The Eyes Hurt
Verveeld zat ik aan mijn tafeltje, dat ik deelde met Tom. Eigenlijk was het niet toegelaten om familie in dezelfde klas te zetten maar gelukkig hadden we iedereen weten te overtuigen doordat we helemaal niets deden toen we apart waren. We letten niet op en op elke test tekenden we mannetjes als antwoord. Dus hadden we de strijd gewonnen en zaten we nu naast elkaar. Ik keek naar mijn tweeling en zag dat hij voor zich uit aan het staren was. Zachtjes stootte ik hem aan en keek hem vragend aan.
'Ik was aan het denken aan Georg. Ik vraag me af hoe hij vandaag op zijn werk staat. Waarschijnlijk met een zware kater, haha!'
'En Gustav ligt waarschijnlijk met zijn hoofd op de tafel en hoort het niet als zijn leerkracht roept,' lachte ik.
'Stilte, achteraan!' riep de vrouw die stond les te geven.
We zuchtten diep en letten weer op. Ik keek naar de onherkenbare woorden op bord maar het was te ver weg. Ik kneep mijn ogen tot spleetjes om het te kunnen lezen maar het bleef wazig. Het was nog te vroeg.
'Bill, lees jij de tweede zin en zeg wat er fout aan is,' zei de leerkracht.
Ik slikte nerveus en probeerde te lezen wat er stond. Het was echter onmogelijk. Het leek alsof de letters stonden te dansen en zichzelf half hadden uitgeveegd.
'Doe het zelf, ik heb geen zin,' zei ik terwijl ik mijn armen kruiste.
Tom begon te lachen, waardoor we allebei de klas uitgestuurd werden. We zaten op de grond in de gang en keken wat naar buiten. Tom was het natuurlijk niet van me gewend dat ik zo'n antwoorden gaf, dus duurde het even voordat hij gedaan had met lachen.
'Sinds wanneer heb je besloten om een bad boy te zijn?' grinnikte hij.
Ik rolde verveeld met mijn ogen en zuchtte diep. Ik wilde geen bril. Geen haar op mijn hoofd dat daaraan dacht! Lenzen waren misschien nog een optie maar ik wist er niets over. Misschien waren die wel duur of deed dat pijn. Ik kon ook niet aan mam vragen of dat ze er wil kopen, want dan gaf ik toe dat ik niet goed kon zien. Dat wilde ik dus niet.
'Ik verveel me,' zei Tom.
'Ben ik dan geen entertainment genoeg?' vroeg ik lachend.
'Natuurlijk wel, broertje'
Hij knuffelde me en leunde tegen me aan. We waren de hele vakantie bij elkaar maar nog steeds hadden we niet genoeg van elkaar.
Het was avond en ik was mam aan het helpen met het eten. Ik zette vier borden op tafel, gevolgd door glazen, messen en vorken. Mam was nog wat vegetarisch vlees aan het klaarmaken, dus ging ik Tom al roepen. Ik rende de trap op maar voelde plots kleine steekjes in mijn ogen. Geïrriteerd wreef ik erin totdat ze begonnen te tranen.
'Wat ben je aan het doen?' vroeg Tom, die uit zijn kamer was gekomen.
'Er zit iets in mijn oog, denk ik'
'Laat eens zien'
Ik stopte met wrijven en Tom trok mijn oog voorzichtig open.
'Het ziet wat rood maar ik zie geen vlieg of wat dan ook. Het zal er al uit zijn dan,' zei hij lief.
Ik knikte en veegde de kleine traantjes weg.
'Gaat het weer?'
'Zo erg was het nu ook weer niet,' lachte ik.
'Ik ruik voedsel'
'Goede neus,' zei ik terwijl ik een tikje tegen zijn neus gaf.
Reageer (3)
nieuwsgierig naar Bill's oogxD
1 decennium geleden'Sinds wanneer heb je besloten om een bad boy te zijn?'
1 decennium geledenHaahaha, ik weet niet waarom maar ik vind die reactie van Tom zo grappig dat ik haast vn m'n stoel lag...idk why, mssn omdat ik et al voor me zag hoe Bill reageerde op die leerkrachtxDxD Mooi stukje!!xx.
Mooi begin!! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen!
1 decennium geleden