Foto bij Prologue ~ ship time

You read it ;p ze zit op het schip naar republic city. tis korra's POV trouwens
Even voor de goede orde, de shirshu is een dier dat door iets te ruiken het kan vinden. Net zoals die ene jager bij avatar, die zuko had ingehuurd om aang op te sporen.

'Ik kan het niet geloven Naga, we gaan gewoon naar Republic city!'
Grijnzend ga ik tegen Naga aan liggen. 'Hoe zou Tenzins huis er uit zien?'
Ergens vlak achter me hoor ik gelach.
'Nog een verstekeling he? Of wilde je je dier niet alleen laten? Dat wilde ik mijn Shirsu ook niet aan doen.'
Van achter een paar dozen komt een meisje aangelopen. Ik weet niet wat het is, maar... Haar haar is gifzwart, en haar ogen zijn bloedrood.
Ze heeft de kleren van een vuur meester.
'Er moet heel wat gebeuren als iemand mij en Naga uit elkaar wil halen,' zeg ik. Ze kijkt even naar Naga, die vriendelijk blaft.
'Een ijsbeer hond. Stoer hoor,' lacht ze.
Vlak achter haar hoor ik het gesnuif van een dier. Een lange tong schiet tastend over de dozen naar ons toe.
'Nyana, af,' beveelt het meisje. 'Kom beter even met de ijsbeerhond kennis maken.'
Een... Laat ik het simpel weg maar even "dier" noemen, komt achter de dozen vandaan.
'Dit is Nyana,' zegt het meisje. 'Mijn Shirshu. Haar tong is verlammend, dus kom daar maar niet aan.'
'Goed om te weten', zeg ik. 'Ik ben Korra trouwens.'
'Ling-Hu,' glimlacht ze. 'Maar de meesten noemen me gewoon Ling.'
'Leuk om je te leren kennen, Ling,' zeg ik.
'En waarom ga jij naar Republic city?' Vraagt ze aan me. Ze komt naast me zitten. Nyana gaat voor ons liggen.
'Ik ga naar lucht tempel eiland, naar lucht meester tenzin. Hij gaat me luchtsturing leren.'
'Wacht...' Grijnst ze. 'Dan ben jij de avatar! Cool dat ik je eerder leer kennen dan de rest van de wereld,' lacht ze.
'Ik ben een aarde meester.'
'Je ziet er anders niet zo uit.'
'O, dat komt door mijn familie. Mijn moeder was een aarde meester en mijn vader een vuur. Vandaar.'
Ik knik. 'Maar wat heb je dan lopen doen op de noord pool, en wat ga je doen in Republic city?'
Opnieuw lacht ze. 'Ik ben altijd op zoek naar avontuur, en dat kon ik op de noord pool niet zo goed vinden. Alleen maar ijs. Vandaar dat ik hier ook maar twee weken geweest ben. En nu ga ik het dus proberen in Atlantic city,' grijnst ze. 'En ik denk dat met de avatar in de buurt het niet zo moeilijk moet zijn om avontuur te vinden. Bezwaar als ik met je mee ga?'
'Nope, gezellig juist. Toch Naga?'
Naga blaft vrolijk.
'En wie weet kunnen we ook nog onderdak voor jullie vinden. Wel even vragen of tenzin het goed vind.'
Ze grijnst. 'Geweldig.'

Reageer (2)

  • OrbofDoom

    Leuk! Je hebt een leuke schrijf stijl <3. Maar het heette toch Republic city en niet Atlantic city? o.O

    1 decennium geleden
  • Memoria

    me likey likey:Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen