1.
'Ik zie je bij het park!'
Snel rij ik met Naga het ruim uit, waarbij ik bijna een paar matrozen omver rij.
'Sorry!' Roep ik nog. Naga rent vrolijk verder. Als we ergens half verwege de haven zijn, houd ik haar even in.
'Lucht tempel eiland,' beaam ik. Niet zo ver van de haven zie ik het liggen.
'Dus daar woont Tenzin.'
Naga schiet er gelijk al weer vandoor. 'Oke oke, we gaan eerst opzoek naar eten,' zeg ik.
Na een tijdje steekt Naga haar kop door de gordijnen van een of ander kraampje.
'Naga, wacht,' zeg ik. Vlug stap ik af, en loop ik naar de open kant van het kraam.
'We willen één van alles graag,' zeg ik. De vrouw die aan het kraampje staat, lijkt nogal chagrijnig.
'Dat is dan 40 yuang,' bitst ze. Ik glimlach mistroostig.
'Ehm... Ik heb geen geld...'
'Maak dan dat je wegkomt!'
Vlug spring ik op Naga, en rijden we weg.
'Geen zorgen,' zeg ik. 'We vinden wel ergens anders te eten.'
Met een kleine vuur stoot krijg ik de vissen gebraden.
Niet verkeerd eigenlijk.
'Mag ik ook zo'n lekker, knapperig visje?'
In eens komt een man van tussen de bosjes vandaan. Oke...
'Ja hoor. Tuurlijk.'
Ik geef er een aan de man.
'Ik dacht dat ik je nooit meer zou vinden! Nyana had moeite met je geur opsporen.'
Ling komt op ons afgelopen. Een beetje achterdochtig kijkt ze naar de man.
'Waar komt hij vandaan?'
'Ik kom uit deze struik,' lacht hij. 'Op dit moment noem ik dit struikje mijn thuis. Ik heb lang moeten zoeken naar zo'n pracht bosje.'
Ergens achter ons klinkt gefluit.
'Hey! Niet vissen in het park!'
'We moeten er maar vandoor,' zeg ik vlug. 'Naga!'
Naga komt aangerend, en gelijk spring ik op haar rug. Ling doet het zelfde bij Nyana. Vlug rijden we weg.
'Kan Nyana het pad niet terug vinden?' Zucht ik.
'Sorry, ze is hartstikke moe. Dan werkt haar reukzin altijd slechter.'
Naast Nyana en Naga, sjokken we voort door de straten. Hoe geweldig; we zijn verdwaald.
'Pardon mevrouw,' zeg ik tegen een vrouw die bij een winkel staat.
'We zijn verdwaald. Kunt u ons vertellen hoe we op lucht tempel eiland kunnen komen?'
'Heel deze straat volgen, en dan naar links,' zegt ze. 'En maak maar dat jullie weg komen; het is hier niet veilig.'
Vlug schiet ze een winkel binnen. Een paar seconden later komt er een sato mobiel aangereden, die stopt voor een winkel. Drie lounch uitziende types stappen uit.
'Ga maar schat,' grijnst Ling naar me. 'Je kunt ze wel aan hoor.'
De mannen lopen naar een man toe, die in zijn winkel staat.
'Ik heb het geld nog niet. Neem alstublieft de muziek spelers.'
'Maar je weet toch dat we je dan geen bescherming meer kunnen garanderen?' Zegt een van hen. 'En trouwens, mijn vriend houd niet zo van muziek.'
Een van hen steekt de speler in brand, en gooit hem op de grond.
'Durven jullie wel,' roep ik. Verbaasd draaien ze zich om.
(okee, dat gelul met die vent sla ik even over, ik ga over naar de actie)
Hij stuurt water op me af, maar met gemak stuur ik het terug, en laat het bevriezen op zijn hoofd. Nu gaan de andere twee in de aanval.
Na die ook grondig te grazen hebben genomen, liggen ze bewusteloos in een etalage.
'Al een idee wie ik ben?' Spot ik.
Dan klinken er in eens sirene's.
'He verdorie,' hoor ik ling mopperen. 'Politie.'
Een paar seconden later staan er allemaal metaal stuurders bij ons.
'Mijne heren, ik heb de schurken te pakken,' zeg ik. Ze lopen naar de drie toe, en doen ze handboeien om.
'Arresteer haar ook maar,' zegt er eentje, terwijl hij naar mij wijst.
Wat?!
'Maar...Maar...'
'Wat dacht je dan? Je hebt de open bare orde verstoord, en een etalage kapot gemaakt.'
De rest wacht ik al niet meer af. Ik fluit, en naga komt aangerend. Ling rijd al een paar meter voor ons.
'We moeten opschieten!' Zeg ik. Boven ons hoor ik het geloei van de sirene's.
Als er eentje mijn haar te pakken krijgt, stop ik hem in een ijsberg.
Dat helpt.
'He nee...'
Vanuit de luchtschepen schieten touwen, en die grijpen Naga en Nyana vast.
Fijn...
Reageer (2)
Dit is grappig, net als in de originele versie! Ik zie het helemaal voor me maar dan met Ling erbij Leuk! <3
1 decennium geledenkudo(A)
1 decennium geleden