Foto bij Celtic Gravehill

'Ik leg het wel eens uit als ik daar meer zin in heb,' zei hij en hij stond op.
'Wat doen we vandaag?' vroeg Romeo.
'Het is zaterdag dus we kunnen vanalles doen,' zei ik.
'Geen voorkeuren?' vroeg hij.
Ik schudde mijn hoofd.

Hier was ik echt nog nooit geweest. Ik stond voor een donkere winkel met hele vreemde spullen in de etalage. De naam van de winkel was geschreven in een schrift waar we het in geschiedenis ooit eens over hadden gehad, maar ik had toen niet opgeled.
'Hoe wist je dit zijn?' vroeg ik aan Romeo toen we de winkel binnen liepen 'We reden hier met de auto langs,' zei hij simpel.
In het midden van de kamer stond de kassa in een vierkant. aan de drie overige zijden van het vierkant stonden rekken met kettingen, ringen, armbanden met heel speciale kleuren en vormen. Aan de linker kant van de winkel stond en rek met boeken dat tot aan het plafond was volgestoud. En geloof me, het plafond was erg hoog. Aan de rechter kant stonden allerlei grote dozen en kleine kaarten pakjes. En aan de muur tegenover ons stond een houten trap die nog naar boven leidde. Naast beide kanten van de trappen stonden kasten met verschillende potten met kruiden waarvan ik zelfs de naam niet kon uitspreken. Romeo liep naar het rek met dozen en kaarten en ik besloot eens naar de boeken te kijken.
de meeste titels van de boeken waren in dezelfde tekens als de naam van de winkel. toen ik er eindelijk één vond met een normaal schrift trok ik die eruit. De titel was:

Experimenteren met Runen

Dat was het! Runen! Dat waren de vreemde tekens. Ik moest eens leren opletten tijdens geschiedenis want voor je het weet sleurt je nieuwe beste vriend je mee naar een winkel waar je het het gevoel had dat je op een of andere Keltische grafheuvel stond.
Zo heette de winkel trouwens.
Had ik nog snel aan Romeo gevraagd. Die had de runen in één keer vertaald. Ik liep verder en schrok me op een gegeven moment haast dood...van een enorme wolvenschedel.

Reageer (4)

  • GentlePirate

    WOLVENSCHEDEL?
    NEE!!!
    neem hem niet mee!
    geloof de mythen!!

    1 decennium geleden
  • Salaryman

    Ik wil naar die winkel (cool)

    1 decennium geleden
  • kjaartje

    verder verder verder verder bitte

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kjaartje (H)

    1 decennium geleden
  • JudasLoverr

    Ik wil een wolvenschedel!!!!(A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen