En we gaan weer verder bij het einde van de wedstrijd <3
En hebben jullie advies voor mij? Ik heb morgen fotografie en ik wil iets doen met legend of korra ;p

'Yes! Als we nog één keer winnen, zitten we in het kampioenschap!'
Super blij springt Bolin op en neer. Logisch, ze hebben gewonnen! Geweldig!
Ling klapt in haar handen. 'Een applausje voor de boys.'
Bolin grijnst.
'Zo, wat denken jullie dames? Bolin heeft zo wel zijn moves, he?'
'Wat wij er van denken?' Zeg ik. 'Het is geweldig!' Zeg ik. Ling knikt.
'Jep. Het was echt cool.'
Mako en een andere jongen van het team, de waterstuurder, komen terug gelopen vanaf de start plaats. Echt blij zijn ze niet.
'We hebben gewonnen, dat wilde je toch? Doe me een plezier, en blijf uit mijn buurt.'
Kwaad loopt de jongen weg, de kamer uit. Mako schud zijn hoofd.
'Jullie waren geweldig!' Zeg ik. 'Vooral jij, meneertje heet hoofd.'
Hij lijkt er niet naar te luisteren. Oke...
'O. Zijn jullie er nog?'
'Of jij bent een eikel,' mopper ik binnendsmonds.
'Oeh...' Grijnst Bolin. Ik zucht.
'Goed... Ik ben mijn hele leven al bezig met sturing,' zeg ik. 'Maar ik heb nog nooit zoiets gezien als dit! Het is gewoon... Een hele nieuwe stijl dan ik gewend ben. Kan je Ling en mij niet een paar truc's laten zien?'
'Absoluut!' Grijnst hij.
'Moet dat nu, Bolin?' Bromt Mako. 'We zijn net klaar met een wedstrijd.'
Bolin trekt even met z'n mond.
'Ik kan jullie wat basis dingen laten zien. Alleen, Ik weet niet of mijn aardsturing wel past bij jou water sturen en haar vuur sturen.'
'Hallo?' Zucht Ling. 'Ik ben een aarde meester gast, net zoals jij. M'n pa is de vuur meester bij ons thuis, vandaar dat ik er zo bij loop.'
'Dat word heus geen probleem,' zeg ik. 'Ik ben een aarde meester.'
Hij kijkt even vreemd.
'Uhm... Sorry... Ik dacht allen, door je waterstam kleding, dat je... Je weet wel... Een waterstam babe bent.'
' O je hebt heus gelijk hoor,' zeg ik. 'Ik ben een watermeester. En een aarde meester. En een vuur meester.'
'Hmmm...Hmm... Ik snap het nu even niet meer.'
'Zij is de avatar, en ik ben een idioot,' zegt Mako terwijl hij zich omkleed.
'Allebei waar,' antwoord ik.
'Ga weg...' zegt Bolin verbaasd. 'Ze is de avatar!' Sist hij tegen z'n broer. Natuurlijk.
'Kom, we gaan maar naar de zaal,' grijnst Bolin. Vlug lopen Ling en ik achter hem aan. Mako komt wat later achter ons aan geslenterd.

'Laat maar zien wat jullie kunnen, dames,' grijnst Bolin opnieuw.
Met een makkelijke stoot, heb ik ze zo in het net.
'Goed...' Zegt Bolin. 'Maar daar mee haal je het niet in een wedstrijd.'
'Laat zo maar zien hoe het wel moet, cowboy,' grijnst Ling. 'Eerst ik.'
Ze laat drie schijven in de lucht zweven, en knalt ze letterlijk het net door.
Het net is kapot.
Bolin's ogen worden zo groot als schoteltjes.
'WAAR HEB JE DAT GELEERD?' Roept hij helemaal enthousiast. 'Die kracht! Ik ken niemand die dat kan!'
Ling lacht. 'Mediteren. Ik ben een van de weinige aard meesters die het doet. Je zou het ook is moeten doen.'
'Best goed,' zucht Mako. Ik rol met mijn ogen.
'Bolin, wat moet je doen om hem enthousiast te krijgen?'
Mako zucht nog een keer. 'Weet je wat, het is laat. Ik ga naar bed. Gaan jullie maar fijn verder spelen.'
Hij kijkt even naar mij. 'Leuk je te ontmoeten, avatar Korra.'
'Ja, het was een waar genoegen,' mompel ik.
'Zie je boven, broer,' zegt hij.
'Boven?' Vraagt ling. 'Wonen jullie hier?'
'Jep,' lacht Bolin. 'Het is niet groot, maar we hebben een fantastisch uitzicht.'

'Pffff...'
Ik bak nog steeds niets van de rond draaiende planken.
En op een moment ben ik het zo beu, dat ik de boel kort en klein brand.
Pas dan is mijn frustratie gestopt.
'Dat... Dat was een twee duizend jaar oude culturele schat!' Briest Tenzin. 'Wat is er mis met jou?!'
'Er is niks mis met mij!' Roep ik terug. 'Ik oefen en oefen, precies zoals je van me vraagt, maar het lukt gewoon niet, oke? De klik is er gewoon niet!'
'Korra, dit is niet iets wat je kan afdwingen. Als je nou is naar me zou luisteren...'
'DAT DOE IK!' Schreeuw ik terug. 'Maar volgens mij ben ik het probleem niet eens! Volgens mij is de reden dat ik niets van lucht sturen bak, dat jij gewoon een vreselijke leraar bent!'
Kwaad loop ik weg.
'Zal ik aan Nyana opdragen dat ze haar verlamt?' Hoor ik Ling vragen. De rest hoor ik al niet meer.

Reageer (1)

  • OrbofDoom

    =DDD Me likeees

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen