Korra gaat luchtsturen <3 alleen... tgaat nie zo goed.

' Tenzin, waarom mag ik nou niet?'
In de krant staat een geweldig stuk over het pro-sturing toernooi. Alleen, (hoe kan het ook anders) vind Tenzin het niet goed dat ik wil gaan.
'Jij bent hier om je avatar training te voltooien, niet voor zo'n achterlijk iets als een pro-sturing's toernooi,' zegt hij.
'O, kom op Tenzin!' mopper ik. 'Al sinds dat ik klein was, wil ik al is zo'n toernooi zien. En practisch ligt het hier tegenover.'
'Dat kan me niet schelen, Korra,' zegt hij. 'Vandaag beginnen we aan je training.'
'Ik vraag me af of Ling ook al aan het trainen is.'
'Pardon?'
'Ze is een aarde meester.'
'Als ze de boel maar heel houd.'

'Ik hoorde van je ouders dat het je nog niet gelukt is om zomaar wat lucht te sturen.'
Ik zucht, en leun tegen een van de palen van het afdak.
'Ik weet ook niet wat het is,' zucht ik. 'De andere drie elementen gingen me zo gemakkelijk af. Maar als ik lucht probeer te sturen... Pfff...'
Tenzin glimlacht even flauwtjes bij het zien van mijn gezicht.
'Het is gewoon een questie van oefenen. Elke avatar heeft moeite gehad met het element dat het meeste tegenstrijdig aan zijn of haar karakter was. Bij avatar Aang was dat aarde.'
'Het zal wel,' zucht ik.
Met z'n tweeen lopen we verder naar een platvorm. Meelo, ikki, en Jinora staan al te wachten. Ikki springt hyper op en neer.
'Korra gaat luchtsturen! Korra gaat luchtsturen!'
Dat moet ik nog zien.
'Klaar voor je eerste les, schat?'
Ling ligt tegen Nyana aangeleund te kijken hoe tenzin en ik aankomen. Ik zucht.
'Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee.'
Dan zie ik de planken die op het plateau staan.
'Jinora, leg eens aan korra uit waar dit voor diend,' zeg Tenzin. Jinora loopt er naar toe.
'Het doel is om er door heen te komen, zonder de planken te raken,' zegt ze.
'Klinkt makkelijk.'
'Jinora vergeet te zeggen dat de planken rond draaien,' zegt ikki die vrolijk op en neer springt.
Fijn.
'Het is je doel, om net zo te zijn als het blad,' zegt Tenzin. Met een fikse luchtstoot laat hij de planken rond draaien, en stuurt hij er een blad door heen.
'Kalm en rustig.'
Aan de andere kant komt het blad er gewoon weer uit.
'Laat jij het even zien Jinora?'
Een paar minuten later staat Jinora aan de andere kant van de planken.
'Moet lukken,' zeg ik.
Ik loop er heen, maar de eerste plank komt gelijk in mijn gezicht terecht.
Geweldig...

Reageer (1)

  • Memoria

    haha 8D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen