09. Get drunk and have fun.
Met een grote grijns komt Stiles terug.
'Tadaa!'
In zijn handen heeft hij vijf dunne stokken. Aan het uiteinde zit iets vastgeplakt, maar ik kan er niet uit op maken wat het nou precies is.
'Wat is het?' Is Allison mijn vraag voor.
Stiles spreidt de stokken, zodat zijn plan duidelijk wordt.
'Photo time!'
Aan de uiteinde heeft Stiles papieren baarden, snorren en masker van zoro geplakt. Onze gezichten vertonen brede grijnzen bij dit aanzien.
Het diner was al een groot succes, maar de afterparty wordt pas echt fun. Wat misschien ook wel door de hoeveelheid alcohol komt die ieder van ons op heeft.
Stiles vist zijn Iphone uit zijn broekzak, terwijl hij de stokken uitdeelt.
'Awh, ik wil de snor!'
Isaac verontwaardigd zijn wenkbrauwen omhoog wanneer hij mijn kinderlijke stemmetje hoort. Ik hou mijn handen op en laat mijn puppy ogen het werk doen.
'Goed dan, de snor voor het kleine meisje', mompelt hij teleurgesteld, maar de twinkeling in zijn ogen verraadt zijn plezier.
Ik hou de enorme italiaanse snor, die eindigt in twee krullende punten, voor mijn gezicht en tuit mijn lippen.
'Sexy toch?'
Isaac houdt zijn rossige baard voor en knikt.
'Zeker, maar niet zo sexy als ik', waarna hij met zijn wenkbrauwen wiebelt. Ik schiet in de lach, maar draai me om wanneer ik Derek hoor vragen: 'En ik dan?'
Derek is de enige in de groep die geen stok heeft gehad, aangezien mijn oma en de Sheriff in de eetkamer nog een wijntje aan het drinken zijn.
'Jij mag de foto's maken', zegt Stiles en hij drukt de Iphone in zijn handen. Derek kijkt kwaad naar Stiles, niet dat hij zich daar wat vanaan trekt.
Hij laat zich bovenop de benen van Isaac en mij vallen en wacht tot Scott en Allison voor ons op kussens komen zitten.
'Ready?' vraagt Derek enthousiast, blijkbaar kan hij hier toch wel de lol van in zien. We kijken elkaar even aan en beslissen dan gewoon ieder wat te doen. Een enorme hoeveelheid gekke foto's is dan ook het resultaat. Foto's van mij met Stiles, Isaac, Stiles en Isaac, Scott, Allison, Scott en Allison en zelfs een paar met Derek. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de foto's waar ik níet op sta.
'Okay, doen of waarheid!' Ik heb zonet besloten dat we hier wel dronken genoeg voor zijn.
'Aan Derek', begin ik.
'Doen.'
'Geef Stiles een kus.'
Hoppa, we zijn gelijk in het spel. De jongens beginnen te joelen, maar Derek lijkt het niet zo leuk te vinden, zoals verwacht.
'Serious, Jane?'
Ik knik en pak Stiles zijn Iphone.
'Say cheese, I mean, *smak*' terwijl ik kusgeluidjes maak.
Derek drukt een kus op Stiles zijn wang, waardoor ik in de lach schiet van Stiles zijn gezicht. Zo typisch Stiles als maar kan.
'Okay, ik kies Scott', zegt Derek, nadat hij zijn lippen aan zijn heeft afgegeven.
'Is mijn wang niet lekker?' roept Stiles beledigt.
Derek trekt zijn wenkbrauwen omhoog en kijkt hem verontwaardigd aan. Stiles loopt naar hem toe en drukt even vol zijn lippen op de zijne.
'Beter?' vraagt Stiles speels. Iedereen begint hard te lachen en te joelen, maar we vallen stil zodra we Derek's gezicht in de gaten krijgen. Alle emotie is voor een paar seconde uit zijn gezicht gezogen en de emotie die terugkomt, voorspelt niets goeds.
Zijn hoofd hangt iets naar beneden, zodat er een duistere schaduw over zijn gezicht hangt. Zijn ogen zijn dichtgeknepen. Alsof hij probeert te verdwijnen van deze plek, niet kan geloven wat er zonet is gebeurd.
Alsof plotseling alle alcohol uit ons is geknepen, kan iedereen weer helder denken. Ja, heldere gedachte, maar niet weten wat te doen.
'Het was maar een grapje, Derek', onderbreekt Stiles de stilte. Hij geeft Derek een klap op zijn schouder.
Derek zijn ogen schieten open en blijven op de plek gericht waar Stiles hem zonet nog heeft aangeraakt. Iedereen houdt zijn adem in wanneer Derek zijn vuurspuwende blik op Stiles richt. Scott is de eerste die besluit wat te doen en loopt snel naar Derek.
'Wij gaan even naar buiten', zegt hij, terwijl hij Derek, letterlijk, naar buiten duwt.
Iedereen draait zich om naar Stiles.
'Wat was dat?' brengt Allison uit.
'Ik.. Het was gewoon..' Ze schudt haar hoofd.
'Een grapje, I know. Ik bedoel zijn reactie. Wat gebeurde er?'
Aan haar gezicht te zien, kan ze het nog steeds niet bevatten. Niet dat ik dat wel kan..
Op dat moment verstoren mijn oma en de Sheriff onze beginnende discussie door simpelweg de kamer binnen te lopen.
'Stiles ga je mee of kom je er later achteraan?'
Aarzelend blijft hij staan. 'Ik kom later wel', besluit hij met een blik op ons.
Zijn vader knikt, bedankt ons voor het eten en de gastvrijheid en verdwijnt de nacht in.
'Ik ga naar bed. Sluit jij af Jane?' vraagt mijn oma. Ik knik en kus haar goodnight.
Wanneer ik zeker weet dat mijn oma naar boven is, geef ík nog een late reactie op de gebeurtenis van net.
'What the hell. Waarom reageerde hij zo?'
Check ook deze foto's(!), hihi:
Derek gif
Derek & Stiles
ps. Not that I'm really a Sterek fan..
Reageer (4)
Oh waarom reageert hij zo :0
1 decennium geledenWahaha dat plaatje Stiles' hoofd xDxD
1 decennium geledenOei waarom van die super awesome geniale stukjes
Gewoon te leuk voor woorden,, alleen Derek werd een beetje agresief. Tamtam
hahah geniaal ! xd
1 decennium geledenoke omg die gif van derek is zo freakuing schattig ik smelt<3 en sterek? ik denk dat mijn kat nog eerder nederlands gaat praten dan dat gebeurt love it<3
1 decennium geleden