Oh, hij is echt zo lief... Tonks weet het nu zeker, ze is verliefd op hem. En daarmee bedoelt ze Remus Lupin, natuurlijk. Het grote probleem is dat ze niet weet hoe ze het hem moet vertellen. En zou Remus wel verliefd zijn op haar? Hij is iets van dertien jaar ouder dan zij. Dat kan haar niets schelen, net als dat het haar niets kan schelen dat hij een weerwolf is. Zo gaat het toch in echte liefde? Dingen die in de weg zouden kunnen zitten kunnen je niets schelen. Er is echt wel een goede oplossing te bedenken. Het enige probleem is dus nog het hem vertellen. Pratend? Tonks heeft normaal geen moeite met heel veel praten, soms praat ze een beetje te veel. Maar dat ze verliefd op hem is... Dat is wat anders, dat lukt haar niet. Een brief dan? Nee, dat is niets, dat is zo normaal. Ze wil het op haar eigen Tonks-achtige manier doen. Wacht eens... Ze kan een verhaal schrijven! Niet over hier en nu, maar een soort sprookjeswereld, waar zij en Remus allebei wonen. Onder andere namen? Dat is misschien leuker. Ze heeft een idee! Er is een slechte koning in haar zelfbedachte land, met een hele familie die nogal familie Black-achtig is. Hij, zijn familie, zijn volgelingen, zijn leger, dat is de vijand. En wie zijn zij en Remus? Weer heeft ze een idee, zij is de prinses, de dochter van de koning, en moet stomme en nutteloze dingen als manieren en dansen leren, en Remus is een heel arm iemand die op straat leeft, en deels ook in de bossen woont. Remus is een weerwolf. Ja, ze weet wat ze wil gaan schrijven, en het wordt geen kort sprookje, het wordt een geweldig lang sprookje, als een gewoon boek geschreven. Niet echt een sprookje dus, maar Tonks houdt niet van sprookjes. Mensen leven niet "Nog lang en Gelukkig", dat is niet realistisch. Ze zitten nu ook in een oorlog, en daar in gaan mensen dood. Ze weet dat meer dan de helft van de eerste orde toen doodgegaan is, in de eerste oorlog. Nu is de tweede oorlog aan de gang, en er komt heus geen einde waarin iedereen nog lang en gelukkig leeft, in een oorlog gaan mensen dood. Haar verhaal wordt dus ook niet met een perfect einde, maar het moet wel een beetje goed aflopen. Ze heeft het idee klaar, en pakt inkt en een veer. Ze moet het met de hand schrijven, met een toverveer is irritant, want die schrijft alles wat ze denkt, maar dan ook alles. Ze moet nog een naam hebben voor haarzelf, en voor Remus... Wacht, Remus Lupin laat ze Remus Lupin. Nu haar eigen naam nog. Ze kan natuurlijk gewoon de naam Black gebruiken. Zal Sirius vast geweldig vinden, maar niet heus. Hoewel, Sirius haat het overgrote deel van de familie. Dat zal hij toch geen probleem vinden? Achternaam: Black. Een prinses zal wel een lelijke lange voornaam hebben. Iets als Nymphadora, maar misschien nog erger. Zoals haar tweede naam. Ja! Ze geeft haar hoofdpersoon haar tweede naam, en nog wat andere namen. Ze schrijft snel de namen op van haar hoofdpersonen.
Remus Lupin & Vulpecula Andromeda Druella Victoria Cassiopeia Black.
Het zijn afschuwelijke namen, hoewel, Andromeda en Victoria vallen wel mee. Ze heeft voor de andere namen allerlei namen uit haar familie genomen, behalve Victoria, die is om een roepnaam te bedenken die ze wel mooi vindt. Dus laat ze vrienden haar Tori noemen, als afkorting van Victoria. Wow, vergezocht, maar je moet iets met zo'n afschuwelijke naam. Dan begint Tonks te schrijven. Ze heeft vaker geschreven, korte dingen, en is zo wel beter geworden, dus krijgt ze redelijk wat geschreven. En zo blijft ze een paar maanden lang schrijven. Twee, drie maanden, zo iets. En het lukt haar.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen