2.
'Heb jij wel enig idee wat je op je kerfstok hebt jonge dame? Verstoring van de open bare orde, vernieling, schade aan diverse winkel. Jij zit diep in de nesten.'
'Maar er waren gangsters die een man's winkel-'
'Kan me niet schelen. Dan bel je de politie.'
'Maar ik ben de avatar! Ik kan toch niet zomaar niets doen?'
'Ik weet heel goed wie jij bent, jonge dame,' bitst ze terug. 'En dan mag je misschien de avatar zijn, die titel maakt bij mij helemaal niets uit. Je kan hier niet zomaar even voor eigen rechter gaan lopen spelen.'
'Dan wil ik nu heel graag u leiding gevende spreken.'
'Daar spreek je al mee. Ik ben Chief Bei-fong.'
Even ben ik stomverbaasd. Bei fong?
'Bei fong? Dan bent u tophs dochter!'
'En wat dan nog?'
'Waarom behandeld u me dan als een crimineel? U moeder en avatar Aang waren bevriend. Ze hebben samen de wereld gered!'
'Dat was honderden jaren geleden. En het heeft niks te maken met de ellende waar jij nu in zit.'
'En ling dan?'
'Die vriendin van je? Die heeft niet gevochten.'
Een of ander ijzer ding in de kamer schuift open, en er komt een hoofd te voorschijn.
'Chief, raadsheer Tenzin is er.'
Ze zucht. 'Ach, laat maar binnen.'
Een deur gaat open, en Tenzin komt binnen.
Ik glimlach kleintjes.
'Tenzin, sorry... Ik raakte de weg een beetje kwijt toen ik opweg was naar het eiland...'
'Lin, je ziet er weer stralend uit,' zegt hij terwijl hij me volkomen negeert.
'Hou op met dat geslijm, tenzin,' bromt ze. 'Waarom is de avatar in Republic city? Ik dacht dat jij naar de zuid pool zou verhuizen om haar les te geven.'
'Mijn... Plichten zijn wat veranderd,' zegt hij terug. 'De avatar daar in tegen, zal onmiddelijk terug gaan naar de zuid pool, waar ze zal blijven, en zich koesthoud. En dan, als je zo vriendelijk wilt zijn om de aanklacht tegen haar te laten vervallen, dan zal ik alle onkosten betalen, en zal ze vanavond nog terug op de boot zitten.'
Lin zucht. 'Goed... Haal dat kind weg uit mijn stad.'
Tenzin kijkt alsof hij net iets heel ranzigs gegeten heeft.
'Het was me weer een genoegen, Lin. Korra, we gaan.'
Ik sta op, en loop achter Tenzin aan. Die vrouw wijst met twee vingers naar me. Ik doe het lekker terug.
Ik krijg haar nog wel te pakken. Zeker weten.
'Je had niet moeten komen.'
'Maar Tenzin... Katara zei dat ik mijn eigen weg moest vinden als de avatar. Dan is het toch goed zo?'
Hij word knalrood. 'Betrek. Mijn. Moeder. Hier. Niet. Bij!'
'Daar ben je!'
Ling staat grijnzend op van een stoel. 'Ik dacht dat ze je nooit meer vrij zouden laten!'
Lachend komt ze naar ons toegelopen.
O fijn. Tenzin kent haar natuurlijk nog niet.
'Tenzin... Ling. Ling, tenzin.'
'Laat maar zitten korra, ik weet heel goed wie hij is,' valt Ling me in de rede. 'Tenzin van de lucht nomaden, de jongste zoon van avatar aang en van Katara van de waterstam. Heeft een broer en een zus, is getrouwd, heeft drie kinderen, nummer vier komt er aan, en woont op luchttempel eiland. Verder nog iets?'
Tenzin staat me aan te kijken alsof ik de duivel in huis gehaald heb. Geweldig.
Maar gelukkig staat wat verder op een man te wachten met Naga.
'Is dit u ijsbeerhond?'
'Inderdaad.'
Met een gezicht als een spin aap kijkt hij naar Ling. 'Die Shirshu gaat u zelf maar halen mevrouw. Als ik hem wil pakken steekt hij zijn tong naar me uit.'
Ling lacht. 'Natuurlijk.'
Wat later heeft ook zij haar dier.
'Ik ben Ling-Hu,' zegt ze tegen Tenzin terwijl ze een kleine buiging maakt. 'En dit is mijn Shirshu Nyana. Het is een eer om u te ontmoeten.'
Tenzin lijkt hier onder een beetje te bedaren.
'Goed,' bromt hij. 'De boot wacht.'
'Korra!'
Jinora, ikki, en Meelo komen aangevlogen op hun vliegers. Gelijk vliegen ze me om de hals.
'Kom je bij ons wonen op het eiland?' Vraagt Ikki aan me. Ik zucht.
'Sorry Ikki. Ik ga terug naar huis.'
'Aaahw.'
Ik geef ze nog een knuffel, en loop dan samen met naga naar de boot. Nog even kijk ik naar Ling, die vlak bij me staat.
'Sorry dat je niet meer avontuur hebt gekregen,' zeg ik. 'Ik moet weer gaan.'
Ze lacht naar me.
'Wacht.'
Ik draai me om naar Tenzin.
'Ik heb altijd mijn best gedaan om de droom van mijn vader waar te maken, om te doen waar hij zijn nalatenschap voor bedoeld had. Ik wilde zijn nalatenschap voltooien. Maar jìj bent zijn nalatenschap.'
Hij glimlacht.
'Je mag blijven, en bij mij lessen lucht sturing volgen. En weet je wat... Die vriendin van je mag ook blijven.'
'HOERA!!!'
Gelijk vliegen Ikki, Meelo, en Jinora me om de hals.
Reageer (1)
me likey likey<3
1 decennium geleden