O15 - I don't care
Pov : Madison
‘’Ik ga me omkleden’’zeg ik wanneer ik nat op de steiger sta. Een meisje was uit de kano gevallen die ik uit het water moest halen. Niall knikt.
Ik liep richting m’n hutje en loop naar binnen. Ik sluit de deur achter me en loop naar de slaapkamer en kleed me om.
Met een handdoek in mn handen droog ik m’n haren. Ik loop de slaapkamer uit en loop naar de tafel.
De pen en het papier wat ik van Niall had gekregen lagen nog roerloos op tafel. Ik leg de handdoek weg en plof neer op de bank en pak het papier. Tijdens het kanoën ben ik inspiratie aan het ophalen. Ik pak de pen en begin met wat op te schrijven.
Na een kwartiertje keek ik op papier en zie nog maar 5 zinnetjes staan. Ik zucht en keek uit het raam. De lucht was nog helderblauw, de zon scheen nog schemerig.
Ik loop naar buiten en ga buiten zitten. Niall stond met Mike te praten, een eindje verderop. Wanner hij klaar was zie ik hem m’n kant op lopen. Ik glimlach en trek een stoel naast me.
‘’hey’’. Ik glimlach ‘’hey’’. Hij ploft op de stoel naast me en keek naar de zon. ‘’prachtig’’. Ik knik en staarde naar de zon. ‘’is het gelukt met de songtekst?’’. Ik schud m’n hoofd ‘’ik heb iets van 5 zinnen’’. Hij grijnst ‘’het is een begin, mag ik het lezen?’’. Ik schud m’n hoofd ‘’het is niet goed’’. Zuchtend keek hij me aan ‘’beetje vertrouwen in jezelf’’. Zuchtend sta ik op en loop naar binnen om de songtekst op te halen.
Niall trekt me op schoot en begint de songtekst te lezen. Ik keek hem afwachtend aan. ‘’Het is goed’’. Ik keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan ‘’je zegt het alleen omdat je niet gemeen wil klinken’’. Hij zucht en legt t papiertje weg en legt z’n armen om me heen ‘’natuurlijk niet, het is goed, je moet gewoon geduld hebben, de rest volgt wel’’. Hij legt z’n hoofd tegen m’n rug. ‘’Ik heb geen inspiratie’’. ‘’Moet ik je helpen?’’. Ik schud m’n hoofd ‘’ik wil het graag zelf proberen’’.
Hij grijnst ‘’dat wou ik horen’’. Ik glimlach en hou z’n handen vast en keek naar het zonsondergang. Ik speelde met z’n vingers.
Ik voel z’n lippen zacht op m’n schouder. Ik glimlach en keek achterom. ‘’Ik kan hier wel uren zitten’’. ‘’Ik ook’’glimlach ik. Hij glimlacht en strijkt door m’n haar. ‘’ben je niet bang, wat mensen van je vinden?’’vroeg ik belangstellend. Hij haal z’n schouders op ‘’hoezo?’’.
Ik keek naar m’n vingers ‘’aangezien.. als we dit volhouden tot na de kamp, het uiteindelijk bekend word, en dat je met een normaal iemand gaat’’. ‘’Het kan me niet schelen wat mensen van ons vinden’’. Ik keek achterom ‘’echt niet?’’.
Niall schud z’n hoofd ‘’natuurlijk niet, ik ben toch met jou, de anderen toch niet?’’. Ik schud m’n hoofd en draai m’n lichaam naar hem toe en leg z’n hoofd tegen z’n schouder. Hij sloeg z’n armen weer om me heen en hield me stevig vast.
Reageer (3)
snel verder!!
1 decennium geledenOeh goed verhaal, Ga maar snel verder:D
1 decennium geledenverder
1 decennium geleden