Hoofdstuk 16
Onderweg naar huis heeft Dani me gesmeekt om bij mij af te spreken. Haar broer heeft een nieuwe vriendin en niet zomaar eentje, Britanny. De bitch waarmee Dani een bitchfight mee had vorig jaar. Ik weet niet meer waarover, zij waarschijnlijk ook niet, maar ze hadden beiden twee weken corvee. Haar broer weet hier niets van en dat wil ze ook zo houden, want haar ouders ook niet. Na een tijdje geef ik toe. Ik had er geen zinin, maar als Harry komt is Dani er en heb ik een reden om hem weg te sturen. Ik heb nog steeds geen zin in hem.
Dani en ik zijn beland achter de tv en kijken een oude aflevering van GossipGirl terug. De zomerstop is nog niet afgelopen en we hebben deze aflevering dan ook al twaalf keer gezien. Als Chuck word neergeschoten en de aflevering is afgelopen, slaak ik een diepe zucht.
‘Dit word saai.’ Zegt ik terwijl ik mijn ogen draai naar Dani. Ze knikt, maar haar gedachten zijn ergens anders. Ik grijp een kussen naast me en gooi hem tegen haar aan. Haar gezicht vertrekt op het moment dat het de zijkant van haar gezicht raakt.
‘Moest dat nou?’ Vraagt ze een beetje boos. Ik begin te grinniken.
‘Waar dacht je aan?’ Ze haalt haar schouders op en kijkt naar buiten. ‘Dani, zeg nou.’
‘Ik vroeg me gewoon af waar Harry blijft.’ Ik kijk haar vragend aan. Maar ze heeft gelijk, dat is immers waarom ik heb toegegeven. Ik wist dat zou komen, maar dan is hij wel heel laat. Heel diep in mijn hart wil ik dat hij komt. Dat hij me smeekt om hem te vergeven. Wat ik overigs allang gedaan heb, maar zo makkelijk laat ik me niet kennen. Aan de andere kant voel ik me beledigd dat het zo lang duurt, normaal staat hij hier al voor ik thuis kom, niet dat dat zo vaak voor komt, hoor. Maar bij wijze van spreken, zegmaar.
Dani pakt de afstandsbediening en begint terug te spoelen. Ik kijk in een soort van trance naar de tv. Ik weet dat ze wacht op mijn vraag waarom ze dat doet, maar ik houd mijn mond. Ik laat haar praten.
‘Als het zo lang gaat duren, ga ik weer naar huis en dan bel je me maar als hij voor de deur staat.’ Ik draai mijn hoofd naar haar.
‘Denk je nou echt dat Britanny goed genoeg is voor mijn broer.’ Vraagt ze lachend. Ik kijk haar geshockt aan en gooi nog een kussen.
‘Dus jij bent hier alleen om een ruzie tussen mijn en Harry mee te maken.’ Niet dat die er gaat komen, denk ik. Dani trekt een pruillipje en kijkt me met grote puppyogen aan.
‘Ik ben hier om je te beschermen tegen hem. Wat voor vriendin denk je dat ik ben?’ ik trek één wenkbrauw omhoog en kijk haar heel raar aan. Voor ik het weet liggen we dubbel van het lachen. GossipGirl is ondertussen weer overnieuw begonnen, maar we kijken toch niet. Als ik weer een beetje bijkom van het lachen, maakt Dani een knor geluidje en we schieten weer in de lach.
‘Ik moet plassen.’ Zeurt Dani tussen het lachen door. Nog na lachend staat ze op. Ik zie haar omdraaien om mij nog een blik te geven voor ze naar de wc gaat. Haar blik glijdt over het raam en ze schrikt zich dood. Ik schrik van haar reactie en spring overeind om te zien waar ze zo van schrok. Daar staat hij dan, Harry, met een bos rozen in zijn handen voor het raam. Mijn hart maakt een sprongetje, want dit is toch wel wat liever dan het smeken waar ik op hoopte.
Nou, twee reacties... dankjewel hoor. Ik kreeg spontaan motivatie om weer te schrijven! Nee hoor, ik had een druk weekje met huiswerk enzo. Die 50 halen we maar niet he? Niet zo leuk, but i love you girls xx
Reageer (2)
WHOEHOEEE!
1 decennium geledenSnelverder <3.
Ze gaan het goed maken ole ole
1 decennium geleden