De 100e Hongerspelen - 93
“Vandaag zullen we niet veel meer kunnen doen”, merkte Tim op. “Laten we maar op tijd gaan slapen.”
“Oké”, knikte Odette. “Maar wie de wacht houdt moet ook Adan in het oog houden, en mij meteen wekken als er iets is.”
“Tim, Parel en ik houden vannacht de wacht”, besliste Jillana. “Trouwens, Odette, jullie hebben dat kind toch vermoord, hoop ik?”
“Nee, haar vader en die gast uit elf kwamen ertussen. De vader is dood, en die gast uit elf heeft Adan te pakken gekregen. Daarna is hij gevlucht met dat meisje.”
“Kind, je had op zn minst nog één van die twee moeten krijgen!”, viel Jillana uit.
“Och Jillana, trek het je niet aan. Die man was sterker dan dat kind, en bovendien is dat kind nu waarschijnlijk kapot van de dood van haar vader”, zei Parel. “Het plan was één slachtoffer, en dat is gelukt, maar je kan er nog een half bijtellen. En die meid die wij hadden haalt het ook nooit, ze kan toch niet meer lopen. Dat is nog een ergere dood.”
“Wat zijn dit?”, vroeg Vania, wijzend op een paar pillen.
“Energiepillen”, zei Seija. “Met eentje kan je vlot een nacht doorkomen zonder slaap, met een tweede de volgende dag ook.”
“Handig”, vond Ian. “Zullen we alles verdelen?”
“Goed”, knikte Vania. Ze stopte in iedere rugzak vlees en planten om een dag rond te komen. De rest van het eten legde ze opzij. Ian verdeelde de wapens, iedereen kreeg waar hij of zij het beste mee was, plus een extra mes. De pillen werden opzij gelegd. Vania nam voor Ian en zichzelf haar tweepersoonsslaapzak, en voor Rue een gewonen. Seija en Kayla zouden samen drie dekens delen en Selm had twee extra truien en een broek, die voor warmte zorgden.
“Seija, kan je die lege flessen even bijvullen?”, vroeg Vania. Ze stak in iedere rugzak nog een volle fles, en deelde de rugzakken daarna terug uit. Iedereen had genoeg voor als ze moesten vluchten, maar het was makkelijker de rest samen te houden. “En Selm, kan jij hout gaan sprokkelen? Dan kook ik iets voor ons allemaal vanavond.”
“Gezellig”, knikte Selm. “Waar maak ik dat vuurtje?”
“Doe maar net buiten de grot.” En zonder dat er iets over gezegd was, had Vania de leiding genomen over de groep.
Reageer (5)
I.Love.This.So.Damn.Much <3
1 decennium geleden<3333
Je schrijft gwn echt fantastisch.. Snel verder!!
Ik moet ook toegeven dat Ian me waarschijnlijker leek, maar die is natuurlijk gewond...
1 decennium geledensnel verder
vania had ik eigenlijk ni verwagt ma bon
1 decennium geledenLeuk! En dan word een door de beroeps gegrepen..,
1 decennium geledenleuk!!
1 decennium geleden