Korra <3

'Hoe was je nacht schat?'
Kreunend werk ik mijn eten naar binnen. Jee, ik heb echt honger.
'Vreselijk. Het lukt me niet eens om een fatsoenlijk straaltje lucht te sturen, en Tenzin heeft me betrapt toen ik de bewakers van de witte lotus hun radio afluisterde. Ze luisterden naar een pro-sturings gevecht.'
'Oeh,' lacht Ling liefjes. 'Dat moet hard aankomen. Was hij erg kwaad?'
'Nogal,' mopper ik. 'Had jij al niet lang in bed moeten liggen jonge dame?' Zeg ik met een verdraaid stemmetje. Ling moet zo hard lachen dat haar eten er bijna weer door haar neus uit komt.
'Geniaal,' lacht ze. 'En wat staat er vandaag op je mislukte lucht sturings programma?'
Ik kreun nog wat harder. 'Tenzin wil gaan mediteren.'
Ling grijnst. 'Ik ben aardig; ik zal vragen of ik mee mag doen.'
'Hopelijk overleef ik het dan tenminste,' zucht ik.

'Volgens mij doe ik wat verkeerd.'
We zitten hier nu al een uur... Te niksen eigenlijk.
'Je kan niks verkeerd doen. Laat je geest mee gaan op de wind. Lucht is het element van vrijheid,' zegt Tenzin.
Typisch zulk goeroe gepraat. Alsjeblieft zeg.
Ik lach.
'Is er iets grappig?' Antwoord Tenzin chagerijnig.
'Ja, nogal,' zeg ik. 'U heeft het over vrijheid, terwijl ik niet eens naar de radio mag luisteren. En ik mag niet eens van dit eiland af.'
'Korra, alsjeblieft,' zucht Tenzin. 'Kijk naar Meelo. Hij mediteert in vrede. Het lukt zelfs Ling om te mediteren.'
Met een schuin oog kijk ik naar Meelo, die naast me zit.
Hij slaapt.
'Uhm... Volgens mij zit hij te slapen.'
Ling lacht zachtjes. Tenzin kijkt even moeilijk.
'Wat? Nou... Het relaxte gedeelte heeft hij onder de knie tenminste.'
'Het zal wel. Dit lucht sturings gedoe heeft totaal geen vat op me.'
'Je moet gewoon geduld hebben Korra. Op een dag zal alles op zijn plek vallen.'
Even is het weer stil.
'Nee. Bij mij werkt het niet. Ik ga even wat te drinken halen.'
'Korra, het mediteren is nog niet klaar.'
'Pap, mag ik ook wat te drinken halen?'
'Nee.'
Vlug loop ik weg.

'Schat, je dacht toch zeker niet dat ik je alleen liet gaan?'
Ik sta net mijn haar uit te wringen als Ling voor mijn neus staat. Hoe komt die nou hier?
'Hoe kom jij nou hier?'
'Dat is mijn geheim. Kom nou mee, dan zien we nog is wat van de arena.'
Vlug lopen we de gang door. Bij een zaal blijf ik even staan. Ling ook.
'Wow...'
Langzaam loop ik de zaal in.
'Wat doen jullie hier in mijn sportzaal?'
Een ouwe man komt op ons afgelopen.
'Ja... We zochten de WC's, en-'
'Die ouwe ik-moet-naar-de-wc-smoes, die heb ik nou al vaak genoeg gehoord. Zeg nou maar de echte reden waarom je hier bent zonder te betalen of ik haal de beveiliging!'
'Daar zijn jullie!'
Een jongen komt op ons afgelopen. Oke...
'Ik heb jullie overal gezocht. Mako zal blij zijn dat ik jullie gevonden heb.'
Ling lacht. 'Ja, we zijn echt hopeloos verdwaalt.'
'Dus Toza, het is goed. Ze horen bij mij.'
De man, Toza kenbaar, bromt wat, en gaat verder met gewichten sturen (hij is dus een aarde meester kenbaar...)
Vlug lopen Ling, de jongen, en ik weg uit de zaal.

'En wat denken jullie, dames? Beste plaatsen die er zijn, niet waar?'
'Wow...'
'Cool..'
We staan op de start plek voor de teams, met een giga uitzicht over de hele arena.
'Ik ben Bolin trouwens.'
'Korra.'
'Ling.'
'Hey, Bolin.'
Bolin draait zich om. Bij een van de kastjes staat een jongen die precies dezelfe kleren aan heeft als hij. Teamgenoten misschien?
'Ik had toch gezegd dat je je geflipte fan meiden niet mee mocht nemen naar hier, voor dat we een wedstrijd hebben? Haal ze weg!'
'Ah, kom op Mako,' hoor ik Bolin zeggen. 'Ik heb gezegd dat ze kunnen blijven. Ik voel gewoon... Met deze meiden is wat speciaals.'
Hij draait zich om naar Ling en mij.
'Dames, ik wil dat jullie mijn broer ontmoeten. Mako.'
'Mako?' Zeg ik verbaasd. 'Ik heb je horen spelen op de radio!'
'Ja,' bromt hij terug. 'Kom Bolin, we moeten.'
'O Mako?'
Ling staat over de reling naar de arena te kijken.
'Vertrouw niet te veel op het water. Dat zou je nog wel is de kop kunnen kosten. En je weet wat ze zeggen he? De laatsten worden de eersten.'
Hij kijkt alsof het hem niks intereseert, en gaat klaar staan.
'Of dat komt later wel,' zeg ik.
'Sorry,' zegt Bolin. 'Mijn broer is nogal gefocust voordat een wedstrijd begint. Ik moet nu gaan. Wens me geluk,' grijnst hij. 'Niet dat ik het nodig heb.'
'Succes!' Zeggen Ling en ik in koor.

Reageer (2)

  • OrbofDoom

    LEECHY JUUUUUUUUUUICHE!

    1 decennium geleden
  • Memoria

    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen