And... Korra meets Amon.

'Verwelkom u held, u redder, Amon!'
De menigte joeld. Op het podium verschijnt rook.
Laat Bolin alsjeblieft ongedeerd zijn.
Een gedaante met een masker loopt naar de microfoon.
'Mijn zoektocht naar equaliteit, begon vele jaren geleden,' zegt hij. 'Ik was een kleine jongen, toen ik met mijn ouders op een kleine boerderij woonde. We waren rijk, en niemand van ons, was een meester.'
Het publiek is stil.. Naast me voel ik Mako verstrakken.
'We waren een makkelijk doelwit voor de vuurmeester, die mijn vader dwarszat. Op een dag, nam hij het op tegen deze vuurmeester. Ik heb moeten toe kijken hoe hij voor mijn ogen, mijn hele familie vermoorde. En toen... Toen nam hij mijn gezicht onder handen.'
het publiek laat een medeleidend geluid horen.
'En nu, nu ben ik gedoemd om voor altijd achter een masker schuil te gaan.'
Een kleine stilte. 'Zoals jullie weten,' gaat hij verder. 'Is de avatar pas geariveerd in Republic city.'
Hey... Boegeroep.
Niet goed.
'En als ze hier was, zou ze vast gezegd hebben dat sturing balans brengt in de wereld. Maar ze heeft het fout. Het is alleen maar de oorzaak van ellende. Elke oorlog, is veroorzaakt door stuurders. Maar dat gaat veranderen.'
Alweer laat hij even een stilte vallen.
'Ik weet wat jullie denken; Wat is de revolutie? Nu krijgen jullie je antwoord.'
Ik kijk even naar Mako en Ling. Gaat hij dit nou serieus menen?
'Sinds het begin der tijden, hebben de geesten als babysitters over onze wereld gewaakt. Maar ze hebben tot mij gesproken, en zeiden dat de avatar te weinig menselijkheid bezit. Daarom kozen ze mij, om opnieuw balans te brengen in de wereld! Ze hebben mij een kracht gegeven, om er voor te zorgen dat equaliteit werkelijkheid word. De kracht, om sturing weg te nemen... Pernament.'
Geschokte kreten. Mijn ogen worden groot van schrik.
Nee... Dit kan niet. Dit is gewoon onmogelijk.
'Rustig blijven,' fluistert Ling. 'Blijf rustig.'
Ze legt haar hand op mijn schouder.
'Dit is onmogelijk,' fluister ik.
'Die gast is knetter gek,' voegt Mako er aan toe.
'En dan nu, een demonstratie. Hier, het licht gevend donder zwaard, een van de grootste criminelen van atlantic city.'
Een man word het podium opgestuurd, en er klinkt boe geroep. Wie is deze gekke man in hemelsnaam?
Het is gewoon onmogelijk dat hij sturing weg kan nemen.
Er worden meer mensen het podium opgestuurd. En degene die daar ook bij is, is Bolin.
'Daar is Bolin.'
Ik wil naar het podium lopen, maar Mako houd me tegen.
'Wacht... We kunnen ze niet allemaal aan. We moeten dit goed aanpakken.'
'Kom dan maar met een plan voor het spel, kapitein,' bromt Ling.
'Zijn terreur zal nu eindelijk ten einde zijn. Ik zal hem een kans geven om zich zelf te verdedigen, met zijn eigen sturing.'
'Daar krijg je spijt van, vriend!'
Hij gooit vuurballen op Amon af, die ze wonder boven wonder, razend snel ontwijkt. Als op Amon een bliksemstoot word afgevuurd, gebeurt er iets vreemds.
Amon pakt de arm van de man vast, en duwd die met gemak de andere kant op. Dan plaatst hij zijn duim op het voorhoofd van de man, en de bliksem veranderd langzaam in vuur.
Daarna is er niets meer.
Verlamt valt de man op de grond. Hij probeert nog wat, maar niets werkt meer.
'Wat heb je met me gedaan?' Fluistert hij.
'Je vuur sturing is weg. Voor altijd.'
Geschokte kreten.
'De tijd van sturing is voorbij! Een nieuwe tijd van equaliteid is begonnen!'
Iedereen juicht. Behalve wij natuurlijk.
Een andere gevangene word los gemaakt. We moeten opschieten.
'Iemand een idee?'
'Ik denk het,' zegt Mako. Hij wijst naar de machines op de muren.
'Zien jullie die machines? Ze lopen op waterstoom. Als jij genoeg rook kan maken, halen Ling en ik Bolin, zonder dat iemand het ziet. En dan zijn we hier weg.'
'Is goed voor mij.'
'Voor mij ook,' antwoord Ling.
'Succes,' zeg ik. Vlug wring ik me tussen de menigte door, naar de muur met machines. Ik schiet vlug een gang in, waar waarschijnlijk de hoofdkranen zitten. Met moeite krijg ik er eentje omgedraaid.
Maar dat is niet genoeg.
Ik draai aan nog een hendeltje, en er komt ietsje meer stoom.
'Hee jij.'
Oeps. Even de bewaking vergeten.
'Is er een probleem, broeder?' Zeg ik.
Iel. Hij kijkt alsof ik een rat ben. Fijn.
'Wat doe je hier?'
'Uhm... Ik zoek de wc?'
Hij haalt een moersleutel te voorschijn. Voorruit dan.
Hij haalt uit, en vlug ontwijk ik. Wat later heb ik hem tegen de machine aangegooit. De stoom spuit er uit.
'Dat moet genoeg zijn.'
Vlug stuur ik het in de richting van de zaal. Laat me nou niet te laat zijn...
Als ik geschreeuw hoor, weet ik dat het genoeg is. Vlug ren ik weg.
Waar is verdorie de uitgang hier?

'MWUAAAAH!!!'
Uitgang gevonden.
In een steegje zie ik Ling, Bolin (ben toch niet te laat geweest<3) en mako vechten. Alhoewel.
Bolin en Mako liggen bewusteloos op de grond, en Ling vecht nog stug door.
'Naga! Ling!'
Naga komt er gelijk aangerend. Ling roept Nyana. Vlug help ik mako overeind, en help hem op naga. Ling doet het zelfde bij Bolin, en vlug rijden we weg.
'De avatar!' Word er nog geroepen. 'Dat is haar!'
Meer horen we niet meer, want dan zijn we al uit het zicht verdwenen.

'Lieve hemel!'
Tenzin komt op me afgelopen. 'Ik wilde de wachters net naar je gaan laten zoeken? Alles goed met je?'
Ik schud mijn hoofd, en leun zachtjes tegen de reling aan.
'Korra, Wat is er gebeurd? Heb je je vriend gevonden?'
'Ja, maar...'
Het is even stil. 'We waren bij een equalisten beeinkomst, en ik heb Amon gezien.'
'Wat?!' Zegt Tenzin verbaasd.
'Hij kan mensen hun sturing weg nemen, Tenzin,' zucht ik. 'Voorgoed.'
'Dat is onmogelijk. Alleen de avatar kan dat.'
'Maar ik heb het hem zien doen Tenzin,' antwoord ik.
'Ik geloof je.'
Hij kijkt uit over het water, naar de stad.
'Ik heb geen flauw idee hoe Amon dit voor elkaar krijgt, maar dit betekent wel dat de revolutie gevaarlijker is dan ooit. Geen stuurder is meer veilig.'

Reageer (1)

  • OrbofDoom

    Ik weet lekker wie Amon is :X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen