weer helemaal beter?
'Bolin, je bent beter! Hoe komt dit in hemels naam? Weet je wel niet hoe-'
'Mako, je draaft een beetje te ver door,' zegt Ling droogjes. 'Hou je emotionele speeches maar voor later.'
Dan word ze weer wat vriendelijker. 'Je broer is net bij. Zeg beter even op een normale manier hallo.'
'Wat is er in hemelsnaam gebeurt?' Kreunt Bolin. Hij gaat half overeind zitten.
'Nee nee nee! Dit is een ziekenhuis verdorie! Wie haalt die vuur fret hier weg?!'
Het geschreeuw komt van de gang. Een paar seconden later rent Pabu de kamer binnen. Moe springt hij op het bed, en prompt gaat hij bij Bolin zitten.
'Pabu!'
Bolin is natuurlijk helemaal blij om hem te zien.
Als er een kwaad uitziende vrouw binnenkomt, propt bolin pabu vlug onder de dekens. Die is daar natuurlijk niet erg blij mee.
'Toevallig een vuurfret gezien? Die zijn hier verboden.'
Als ze ziet dat Bolin recht op zit, snuift ze.
'Fijn, je bent bij. ik zal zo de behandelende heler nog is naar je laten kijken.'
Ze lijkt Pabu spontaan vergeten, en loopt weer weg. Bolin grijnst, maar dan verkrampt zijn gezicht weer.
'Jee, ik had echt een hele rare droom. Er schoot thuis iemand pijltjes in mijn handen en in mijn hoofd, toen kon ik me niet meer bewegen, en werd ik naar het ziekenhuis afgevoerd.'
Dan kijkt hij nog is om zich heen, en kijkt hij alsof hij net de duivel heeft gezien.
'Wacht... WAAROM BEN IK IN EEN ZIEKENHUIS?!' Schreeuwt hij. 'En waarom zitten jullie hier alsof ik een of andere dooie ben? BEN IK DOOD?!'
Hij pakt Pabu vast, en schut hem door elkaar.
'Pabu! Zeg dat ik niet dood ben! Please, zeg dat ik niet dood ben!'
Pabu wil volgens mij alleen maar dat bolin ophoud met schudden, maar goed.
'Relax, Bro,' zucht Mako. 'Je bent niet dood, maar je was het wel bijna. Volgens de helers tenminste.'
Nu klemt Bolin Pabu tegen zich aan, en begint hij helemaal te trillen.
'Wie... Wie wil mij dood hebben?' fluistert hij. Ling slaat haar hand tegen haar gezicht.
'Doe wat rustiger, Cowboy, anders begin je weer te schuimbekken en te stuiptrekken en te schreeuwen, zoals eerder ook al gebeurde. Mako is zich kapot geschrokken.'
Kort vat Mako het verhaal samen. Bolin krijgt langzaam een geschrokken uitdrukking op zijn gezicht.
'Zouden het de equalisten geweest kunnen zijn?' Vraagt Ling voorzichtig. Bolin fronst.
'Nou... Ik weet eigenlijk niet. Mijn hersens zijn geshaket.'
Even is het stil. Dan schud Ling haar hoofd.
'Nee. Tarrlok kan het niet geweest zijn. Dat lijkt me te hard voor zijn doen.'
'Wat bedoel je?' Vraagt Asami.
'Nou,' gaat Ling verder. 'Stel: Tarrlok wil Korra bij zijn "jacht" groep hebben. Stel dat hij Bolin heeft vergiftigt of zoiets, om Korra te laten denken dat de equalisten het waren? Dan zou Korra pissig zijn, en mee doen in zijn clubje om wraak te nemen.'
Hoe irritant ik het ook vind om te zeggen, ik vrees toch dat ze gelijk heeft.
Als iemand Mako of Bolin iets zou aandoen (wat in Bolin's geval een soort van gelukt is) zou ik absoluut wraak willen nemen. Dus dat is wel logisch.
'Als het waar is wat je zegt, dan wil die man koste wat het kost dat ik mee doe.'
Hij heeft me al die cadeau's gestuurt, zelfs een Suto mobiel, een of andere rare fruit mand, en hij gaat zelfs een of ander raar feest voor me organiseren. Dus het is overduidelijk dat hij me per see wil hebben.
'Daar zou je zo maar is gelijk in kunnen hebben,' zegt Ling.
'Ik hoop dat ik hier morgen weg ben,' zegt Bolin er in eens tussen door.
'Logisch,' antwoord Asami. 'Wie vind het nou wel leuk om in het ziekenhuis te liggen?'
'Nee, ik ben serieus. Morgen is dat feestje dat Tarlok voor Korra geeft, en ik hou van feestjes. Daar komt ook nog bij dat ik wil mee maken hoe korra hem in elkaar slaat.'
Zo te merken, is Bolin weer helemaal de oude.

Reageer (2)

  • Memoria

    Me likey likey<3

    1 decennium geleden
  • OrbofDoom

    ME LIKES!!!!!!!!!!!!!!! <3 je hebt super leuke humor, ik vind het echt een leuke story! Ik lees eigenlijk nooit iemand anders hun stories, maar deze is gaaf! xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen