Special ~ Ling
'Echt zonde dat jullie zoveel geld nodig hebben lieverd. Als ik het had, had ik het je meteen gegeven.'
Ik lig tegen Nyana aan, terwijl Korra naar de draaiende planken loopt. 'Aardig van je,' zegt ze. 'Maar we zullen toch iets anders moeten proberen.'
Ikki en Jinora sturen wat lucht stoten langs de planken. En wat een wonder, Korra komt er zonder kleerscheuren doorheen.
'Hey Korra, is dat die vuurstuur jongen die je helemaal gek maakt?' Hoor ik Jinora in eens vragen.
'Oeh Korra, is hij een bad boy die je gek maakt? Of is hij gewoon een vuurstuurder die-'
Voor dat ikki haar zin kan afmaken, heeft korra ze al weg gestuurd met een stoot aarde. Komisch.
'Oh... Hey Mako,' zegt ze moeilijk.
Ze heeft totaal geen idee wat ze hier mee aan moet zo te zien. Verbaasd me niks eigenlijk.
Met een schuin oog kijkt Mako naar mij. Ik zwaai flauwtjes.
'Wat... Is dat?'
'Een beestje waar je het beste vanaf kan blijven, omdat het je niet kent. Tenminste, nog niet.'
'Dat is Nyana,' zegt Korra. 'Haar tong is verlammend, dus ik raad je aan om er bij uit de buurt te blijven.'
Zoals zo vaak lijkt Mako het niet te horen.
'Heb je Bolin gezien?' Vraagt hij. Korra schud haar hoofd. Ikki en Jinora rennen giechelend weg.
'Nee... Ik heb hem niet meer gezien sinds de training eigenlijk. Denk je dat er iets mis is?'
'Ik weet niet... Bolin lijkt problemen aan te trekken als een magneet. Nou, ik zie jullie nog wel. Ik ga maar verder met hem zoeken.'
'Wacht...'
Natuurlijk, ze wil hem gaan helpen. Aan m'n voeten te voelen (jaah, ling heeft dezelfde eigenschap als lin en toph) is tenzin op z'n kamer. Ik hoop voor Korra dat ie daar blijft.
'We kunnen helpen zoeken.'
'Nee, dat hoeft niet..'
Ze pakt hem bij zijn arm.
'Hey, coole jongen. Laten we je helpen. We kunnen Naga en Nyana gebruiken.'
'En dan hoop ik ook dat je iets mee hebt van je broer,' zeg ik. Mako kijkt wat vreemd.
'Coole jongen, Nyana is blind. Maar ze heeft een super goede neus. Alles herkent ze aan een geur. Je broer moet ze ook wel kunnen vinden.'
Korra grijnst. 'Zie je?'
'Goed...' zegt Mako. 'Maar wie is Naga?'
'Mijn beste vriend, en een goeie jager.'
'Je beste vriend is dus een ijsbeer hond. Ik snap het gelijk.'
Stapvoets rijden we door de straten van atlantic city. Ook al staat nyana te trappelen, ik heb haar gedwongen rustig aan te doen.
'Dat zie ik als een compliment, stadsjongetje,' zegt Korra. 'Laten we vlug verder gaan.'
Na een of ander raar jong uitgehoord te hebben, zijn we weer op weg.
'Is het goed als ik vooruit ga?' Zeg ik. 'Nyana is niet meer te houden.'
'Ga maar,' zegt korra. 'Naga volgt je wel.'
Dus ik zet de volle vaart er in.
'Nyana, waag het niet dat rooie beestje met je tong aan te raken.'
Ik hoor nyana zachtjes grauwen.
'Pabu, blijf hier tot dat korra en mako er zijn. Ik ga verder.'
Zielig blijft Pabu op de paal zitten, en Nyana en ik racen verder.
Korra, Mako, en ik komen ter gelijker tijd bij een huis aan, waar een vracht auto weg rijd. Bolin zit achterin.
'Naga, ga!'
Ook ik drijf Nyana aan, en ze beginnen te rennen. Twee motorrijders gooien een of andere rookbom naar ons.
Ik heb wel eens van hun bommen gehoord... Geurloos. Dat is geen partij voor mijn nyana.
Ik laat nyana door rennen, en heb bijna een motorrijder ingehaald.
'Pak ze maar!' Schreeuw ik. Haar tong schiet uit, en ik gooi wat aardeblokken naar een andere motorrijder. Toevallig kruist die met een vuurbal van mako, en word het een brandende bal.
Hij mist de motor rijder op een haar.
Maar ze heeft wel de andere motorrijder te pakken gekregen.
Brave meid.
Maar dan stoppen er twee anderen, en de vrachtwagen rijd gewoon door.
En ik weet niet hoe ze het doen... Maar Nyana haar tong raakt in de knoop.
Verdorie. Dan lossen we het zelf wel weer op.
Naga haar poten worden gepakt door wat touwen, en ook korra en mako vallen op de grond.
Vlug beginnen we met vechten.
Drie tegen drie helaas.
En de vracht auto rijd vrolijk verder.
Ik deel een paar fikse aard brokken uit, maar als mijn tegenstander mijn arm aanraakt, weet ik gelijk waar ik mee te maken heb.
Een chi blokker.
He bah. Ik haat die dingen zo he. Mijn meesteres heeft vaak genoeg vertelt over ze.
We liggen net alle drie verlamd op de grond, als naga overeind springt, grommend en blaffend, en als nyana haar niet in de knoop zittende tong uitschiet naar een chiblokker. Vlug nemen ze de benen.
Reageer (1)
Yeah lekker lang!!
1 decennium geledenIk was bezig met Latijn(;