007. Emily Stevenson
xx
Ik las Jack's brief nog een keer door en zag toch echt duidelijk het woordje Bordeaux staan, Jack en ik gingen dus naar hetzelfde plaatsje in Frankrijk! Wat grappig (: Ik liep naar beneden, de trap af en zocht in de laatjes van de kast, ik vond briefpapier en een pen en ik snelde naar boven. Ik ging liggen op mijn bed en begon te schrijven,
Dear Jack,
Wij gaan ook naar Bordeaux! Toevallig hè! Ik ga op 2 Juli naar Bordeaux en jullie? Wanneer gaan jullie? Wij gaan ook kamperen, de camping heet volgens mij... Chez Gendron. Vorig jaar gingen wij naar Barcelona in Spanje, het was er heel leuk en er was gelukkig lekker weer. We hebben daar veel gezwommen en op het strand gezeten (:
Ik hoop je daar te zien! Ik zal eens kijken naar het boek Julia's reis van Finn Zetterholm, weet je wat ook een leuk boek is? Als je dit leest ben ik dood, het is een heel zielig boek met een jongetje die Leukemie heeft (':
Hugs and Kisses Emily
Ik deed de brief in de envelop en stommelde de trap af ik haalde mijn jas van de kapstok en deed hem aan, in deze tijd van de zomer zou het eigenlijk warm moeten zijn maar soms vertikt Venetië het gewoon om warm weer te hebben dus hebben wij soms rot weer en Rome en Milaan hebben een zonnetje, dit was zo'n dag dat Venetië chagrijnig was en het liet regenen. Ik pakte mijn muts en trok hem ver over mijn hoofd, ik deed de deur open en zette een stap naar buiten, ik voelde meteen al regendruppels op mijn jas komen en deed snel de deur dicht, ik klemde de brief onder mijn arm en buigde voor over om de brief niet nat te laten worden. Ik rende door de straten met een gebogen rug en hoofd en kwam bij de postbus aan. Ik stopte de brief in de gleuf van de postbus en rende verder, ik zag de boekhandel al in de verte en zette een sprint in. Ik gooide de deur van de boekhandel open en kwam kleddernat binnen, ik hoorde een belletje rinkelen en liep snel naar de afdeling 14+ boeken, mijn vinger gleed over de verschillende kaften en ik zag een geel boek met daarop staan Julia's reis, ik pakte het boek uit de boekenkast en begon de achterkant te lezen.
Julia is twaalf en woont met haar ouders in Stocholm. Ze is gek op haar op kunst, een liefde die ze deelt met haar opa. Bovendien kan ze waanzinnig goed tekenen.
Als ze op een dag met haar opa het Nationaal Museum bezoekt, gebeurt er iets wonderlijks: wanneer Julia een schilderij van Rembrandt aanraakt, verdwijnt ze in een zwart gat. Ze wordt wakker in de wereld van de schilder in 1658. het enige dat Julia bij zich heeft, zijn haar schetsboek en haar tekenpotlood.
Dit is het begin van een avontuurlijke reis door de wereld van de schilderkunst. Julia ontmoet beroemde kunstenaars als Leonardo Da Vinci en Salvador Dalí.
Van iedere schilder leert Julia iets nieuws. Maar hoe komt ze weer terug in haar eigen tijd?
Het geheim ligt in Julia's handen.
Goedkeurend lees ik de achterkant en kijk wat de prijs is als ik de achterkant heb gelezen. Ik vind de prijs het boek wel waard en loop naar de balie, ik kijk door het grote etalageraam en zie dat het is opgehouden met regenen. Ik betaal het boek en loop naar buiten, druk lezend loop ik naar huis.
Er zijn nog geen reacties.