Fun With Drunk Friends
Ik ga elk hoofdstuk een foto zetten van iemand die blind is/verband rond zijn of haar ogen heeft. Just for fun and because it's the theme^^
De vakantie was bijna gedaan dus maakten we er nog zoveel mogelijk gebruik van. Georg, Gustav, Tom en ik waren de hele dag al buiten terwijl we eigenlijk niets speciaal deden. Met vrienden zijn was altijd leuk. Het was ondertussen al een beetje donker geworden en een paar flesjes bier hadden we al met veel plezier uitgedronken. Gelukkig wisten mam en Gordon dat wel maar ze vonden het niet zo erg aangezien elke 17-jarige zoiets moest doen. Als je het probeerde tegen te houden, dan deden ze het toch stiekem. Georg en Gustav waren 19 en 18 jaar dus was het geen probleem om aan alcohol te komen.
'En we gaan nog niet naar school, bijlange niet, bijlange niet!' zong Tom vals.
Georg duwde Tom omver en lachte luid.
'Waarom deed je dat?' vroeg Tom verward.
'Het leek me leuk,' grinnikte hij.
Tom vloog op zijn rug en gaf een mep op zijn kont.
'Vooruit, paardje!'
Die gek deed het nog ook. Gustav schudde lachend zijn hoofd en liep achter ze aan. Ik rolde met mijn ogen en rende dan ook maar achter ze aan. Het was verwonderlijk om te zien hoe snel Georg nog kon lopen met zoveel alcohol in zijn bloed en met mijn gekke broer op zijn rug. Zo'n domme momenten waren goud waard. Plots botste ik hard tegen een lantaarn op en wreef kreunend over mijn hoofd.
'Wat deed je nu?' lachte Tom hard.
'Botsen tegen iets, zie je toch?' bromde ik.
'Haha, heb je die paal dan niet gezien?'
'Wie kan zoiets nu zien als je ogen gericht zijn op je gekke vrienden. Ik moet jullie toch beschermen?' lachte ik.
'Wij moeten jou beschermen blijkbaar want jij bent de gek die al tegen drie lantaarns is gebotst,' lachte Georg vrolijk.
'Wat zijn jullie toch weer lief'
Geeuwend opende ik de deur en trok Tom mee naar binnen. Hij kon niet meer op zijn benen staan. Het was iets wat niemand wist maar hij was heel zwak tegen alcohol. Twee biertjes zijn genoeg om hem in deze staat te krijgen. Zo stilletjes mogelijk trok ik hem mee naar onze slaapkamer want mam en Gordon sliepen al. Plots botste ik tegen onze slaapkamerdeur op en vloekte binnensmonds. Ik dacht dat de deur nog een beetje verder weg was. Met veel moeite gooide ik mijn broer op het bed en duwde hem naar zijn kant. Daarna trok ik mijn broek en t-shirt uit en gooide ze op de grond. Ik geeuwde nog een keer en wilde dan op het bed gaan liggen maar ik botste tegen de kant op. Zachtjes wreef ik over mijn been en werd kwaad. Kon ik het licht maar aandoen, dan kon ik tenminste iets zien! Natuurlijk kon ik dat niet doen want anders zouden mam of Gordon het zien en een ruzie omdat we te laat naar hui gekomen waren, wilde ik nu niet horen. Uitgeput liet ik me naast Tom op het bed vallen en sloot mijn ogen. Nu was de vakantie officieel gedaan. Morgen begon de vervelende en saaie school weer.
De wekker maakte een zenuwslopend geluid op een te vroeg uur, dus sloeg ik die kwaad weg. De gedachte aan school maakte me nu al depressief. Weer de irritante klasgenoten en alle andere leerlingen die met een veel te grote glimlach naar hun vrienden gingen. Ik kon niet begrijpen hoe je van zoiets kon genieten. School was nooit leuk, zelf niet de eerste schooldag. Gelukkig had ik mijn tweeling, die precies hetzelfde als mij dacht en daarom hetzelfde chagrijnige humeur had.
'De mens die het school heeft uitgevonden, vermoord ik met mijn eigen handen,' jammerde Tom.
'Waarschijnlijk is die al dood, aangezien school al lang bestaat'
'Dan vermoord ik alle leerkrachten, dat is even eerlijk'
Ik lachte kort en besloot dan om uit bed te gaan. Ik mistte de heerlijke warme direct maar er was geen weg terug. Ik voelde me alsof ik naar de oorlog ging, zo vreselijk was het.
'Ik ga eerst douchen,' zei ik.
Hij mompelde iets onverstaanbaar en draaide zich kwaad om. Hij had dus ook geen zin. Ik ging naar mijn kast en koos er zorgvuldig wat kleren uit. Daarna ging ik naar de badkamer en gooide mijn boxer in de mand met vuile kleren. Ik keek verveeld een keertje naar mijn ogen maar zag enkel iets wazig. Ik wreef geeuwend in mijn ogen en liet het erbij. Iedereen had vermoeide ogen na zo vroeg te hebben opgestaan. Zelf Tom liep dan dikwijls tegen de deur omdat hij dacht dat die open was. School verwachtte teveel van ons, het was gewoon onmenselijk.
Er zijn nog geen reacties.